زن مصنوعی چینی

زن مصنوعی چینی هم به بازار آمد

 

یک سایت چینی در مصاحبه ای با صاحب شرکت تولید کننده این عروسک های انسان نما گفت: هدف ما سازندگان انسان مصنوعی کمک به جامعه بشری است! بخصوص جوانان بعضی کشورها که در محدودیت به سر می برند!

 

صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر  و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود، گوی سبقت را در تولید زن مصنوعی از دیگر کشورها ربودند. زنى که چینی ها ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد. به گفته صنعتگران چینی، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که “تا ۹۹% شبیه زن های معمولی است. در ساخت اعضای بدن این زن مصنوعی از ماده سیلیکون که قابلیت ارتجاعی دارد، استفاده شده است. مدیر شرکت چینی تولید کننده ى این محصول می گوید: «ساختار و جزئیات جسم این زن مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک زن عادی به ویژه در تاریکی قابل تمایز نیست.»

 

با این حال محصول جدید چین آن گونه که در مجله “سیدتی” چاپ امارات منعکس شده است، موافقان و مخالفان تندى دارد.

در گزارش منتشر شده در این مجله ى زنانه، نظر ۱۰۰ نفر از مخالفان و موافقان  ساخت زن مصنوعی آمده است. اغلب مصاحبه شوندگان، بویژه زنان بر مخالفت با خرید آن تاکید کرده اند.

 

گروهی از این افراد تنها مخالف قیمت بالای خرید آن بوده اند و (۷۰۰۰ دلار) را زیاد مى دانند اگرچه انواع مشابه این محصول کشور چین بسیار ارزان تر در دسترس است. یک متخصص بهداشت روانی نیز با ابراز نگرانی از ورود چنین تولیدی به بازار، از کشورهای اسلامی و عربی خواست به مشکلات جوانان رسیدگی کنند، در غیر این صورت این کشورها شاهد پدیده ای به نام زن مصنوعی خواهند بود. اما یکی از زنان در مقام دفاع از حقوق زنان به صراحت خطاب به مردان گفته است: «خوشحال نباشید همین شرکت چینی گفته است بزودی محصول مرد مصنوعی را نیز به بازار ارائه خواهد کرد.» شایان ذکر است که مدتهاست زنگ های هشدار برای بشریت به صدا درآمده است و کارشناسان و دلسوزان نسبت به سرانجام وضعیت اخلاقی و معنوی و حتی مادی انسان اعلام خطر کرده انداین خبر نیز مهر تاییدی بر این روند نامیمون است. روندی که سرانجامی جز نابودی کانون گرم خانواده و روابط آرام بخش عاطفی و جنسی میان زن و شوهر نخواهد داشت.

 

بدون شرح!


بدون شرح





بدن انسان

دانستنی هایی از بدن انسان :


در شبکه های چشم 75 ملیون سلول وجود دارد


صورت انسان دارای 14 استخوان میباشد


در صورت انسان 55 ماهیچه وجود دارد


انسان در 24 ساعت 23000 بار نفس میکشد


یک فرد عادی روزانه  75\1 کیلوگرم غذا مصرف میکند


 

مجموع اسکلت بدن دارای 243 استخوان است


تعداد گلبول های سفید و قرمز 25 ترلیون است


طول روده ی کوچک 8 متر و قطر ان 3سانتی متر است


روده ی بزرگ 80 کیلو گرم وزن دارد


مغز انسان 1375گرم وزن دارد


حجم شش ها 6 لیتر می باشد


کبد انسان 1400 گرم وزن دارد


گرم ترین نقطه بدن جگر است


سرد ترین نقطه بدن کف پا است


قلب دوم انسان پاها ی اوست

آزمایش ضررهای نوشابه


نوشابه یکی از مضرترین خوراکی هایی است که تا به حال در تاریخ ابداع شده است و سالیانه انسان های فراوانی را روانه بیمارستان می کند. این نوشیدنی مضر می تواند اثرات بدی روی بدن در دراز مدت داشته باشد.

 "جرج پریرو" از سه ماه گذشته وارد آزمایش عجیبی شده است که می خواهد مضرات نوشابه را به طور کامل نشان دهد. او از سه ماه گذشته هر روز 10 قوطی نوشابه مشکی رژیمی نوشیده است تا در دراز مدت مشکلات آن مشخص شود. در هر قوطی از نوشابه های رژیمی 35 گرم شکر وجود دارد که با نوشیدن 10 قوطی در روز به عبارتی 350 گرم شکر به صورت روزانه می شود. این میزان به اندازه 70 قند است که همراه چای خورده می شود . این مرد سه ماه پیش بدن خوب و سالمی داشت اما پس از این مدت وزنش نزدیک به 10 کیلوگرم وزن اضافه کرده است و فشار خونش از 12.9 به 14.5 رسیده است که نشان از بروز بیماری های قلبی دارد. او پس از این آزمایش گفت که می خواهد نشان دهد و مردم ببیند که این نوشابه ها چقدر مشکل دارد. او میگوید هیچ کدام از بچه ها در دنیا نباید از نوشابه استفاده کنند مخصوصا نوشابه های مشکی برای سلامتی بسیار مضر هستند...


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قدیمی ترین لامپ روشن جهان

قدیمی ترین لامپ جهان از سال 1901 تا کنون پیوسته روشن بوده و ماه ژوئن امسال 111 ساله می شود. این درحالی است که میانگین عمر روشنایی لامپ های کنونی تنها 1000 ساعت است . 

به گزارش تایم، قدیمی‌ترین لامپ جهان که از سال 1901 تا کنون به جز چند ساعت وقفه که آن هم براثر تحول نیروگاه های برق رخ داده، همچنان روشن مانده ،18 ماه ژوئن امسال، 111 ساله می‌شود.

سالگرد 111 سالگی این لامپ، نقطه عطفی دیگر برای این لامپ تاریخی است که وارد رکورد جهانی گینس نیز شده است.

 «لین اوانز» مدیر کمیته صدمین سالگرد این لامپ که پیش از این برگزار شده بود، می‌گوید:« هنوز روشن نیست که این لامپ 60 وات که از 1901 همزمان با سالمرگ ملکه ویکتوریا ایستگاه محلی لیورمور کالیفرنیا را روشن می‌کرده،چگونه این همه سال همچنان به کار خود ادامه داده است.» ، «تاکنون دانشمندان بسیاری از تمام ایالات متحده برای بررسی این لامپ به اینجا آمده‌اند ولی روشن نیست که چه عاملی آن را همچنان روشن نگاه داشته است. برخی متخصصان راز ماندگاری آن را درمهندسی آن دانسته‌اند.» 

 این لامپ در طول این سال های دراز چند بار خاموش شده است که ناشی از اشکالات اولیه درهمان سال نخست تولید آن بود. 


مرزدروغ وواقعیت

مرزدروغ وواقعیت!


در تصویر زیر که از کتاب هالیدی،رزنیک و واکر برداشته شده بود،گرانش بر اساس آنچه عرف می پندارند به چالش کشیده شده است.


در حقیقت این حالت وقتی اتفاق می افتد که نقطه مرکز جرم که غالبا همان مرکز گرانش می باشد دقیقا به صورت مستقیما در راستای تکیه گاه قرار گیرد.


از سوی دیگر همانطور که در پاسخ های ارائه شده آمده بود،گشتاور انتهایی هر یک از دو جسم حول نقطه ای که بطری و تخته چوبی در تماس هستند، صفر میباشد.


راستی شکل زیر را هم ببینید،بنظر شما چرا این حالت رخ داده است؟


 

مغز انسان

ساختاری منحصر بفرد در مغز انسان کشف شد

 

در طول هزاران سال دستخوش تغییرات مختلفی شده و بخش‌های جدیدی اضافه یا ناپدید شده‌اند.

 

«ویم واندوفل» از مدرسه پزشکی هاروارد: با تهیه تصاویر اسکن مغزی عملکردی از انسان و میمون رزوس در حالت استراحت و هنگام تماشای یک فیلم، دو مکان و عملکرد شبکه‌های مغزی کورتیکال مورد بررسی قرار گرفتند.

 

در این تحقیق از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای تصویرسازی فعالیت مغز بوسیله تشخیص تغییرات جریان خون استفاده شد؛ میزان اکسیژن و مقدار خون در یک ناحیه مغز با توجه به وظیفه خاص آن بخش کاملا متفاوت است.

 

مغز حتی در حال استراحت نیز فعال است و بخش های خاصی از مغز که بطور همزمان در این شرایط فعال هستند، شبکه های حالت استراحت (resting state)‌ نامیده می شوند.

 

در اکثر موارد شبکه های حالت استراحت در مغز انسان و میمون شبیه هم هستند، اما محققان دو شبکه منحصر بفردی در مغز انسان و یک شبکه انحصاری در مغز میمون شناسایی کرده‌اند.

 

هنگام تماشای فیلم، قشر مخ (cerebral cortex) حجم زیادی از اطلاعات بصری و شنوایی را پردازش می‌کند و شیوه واکنش شبکه‌های حالت استراحت اختصاصی مغز انسان به این تحریک کاملا با بخش‌های مختلف مغز میمون متفاوت است؛ یعنی این شبکه‌ها دارای عملکردی متفاوت از شبکه های حالت استراحت مغز میمون هستند.

 

به عبارت دیگر، ساختارهای مغز که در انسان منحصر بفرد محسوب می شوند، در مغز میمون وجود ندارند و هیچ ساختار دیگری در مغز این حیوان دارای چنین عملکرد مشابهی نیست.

 

این مناطق منحصر بفرد در پشت و جلوی قشر مخ واقع شده و احتمالا با توانایی های شناختی خاص انسان مانند هوش در ارتباط هستند.

کارگران ذغال سنگ البرز شرقی

در اعتراض به نحوه واگذاری زمین‌های معدن ؛

کارگران ذغال سنگ البرز شرقی صبح امروز تجمع کردند

 

رحمان عجم، نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن البرز شرقی : صبح امروز دوشنبه (۲۳ تیر ماه) بیش از هزار کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی (واقع در منطقه طرزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی این معدن وهمچنین واگذاری (42 هکتار)زمین‌های در تملک آن به شهرداری که بدون اطلاع کارگران صورت گرفته است دست از کار کشیده ودر محوطه معدن تجمع کردند.

 

سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد، این درحالیست که ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان به ۱۳۹۲ نفر از کارگران تعلق دارد.

 

علاوه بر آن سازمان خصوصی سازی در ادامه ۴۲ هکتار از زمین‌های تحت مالکیت این معدن را که در مرکز شهر شاهرود واقع شده بدون اطلاع کارگران به شهرداری واگذار کرده است.

 

اگر این موضوع به اطلاع کارگران می‌رسید کارگران می‌توانستند این املاک را با شرایطی که برای شهرداری در نظر گرفته شده است مطالبه کنند.

 

با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی و شهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است مانع خصوصی سازی این معدن وواگذاری ۴۲ هکتار از زمینهای این واحد به شهرداری شوند اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده وسکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

 

این حق کارگران البرز شرقی است که بخواهند بابت وصول طلب خود مالک بخشی از این زمین‌ها باشند اما متاسفانه بدون اطلاع کارگران مراحل واگذاری این زمین‌ها به شهرداری درحال انجام است.

 

توضیحات کارفرما

ربیعی‌نژاد، مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی، ضمن تایید تجمع اعتراضی کارگران این معدن بر علیه واگذاری املاک این واحد معدنی به شهرداری: اعتراض صنفی کارگران البرز شرقی بمدت نیم ساعت بود که با وعده پیگیری هم اکنون خاتمه یافته است.

 

همه کارگران معدن البرز شرقی مشغول به کار هستند و اعتراض آنان خاتمه یافته

به کارگران قول داده‌ایم پیگیر ۵ درصد سهام تدریجی آنان وهم چنین در زمینه واگذاری زمین‌های تحت تملک معدن به کارگران تمام تلاش خود را انجام دهیم.

 

خصوصی سازی معدن البرز شرقی

در ابتدا کارگران مخالف واگذاری سهام این معدن به شرکت فولاد اصفهان بودند که در ‌‌‌نهایت با توجیه آنان این مسئله منتفی شد، اما انچه امروز مورد اعتراض کارگران است مسئله فروش زمین‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آنهم از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

 

منبع: http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=186179

مکانیزه شدن نانوایی‌ها

اخراج بیش از ۲ کارگر در هر نانوایی درصورت مکانیزه شدن نانوایی‌ها

 

برنامه کارفرمایان خبازی‌های سنندج مبنی بر مکانیزه کردن نانوایی‌های این شهر

 

«یدالله صمدی» دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه:«مکانیزه شدن نانوایی‌های سنندج در شرایطی گسترش می‌یابد که این اقدام به اخراج ۲ یا ۳ کارگر در هر نانوایی مکانیزه شده منجر می‌شود.»

 

افزایش نرخ بیکاری در استان کردستان در پی اجرای این برنامه

 

 استاندار کردستان اعلام کرده است نرخ بیکاری در این استان ۲۸ درصد است و اگر کارگران خباز بیکار شده به آمار بیکاران استان اضافه شوند، این نرخ بیکاری که به مرحله بحرانی رسیده است بحرانی‌تر نیز خواهد شد.

 

نمایندگان کارگران خباز بار‌ها این مساله را به مسئولان دولت گوشزد کرده‌اند و خواهان ایجاد شغل جایگرین برای کارگران خباز بیکار شده‌اند اما مسئولان نه شغل جایگزینی برای کارگران بیکار شده در نظر دارند و نه از گسترش مکانیزه شدن خبازی‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

مسئولان دولتی به خصوص مسئولان اداره کار سنندج می‌گویند اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است و به طور تلویحی از آن دفاع می‌کنند. موضع آنها نسبت به این طرح با سخنان چندی پیش وزیر کار که اعلام کرده بود تامین امنیت شغلی کارگران و ممانعت از بیکاری آن‌ها از اولویت‌های وزارتخانه متبوعش است در تناقض است. گویی که اولویت وزارت کار از تهران تا سنندج تغییر کرده است.

 

منبع: http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=234851

رکود بازار کار

رکود بازار کار شرایط کاری کارگران سخت کرده است

 

حبیب‌الله محقق، دبیر خانه کارگر سمنان: رکود اقتصادی امنیت شغلی کارگران را تحت‌ تاثیر قرار داده و نگرانی آنان را دو چندان کرده است.

 

بعد از گذشت حدود یکسال از فعالیت دولت یازدهم هنوز تغییری در روند رکودی بازار کار واحد‌های صنعتی استان سمنان مشاهده نشده است و صاحبان سرمایه‌ای که در دولت جدید به بهبود وضعیت واحد خود امیدوار بودند هنوز هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

 

مشکلاتی که رکود تورمی در بازار کار ایجاد می‌کند کمتر از تورم نیست

 

دولت تدبیر امید که مدعی ترمیم ساختار اشتباه اقتصادی دولت قبلی است هنوز در این راه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

 

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان با رکود مواجعه‌اند

 

در وضعیت فعلی اقتصادی که تعداد زیادی از کارگران از تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده‌هایشان بر نمی‌آیند دولت به فکر چاره اندیشی نیست.

 

مشکلات سرمایه در گردش سرمایه گذاران، تعرفه حامل‌های انرژی و تعرفه‌های مالیاتی از جمله مشکلات پیش روی صنعتگران مستقر در شهرک و نواحی صنعتی سمنان است.

 

روند طولانی دریافت مواد اولیه در واحدهای تولیدی

 

رکود بازار و عدم فروش محصولات باعث ضعف واحدهای صنعتی شده است که باید با برنامه ریزی صحیح و سریع نسبت به حل این مشکل و راهکارهای برون رفت از آن اقدام کرد.

 

عمده واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقرند، صنایع کوچک به شمار می‌روند و متعلق به بخش خصوصی هستند اما در سال‌های اخیر متاسفانه توجه کافی به واحدهای صنعتی کوچک صورت نگرفته است.

 

در شرایط فعلی رکود بازار کار، کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی به ناچار برای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.

منبع: http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=234902

 

 

 

ناسا یک آچار را به ایستگاه فضایی ایمیل کرد

ناسا یک آچار را به ایستگاه فضایی ایمیل کرد

 

19 دسامبر 2014 - 28 آذر 1393

 

ناسا نقشه یک آچار مورد نیاز را به فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برند ایمیل کرد و آنها با استفاده از پرینت سه بعدی آن آچار را ساختند.

 

این اولین باری است که ابزار مورد نیاز فضانوردان به آنها ایمیل می‌شود.

 

پیش از این اگر فضانوردان وسیله‌ای لازم داشتند باید ماه‌ها صبر می‌کردند تا آنها را به همراه محموله‌هایی که مرتب برایشان فرستاده می‌‌شود دریافت کنند.

 

پرینتر سه بعدی ایستگاه فضایی نیمه ماه گذشته میلادی نصب شد و اواخر نوامبر اولین قطعه خود را، که یک قطعه یدکی برای خود پرینتر بود، پرینت کرد.

 

ناسا می‌گوید قابلیت پرینت سه بعدی ابزار مورد نیاز این امکان را به فضانوردان می‌دهد که در ماموریت‌های بلندمدت فضایی بیشتر به خود متکی باشند.

 

منبع: بی بی سی فارسی

 

ذرت مکزیکی نخورید!

 

ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌ای تشکیل می‌دهد. این ماده غذایی همچنین دارای مواد آنتی‌اکسیدان (ضدسرطان) و فیبر غذایی بوده، در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، بیماری‌های قلبی - عروقی و بیماری‌های گوارشی مثل یبوست بسیار مناسب است.

ذرت مکزیکی حتی برای افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود

نوعی از ذرت رواج یافته، ذرت مکزیکی است که به‌عنوان میان‌وعده مصرف می‌شود. ذرت‌مکزیکی با اضافه‌کردن کره، نمک، سس‌های پرچرب و در مواردی افزودن کالباس و برخی افزودنی‌های دیگر که به دلیل بهترکردن طعم و مزه ذرت‌مکزیکی است، سبب افزایش کالری آن می‌شود. این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند شده و مصرف آن برای بیماران قلبی - عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه‌وزن بسیار مضر و خطرناک است.

 

روش صحیح استفاده از ذرت

بهترین نوع ذرت، بخارپز آن است. ذرت‌های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به ذرت مکزیکی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید که اگر ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شود کمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد. رنگ زرد ذرت مربوط به موادی به نام زئین و زیازانتین است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371917

 

رشد‌‌ زیرزمینی‌ سرمایه‌داری‌ دلالی‌ در کشور

 

در این مدت شاهد بروز فساد اقتصادی در بخش‌هایی از اقتصاد ایران هستیم یعنی در ایران یک طبقه جدیدی در اقتصاد ایران به وجود آمده و دلیل به وجود آمدن این طبقه هم رانت‌های اقتصادی سال‌های اخیر بوده است و این طبقات رانتر در اقتصاد ایران باعث به وجود آمدن اختلاف طبقاتی بیشتر و فساد بیشتر و عدم تعادل در اقتصاد و توزیع ناعادلانه ثروت در اقتصاد ایران شده است.

 

متاسفانه رانت‌خوار‌ها اجازه نمی‌دهند سرمایه‌داری ملی در ایران شکل بگیرد. در واقع سرمایه داری دلالی در ایران در چند سال اخیر رشد پیدا کرده است و اینها از طریق اقتصاد زیرزمینی  توانستند قدرتمند شوند  و یکی از موانع جلوگیری از پیشرفت اقتصاد ایران طبقه رانتی به وجود آمده در چند سال اخیر است که دولت و مجلس باید با سیاست‌های درست جلوی این دلالان رابگیرند.

 

 در این مملکت هر کسی در هر سمتی باید مالیات بدهد، از رئیس جمهور  تا یک فرد عادی جامعه. در این صورت است که اقتصاد ایران غیرنفتی و شفاف می‌گردد.البته اگر بخواهیم نرخ مالیاتی را به‌جای تعداد مالیات‌دهندگان افزایش دهیم قطعا با رکود اقتصادی مواجه خواهیم شد. ولی گستره و پایه مالیاتی باید افزایش پیدا کند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459669

 

 

تبعیض بین کارمندان دولت و فرهنگیان در پرداخت فوق‌العاده شغل

 

«محمدتقی سبزواری» با اشاره به انتشار متن دو بخشنامه توسط هیات وزیران و آموزش و پرورش بر روی فضای مجازی به ایلنا گفت: میزان فوق العاده شغل کارمندان دولت در مصوبه هیات وزیران در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد به ترتیب ۷۰۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تعیین شده است ولی این اعداد در احکام کارگزینی فرهنگیان به ۵۰۰ و ۸۰۰ کاهش پیدا کرده است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234829

 

مرگ کارگر جوشکار براثر سقوط از ارتفاع

 

منابع کارگری گزارش کرده‌اند پنجشنبه گذشته یک کارگر ساختمانی در کرمانشاه بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

 

«اسکند رئیسی» کارگر جوشکار ساختمانی روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه سال جاری هنگام کار بر اثر سقوط از ارتفاع ساختمانی واقع در منطقه نوبهار شهر کرمانشاه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234942

 

تظاهرات نیروی کار بخش درمان در ایتالیا

 

صد‌ها نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های شهر رم در اعتراض به تداوم سیاست سخت گیرانه اقتصادی دولت ایتالیا به ویژه در بخش بهداشت و درمان، تظاهرات کردند.

 

یکی از معترضان گفت: «این تابوت‌ها، نمادی از مرگ بخش بهداشت و درمان در ایتالیا است. با وجودی که در بیمارستان ائورلیا هاسپیتال، سالیانه نزدیک به ۲۵ هزار بیمار فقط در بخش اورژانس پذیرفته می‌شود اما در سه سال گذشته نه فقط ۲۰ میلیون یورو از بودجه آن را کاهش داده‌اند بلکه هفته گذشته ده‌ها نفر از کارکنان این بیمارستان به ویژه پرستاران را اخراج کرده‌اند».

 

«واقعا شرم آور است که در آستانه جشن‌های سال نو میلادی ۱۶۰ نفر را در سه بیمارستان شهر رم از کار اخراج کنند».

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234487

«خانه پدری»

رفع توقیف «خانه پدری» عیاری

 

بهناز شیربانی: فیلم «خانه پدری»، آخرین ساخته این کارگردان از هشتم‌دی در این گروه سینمایی روی پرده می‌رود.

اکران «خانه پدری»البته با افسوسی برای دوستداران سینمای عیاری همراه است؛ از آن‌رو که فقط چند سالن محدود را در اختیار دارد.

 این فیلم در حالی اکران می شود که نمایش آن برای افراد زیر ١٦ سال ممنوع شده است.

 فیلم تحسین‌شده منتقدان و اهالی رسانه بدون شک می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سالن سینما بکشاند؛ نه از این جهت که بعد از مدتی انتظار، یک فیلم توقیفی دیگر در سینما‌ها نمایش داده خواهد شد، بلکه از آن‌رو که اتفاق کم‌نظیری، هم به‌لحاظ مضمون و هم از جنبه ساختاری در سینمای ایران محسوب می‌شود.

 «خانه پدری» قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ١٣٠٨ (اواخر دوره قاجار) تا ١٣٧٩ روایت می‌کند.

 مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی و نازنین فراهانی در آن حضور دارند.

 فیلم در چند اپیزود ساخته شده و مسایل و مشکلات زنان ایرانی در ٧٠سال اخیر را به تصویر کشیده است.

«خانه پدری» سال ١٣٨٩ ساخته شد و به دلیل توقیف شدن نتوانسته بود رنگ اکران را به خود ببیند.

 آنها که «خانه پدری» را دیده‌اند همه به اتفاق از آن به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین آثار عیاری نام می‌برند.

عیاری : حتما «خانه پدری» امکان نمایش گسترده‌تری را داشت و به نظر می‌رسد، می‌توانست با اقبال مردم مواجه شود، به رغم اینکه فیلم مفرحی برای مخاطبان نیست اما آنها را به اعماق جهنم هم نمی‌برد. امیدوارم بعد از نمایش فیلم در گروه هنر و تجربه اتفاقات بهتری بیفتد و سینماهای نمایش‌دهنده فیلم با همکاری وزارت ارشاد افزایش پیدا کند. امیدوارم در کنار نمایش فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه که در این مدت تماشاگران خودش را پیدا کرده است، بتواند در سالن‌های دیگر هم روی پرده رود، قدر مسلم مخاطبان اصلی گروه سینمایی هنر و تجربه باید جوانان علامند به سینما باشند. طبیعتا از اینکه فیلم در این گروه سینمایی نمایش داده می‌شود خوشحالم اما حتما خانواده‌هایی نیز به تماشای فیلم خواهند نشست، ولی متاسفانه نمایش در تعداد محدودی سالن امری فراگیر نیست.

به هرحال نمایش این فیلم وضعیتی همانند هواپیمای چهار موتوره هرکولس سی ١٣٠ پیدا کرده است. خلبانی به من می‌گفت این هواپیما این قابلیت را دارد که حتی با سه موتور خاموش از تهران تا توکیو پرواز کند. انتظارات برای اکران فیلم«خانه پدری» کمتر از حدی است که تصور می‌کردم اما به هر حال از نمایش فیلم خوشحالم.

چیزی از فیلم حذف نشده است. من اصولا آدم سرسختی نیستم، با این حال ماجرای این فیلم فرق می‌کرد. سر این فیلم از من خواسته شد بخش‌هایی از آن را حذف کنم. بنابراین به این نتیجه رسیدم که اصلا بهتر بود فیلم ساخته نمی‌شد. بر اساس یک سوءتفاهم، «خشونت بخشی از فیلم» در تمام این سال‌ها مانع از نمایش فیلم شده؛ در صورتی که اساسا نشان دادن آن صحنه، مساله ویران‌کننده‌ای برای تماشاگران نیست.

در ماه‌های باقیمانده سال٩٣ فیلم جدیدی خواهم ساخت.

منبع: http://www.sharghdaily.ir/News/50658

فقیر و غنی در دولت روحانی

فقیر و غنی در دولت روحانی!

 

چند صباحی است که فاصله غنی و فقیر در کوچه پس کوپه های کلان شهرهای کشور ملموس تر شده است تا جایی که روی دیوار در بالای شهر تهران آگهی فروش کلیه به قیمت 10 میلیون با آگهی پیدا کردن حیوان خانگی گم شده که همین مبلغ مژدگانی دارد کنار هم دیده می شود!

 

جایی یک خانواده سقفی روی سر ندارند و چند کیلومتر بالاتر تر خانواده ای نمی دانند با اتاق های اضافی خود چه باید بکنند.

 

آخرین برآوردها نشان می دهد که یک خانواده 4 نفری کارگری برای گذراندن زندگی در طول یک ماه با احتساب هزینه های مسکن، حمل و نقل و سایر اقلام مصرفی در طول ماه، نیاز به 2 و نیم تا 3 میلیون تومان درآمد دارند.

 

خط فقر عمومی در تهران نیز برای یک خانواده 5 نفری از سوی کارشناسان 2 و نیم میلیون تومان برآورد شده است. البته به طور طبیعی با توجه به متفاوت بودن شرایط توسعه یافتگی در سایر استان‌های کشور و همچنین تفاوت هزینه‌ها در روستا و شهر، این خط فقر برای مناقط مختلف متغیر است.

 

حسین راغفر کارشناس اقتصادی و محقق حوزه فقر معتقد است که در سال 93 حداقل خط فقر در یک نقطه روستایی حدود یک میلیون تومان است و در تهران نیز این عدد 2 و نیم میلیون تومان برآورد می‌شود.

 

فعالان کارگری نیز هزینه های مورد نیاز برای گذران زندگی یک خانوار کارگری را در همین حدود برآورد کرده‌اند. با این حساب حداقل دستمزد ۶۰۹ هزارتومانی سال جاری تنها کمتر از ۳۵ درصد هزینه های مورد نیاز کارگران را تامین می‌کند.

 

این در حالی است که دستمزد کارگران عقب‌ماندگی تاریخی نسبت به تورم دارد و این موضوع شکاف بین درآمد و هزینه را افزایش داده است.

http://www.shafaf.ir/fa/news/296078lkfuمنبع

بوسه گریان دختر بر صورت پدر

بوسه فاطمه دختر 13 ساله بر پیشانی پدرش "احمد المسمار" که در بمب گذاری تروریستی محله شیعیان "حرمل" در مرز سوریه و لبنان مجروح شد. 2 فوریه 2014/ این عکس به عنوان یکی از تصاویر منتخب سال 2014 آسوشیتدپرس انتخاب شده است.

عکس ناب از بوسه دختر بر صورت پدر

منبع:http://www.shafaf.ir/fa/news/296549/

محصولات سرطان زا

متولی مقابله با محصولات سرطان زا کیست و مجازاتش چیست؟!

اگر پیش از این تصور بر این بود که تنها اقلام خوراکی مانند سوسیس، کالباس، ناگت و دیگر مواد غذایی پر کاربرد در فست فودها و امثال چیپس و پفک سلامت مردمم را به خطر انداخته و ایشان را در معرض ابتلا به بیماری های سختی چون سرطان قرار می‌دهند، حالا پای میوه ها نیز به این فهرست خطر آفرین باز شده تا دیگر نتوان به سادگی قضاوت کرد پسوند «غذای سالم» به چه چیزی قابل چسباندن است!این حکایت همینطور ادامه یافت و به حکایت پر حاشیه استفاده از پالم در لبنیات رسید تا بعد نگرانی تزریق شده به جامعه، با افشای استفاده از ورنی خاصی برای براق کردن پوست برخی میوه ها بروز کرده و پیرو آن خبر برسد که گوجه فرنگی های بازاری و برخی دیگر از میوه ها نیز با هورمون رسیده می‌شوند؛ اینجا بود که به نظر داستان نگرانی عمومی به نقطه اوج خود رسیده بود و می‌بایست با تدبیری شایسته، ختم به خیر شود اما دست کم تا به امروز اینچنین نشده است.اگر به این اخبار نومید کننده، آلودگی آب کلان شهری چون تهران به نیترات را هم اضافه کرده و تایید و تکذیب ها درباره مجازبودن/نبودن استفاده از خمیر مرغ در تولید فست فودها را اضافه کنیم، به نظر تمامی ماجرا را تا به امروز روایت کرده‌ایم؛ ولی حاصل انتشار این اخبار چه بوده است؟

پاسخ به این سوال تا این لحظه تقریبا هیچ است، جز اینکه مردم می‌دانند کمتر محصول غذای سالمی در سفره غذایشان یافت می‌شود، چراکه پیشتر می‌دانستند مرغ های هورمونی، گوشت های وارداتی، حبوبات عمل آمده با سموم فراوان، سبزیجات آبیاری شده با آب های آلوده و... بخش عمده‌ای از محصولات غذایی شان را خارج از محدوده «سلامت» قرار داده است!آنچه واضح است، اقدام برخی مسئولان برای شفاف سازی و برملا کردن رازهای پنهانی که سلامت جامعه را به خطر انداخته و موجب شده بیماری هایی چون سرطان روز به روز قربانیان بیشتری بگیرند، جای تقدیر دارد اما این تنها قسمت کوچکی از ماجراست چراکه نه تنها سایه خطرات از سر جامعه دور نشده، بلکه رنجی مضاعف به ایشان تحمیل شده که تنها توجیه برای انتقال آن به جامعه، پدید آوردن عزمی فراگیر برای مقابله با این خطرات است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459418

افزایش های ناگهانی متان در مریخ؛ گازی که می تواند منشاء زیستی داشته باشد

افزایش های ناگهانی متان در مریخ؛ گازی که می تواند منشاء زیستی داشته باشد

  18 دسامبر 2014 - 27 آذر 1393

کاوشگر کنجکاوی ناسا که بر سطح این سیاره می گردد آثار گاز متان را یافته است - گازی که می تواند نشانه حضور حیات در گذشته یا زمان حال باشد.

این روبات دائما شاهد مقدار خیلی کمی متان در اتمسفر مریخ است اما همچنین در مواردی شاهد جهش های کوتاه مدت - ده بار بیش از میزان معمول - در این سیاره بوده است.

متان در سیاره سرخ از این جهت کنجکاوی برانگیز است که در زمین، ۹۵ درصد گاز متان از ارگانیسم های میکروبی متصاعد می شوند.

محققان به این امید دل بسته اند که نشانه های ملکول متان در مریخ ممکن است نشانه حضور حیات باشد.

کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) نمی تواند منبع این متان را شناسایی کند، اما مظنون اصلی ذخایر زیرزمینی است که گهگاهی در اثر جابجایی هایی آزاد می شوند.

سوشیل آتریا دانشمند این کاوشگر گفت که ممکن است ترکیب های موسوم به کلاترات ها در پیدایش متان نقش داشته باشند.

پروفسور آتریا استاد دانشگاه میشیگان به بی بی سی گفت:‌ "اینها قفس های ملکولی از جنس یخ هستند که متان در آنها به تله می افتد. گاه به گاه، اینها شاید در اثر فشار مکانیکی یا حرارت بی ثبات می شوند و گاز متان آزاد می شود و از ترک های صخره ها به اتمسفر راه می یابد."

او این یافته را در نشست سالانه انجمن علوم ژئوفیزیک آمریکا در سانفرانسیسکو مطرح کرد.

البته این سوال باقی است که متان (CH4) ابتدا چگونه به میان کلاترات ها راه یافت.

این متان ممکن است از حشرات مریخی آمده باشد یا ممکن است در اثر فرآیندهای طبیعی مثل کنش متقابل آب با بعضی انواع سنگ ها ایجاد شده باشد.

در حال حاضر همه اینها در حد حدس و گمان است. اما حداقل کاوشگر کنجکاوی متان را ردیابی کرده.

تحلیل متان

برای دانشمندان مایه نگرانی بود که این کاوشگر متانی را که ماهواره ها از مدار مریخ یا با تلسکوپ های زمینی ردیابی می کردند، ثبت نمی کرد.

محققان به تدریج از خود می پرسیدند آیا سایر مشاهدات - با ماهواره و تلسکوپ - قابل اعتماد است یا نه.

کنجکاوی هم اکنون در یک گودال عمیق در خط استوای مریخ به نام گیل قرار دارد.

این روبات اوت ۲۰۱۲ فرود آمد و از مدت کوتاهی پس از آن شروع به مکیدن هوای مریخ و تحلیل عناصر آن کرد.

کنجکاوی دریافت که میزان ثابت متان ۰.۷ ذره در هر میلیارد است.

دکتر کریس وبستر از مرکز رانش جت ناسا که این تحقیقات را هدایت کرده گفت: "به این ترتیب باید حدود ۵ هزار تن متان در اتمسفر مریخ وجود داشته باشد."

"می توانید آن را با زمین مقایسه کنید که ۵۰۰ میلیون تن متان در هوا هست. تراکم متان در زمین حدود ۱۸۰۰ ذره در هر میلیارد است."

کمتر از حد لازم

جهش ها در میزان گاز متان که کاوشگر کنجکاوی در جریان یک دوره دو ماهه مشاهده کرده چهار بار اتفاق افتاده.

میزان آنها بین ۷ تا ۹ ذره در میلیارد متغیر است.

به گفته تیم محققان امکان دارد که این گاز از جایی نسبتا نزدیک یا در داخل گودال یا درست بیرون آن منتشر می شود.

اگر این روبات حجم کافی متان داشت می توانست آزمایش هایی برای شناسایی ایزوتوپ های مختلف آن انجام دهد تا ببنید سرمنشا زیستی دارد یا ژئولوژیکی.

اکتشاف مهم دیگری که این هفته در نشست انجمن زمین شناسی آمریکا اعلام شد این بود که کنجکاوی موفق به شناسایی مواد آلی (غنی از کربن) در سنگ های مریخی که حفاری کرده شده است.

این اولین بار است که وجود مواد آلی در سطح مریخ به طور قطع تایید می شود.

دانشمندان مایلند شاهد مواد آلی باشند چون حیات از آن نوع که ما می شناسیم تنها در حضور ملکول های کربن شکل می گیرد.

جان گروتزینگر دانشمند پروژه کنجکاوی گفت:‌ "این روزی بزرگ برای ماست - این لحظه تاجگذاری بعد از ۱۰ سال کار سخت است. اینکه می توانیم گزارش دهیم که در اتمسفر مریخ متان هست و در نزدیکی سطح هم ملکول های کربن فراوان وجود دارد."

منبع:دانش و فن بی بی سی فارسی

معلمی که زنده سوزانده شد

نخستین تصاویر از محل کشتار دیروز در مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان و معلمی که زنده سوزانده شد، منتشر شد. در حمله نیروهای طالبان در پیشاور به یک مدرسه، 145 نفر جان خود را از دست داده اند. حمله کنندگان به اندازه کافی مهمات به همراه خود آورده بودند و هدفی نیز جز کشتن نداشتند.












معلمی که زنده در وسط کلاس سوزانده شد

گوجه فرنگی


بار دیگر محصولات کشاورزی و سلامت مردم: گوجه فرنگی ها "اتفون"دارند؟!


بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو،با توجه به نامه ارسال شده توسط این سازمان به سازمان حفظ نباتات کشور در مهر سال جاری، استفاده از هورمون اتفون به منظور زودرس شدن محصولات کشاورزی تا بررسی دقیق توسط سازمان حفظ نباتات ممنوع است.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود، زیرا علاوه بر گرانی، شایعاتی مبنی بر آلودگی این محصول با سم نیز مطرح شد که بر نگرانی و تشویش افکار عمومی دامن زده است. هر چند که هر روز خبرهایی از آلودگی برخی مواد غذایی به گوش می رسد، اما این بار ماجرا با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی آغاز شد، بنحویکه سرطان زا بودن ماده سرخ کننده گوجه فرنگی که از چین وارد شده را اعلام می کرد.


این ماده سرخ کننده گوجه فرنگی نوعی ماده شیمیایی هورمونی است که از آن برای عمل آوری برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی استفاده می شود.


اکنون در انتظار جوابیه معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا مصرف گاز اتیلن(اتفون) برای تولید گوجه فرنگی تایید شود.


مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به صراحت به سم ایجاد شده توسط هورمورن مذکور برای انسان و موجودات آبزی در زمان مصرف اشاره کرده است و از سازمان نباتات خواسته، بدلیل مخاطرات سم شناسی برای مصرف کنندگان، موضوع عدم مصرف آن تا بررسی دقیق توسط سازمان حفظ نباتات بصورت جدی پیگیری کنند.


منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371644


رها کردن جسد در گورستان دردسرساز شد


در هفته گذشته یک زن بیمار 40 ساله که در بیمارستان اندیمشک جان باخته در وضعیتی بسیار نامناسب در قبرستان شهر اندیمشک رها شده است.


«رعنا میرعالی» عضو شورای شهر اندیمشک در این زمینه گفت: به عنوان نماینده مردم در شورا این حرکت را محکوم کرده و از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم درخواست رسیدگی هرچه سریعتر با خاطیان این ماجرا را دارم.15 آذرماه این زن به بیمارستان مراجعه کرده و به تشخیص پزشک دو واحد خون دریافت کرده است.وی با ارائه همه مستندات حضور این زن در بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک افزود: این زن به هیچ وجه بستری نشده و ساعت 10 صبح روز 16 آذر از بخش اورژانس بیمارستان ترخیص شده است.زن جوان از آنجا که پولی برای کرایه تاکسی نداشته با خودروی یکی از کارکنان بیمارستان تا در خانه منتقل شده است.گفته می‌شود این زن بیمار چند روز پیش در خانه خود در اثر بیماری در گذشت.


منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459327


تولد دوقلوی به هم چسبیده در شیراز 



 


این خواهران دوقلو که در یک عمل جراحی سزارین توسط دکتر وفایی، جراح متخصص زنان ، متولد شدند و از ناحیه قفسه سینه به یکدیگر چسبیده اند.


پس از معاینات اولیه دکتر ادراکی فوق تخصص قلب و عروق کودکان و دکتر امیرغفران فوق تخصص جراحی قلب ، مشخص شد این دو نوزاد دختر ، دارای دو آئورت و دو قلب و دو کبد هستند که هر دو ارگان به هم چسبیده اند و پیش بینی می شود در سه ماهگی ، امکان جراحی جداسازی قلب و در سن یک سالگی امکان جداسازی کبد آنان فراهم می شود، همچنین بررسی ها نشان می دهد بخش هایی از قلب بین دو نوزاد مشترک است.


مادر این دوقلوها که در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد 20 ساله ، ساکن شیراز است. 


 منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371763


70 درصد سهام چند بانک در اختیار یک خانواده

 

70 درصد سهام چند بانک در اختیار یک خانواده

 

یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این‌که بیش از 70 درصد سهام در دو بانک‌ و یک موسسه اعتباری مربوط به یک فرد و یک خانواده است گفت: این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح خواهد شد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/456845

 

قاضی‌پور: بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند

 

قاضی‌پور نماینده‌ی مردم ارومیه با اشاره به بهره‌ی بالای بانک‌ها خاطرنشان کرد: بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند و بهره‌ی 30 تا 40 درصدی دریافت می‌کنند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/440251

 

یک شعبه بانک به ازای چند نفر؟

 

تعداد شعب بانکها در حالی هر روز با برپایی ساختمانهای لوکس و رنگارنگ در هر خیابان و محلی افزایش می‌یابد که در کنار هزینه‌های سنگین بنای آنها به نظر نمی‌رسد بهره‌وری و کارایی چندانی هم برای شبکه بانکی داشته باشند.

مدتهاست که با توسعه بانکها به ویژه افزایش بی رویه بانکهای خصوصی شاید بیش از برخی فروشگاهها و مراکز خرید، شعب بانکی در دسترس مردم قرار دارند.

بنابر آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری با فعالیت حدود ۳۴ بانک و موسسه اعتباری بیش از ۲۰ هزار شعبه در سطح کشور قرار دارد که البته اگر شعب موسسات اعتباری غیر مجاز و خارج از نظارت و آمار بانک مرکزی به آن اضافه شود رقم قابل تامل تر خواهد بود.

براین اساس با توجه به آخرین آمار مرکز آمار اگر جمعیت کشور در حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شود، برای هر ۳۸۰۰ نفر در کشور یک شعبه بانکی وجود دارد که با احتساب شعب موسسات اعتباری این تعداد کمتر هم خواهد شد.

در عین حال که در بین آمار ۷۷ میلیونی جمعیت کشور به طور طبیعی افراد بالای ۱۸ سال به بانک مراجعه می‌کنند که در این حالت باز تعداد کاربران شعب کاسته شده و به ۳۰۰۰ نفر و حتی کمتر هم برای یک شعبه می رسد.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/357531

 

رمزگشایی از دو هواپیمای گم شده بابک زنجانی

 

بابک زنجانی در 23 دسامبر 2012 میلادی در مصاحبه ای با رویترز گفته بود: «بانک اسلامی من در مالزی و هیچ کدام از 60 کمپانی دیگر من هیچ عمل خلافی انجام نداده اند، و من نیز هیچ همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته ام.»

 

خبرگزاری تاجیکستان در گزارشی که در سال 2013 منتشر شد اعلام کرد: به غیر از شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس، شرکت اتوبوس رانی دوشنبه باس ترمینال و همچنین سیتی سنتر دوشنبه نیز در مالکیت بابک زنجانی است.

 

تمام این تحریمها زمانی روی داد که شرکت هواپیمایی تاجیکی 2 ایرباس a320 را خریداری کرده بود و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد.

 

لازم به ذکر است اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است.

 

در حالی شرکت قشم ایر 5 فروند RJ را متعلق به خود می داند که در وبسایت رسمی هوانوردی مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایر لاین است.

 

در لیست ناوگان قشم ایر نوع هواپیمای RJ در این لیست ثبت نشده است. همچنین 5 فروند هواپیمایی که شرکت قشم ایر ادعای مالکیت آن را دارد در لیست ناوگان شرکت دیگر بابک زنجانی یعنی آسیا اکسپرس تاجیکستان ثبت شده است.

 

سال 2014 طبق اخبار رسانه های تاجیکستان مدیر جدید شرکت هواپیمایی  آسیا اکسپرس اعلام میکند: 3 فروند هواپیما از نوع RJ را در اختیار دارد.

 

ماجرا از این قرار است که شرکت قشم ایر مدعی مالکیت 5 فروند هواپیمایی است که در سایت هوانوردی به نام شرکت آسیا اکسپرس ثبت شده است و همچنین طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس 3 فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است.

 

با توجه به لیست ناوگان قشم ایر این 5 فروند هواپیمای RJ  در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است 3 فروند از این هواپیما در خطوط تاجیکستان فعالیت میکند.

 

حال این سوال مطرح می شود که اگر این نوع هواپیما توسط قشم ایر خریداری شده است ، چرا کد های ثبت شده متعلق به شرکت آسیا اکسپرس است

 

حتی اگر این 5 فروند به صورت اجاره ای در خدمت قشم ایر است چگونه مدیر تاجیکی مدعی حضور 3 فروند در دوشنبه است؟!

 

و سوال دیگر اینکه دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرک تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458971

 

کشف اختلاس میلیاردی در استان گلستان

 

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به پرونده اختلاس 150 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های استان گلستان، از محکومیت متهم این پرونده خبر داد.این فرد از سال 86 شروع به اختلاس کرده بود و در سایه کوتاهی مدیران بانک مربوطه موفق شد کارش را پنج سال ادامه دهد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459065

 

بریدن گوش دختر جوان برای آشتی با همسر

 

در ساعت ۰۷:۳۰ مورخه ۲۳ آذر ماه، کشف جسد متعلق به خانم جوانی در منطقه یافت آباد – اتوبان الغدیر به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زنی حدودا ۳۰ – ۲۵ ساله با آثار سوختگی ضعیف بر روی لباس ها بوده که قاتل یا قاتلین اقدام به بریدن هر دو گوش وی کرده اند.

متهم پرونده گفت: حدودا چند ماه پیش با مقتوله بنام معصومه آشنا شدم و همین موضوع باعث شروع اختلافات شدید من با همسر و خانواده ام شد. روز جنایت با چاقو چند ضربه به گردن مقتوله زده و برای ثابت کردن حرف هایم به همسرم، تصمیم گرفتم تا گوش های مقتوله را بریده و به خانه ببرم تا به همسرم نشان بدهم !!!!

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/371508

 

۲.۵ درصد دانشجویان مواد مخدر مصرف می‌کنند

 

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: ‌دختران دانشجو بیشتر به سمت مصرف مواد محرک و دانشجویان پسر به مواد سنگین مثل هروئین و شیشه گرایش پیدا کرده‌اند.‌تحقیقی در سال 92 در دانشگاه‌های وزارت علوم انجام دادیم که نشان داد نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 2.5 درصد است که نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459115

 

محاکمه مادر و دو پسر، 12 سال پس از جنایت

 

بامداد بیستم شهریور سال 82 زن میانسالی به پلیس آگاهی ورامین رفت و از ناپدید شدن پسر ۲۸ ساله‌اش به نام مجتبی خبر داد. این زن گفت: «یکم تیرماه 81 پسرم که زن و یک پسر دو ساله دارد از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. همه‌جا را دنبال پسرم گشتم، اما اثری از او پیدا نکردم. بارها می‌خواستم به پلیس مراجعه کنم، اما خواهرم فاطمه مرا منصرف می‌کرد. او هر بار حرف جدیدی می‌زد. یک‌بار گفت مجتبی با پسرش تماس گرفته و گفته در زندان زاهدان است. به زاهدان رفتم، اما اثری از پسرم نیافتم. بار دیگر پسر خواهرم گفت مجتبی از کاشان با او تماس گرفته است. همراه شوهرم به کاشان رفتم، اما پسرم آنجا هم نبود. حالا می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد.» سهیلا گفت: «اوایل تیرماه 81 مادرم فاطمه با همدستی برادرانم ابوالفضل و حسن، پسرخاله‌ام را کشتند. پسرخاله‌ام چند سال پیش مرا آزار داده بود و حاضر به ازدواج با من نبود. به همین خاطر مادر و دو برادرم تصمیم به قتل او گرفتند.»فاطمه گفت: «شوهرم 25سال پیش فوت کرد و من با کارگری در خانه‌های مردم دخترانم را بزرگ کردم تا اینکه متوجه شدم مجتبی دخترم را آزار داده است. من از او خواستم تا برای حفظ آبرویم با دخترم ازدواج کند، اما قبول نکرد. مجتبی ظهر یکم تیرماه 81 به خانه‌ام آمد. من با او صحبت کردم و از او خواستم اجازه ندهد آبرویمان برود. به او گفتم خانه‌ای برایش اجاره می‌کنم و پول ماهیانه به او می‌پردازم، اما دادوفریاد کرد و گاز پیک‌نیکی را که در حیاط بود به سمتم پرتاب کرد. من هم او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و بیهوش شد.

 همان موقع مجتبی و حسن سر رسیدند. من از آنها خواستم تا جنازه را با موتور به ورامین ببرند و خودم به تنهایی جنازه را آتش زدم.» این زن گفت: «باور کنید پسرانم در این قتل دستی نداشتند. من ناخواسته موجب مرگ خواهرزاده‌ام شدم.»

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459095

 

تعطیلی ۲ کارخانه «صنایع غذایی کارین» در اهواز

 

یکی از کارگران بیکار شده صنایع غذایی کارین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مجتمع تولیدی صنایع غذایی کارین با دو کارخانه به اسامی «آرا پروتئین جنوب» (تولید کننده انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه) و «کنسرو خوزستان» (تولید کننده کنسرو ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا و...) فعالیت می‌کرد، اما فعالیت این دو کارخانه از تیرماه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر می شود متوقف شده است.

 

او با بیان اینکه پس از تعطیلی ۱۰۲ کارگر این دو کارخانه شغل‌شان را از دست داده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233829

 

۱۵۰ کارگر نانوا در کردستان خواستار افزایش فوری دستمزد شدند

 

بیش از ۱۵۰ کارگر نانوا در مریوان و سروآباد با امضای طوماری خطاب به انجمن صنفی کارگران خباز این دو شهرستان و مقام‌های محلی خواستار افزایش «فوری» دستمزدهای خود شدند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233877

 

یک کارگر ساختمانی در یزد بر اثر ریزش آوار کشته شد

 

یک کارگر ساختمانی در حال انجام کار در یزد بر اثر ریزش آوار جان باخت.

 

در این حادثه که روز گذشته در بلوار دهه فجر شهر یزد رخ داد، کارگری بنام «م. ف» ۳۸ ساله در حین تخریب بخشی از یک ساختمان بر اثر ریزش دیوارهای جانبی در زیر آوار گرفتار شد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233906

 

اعتصاب هماهنگ کارگران بلژیک را فلج کرد

 

اعتصاب هماهنگ اتحادیه‌های کارگری و بازرگانی بلژیک سیستم حمل و نقل عمومی را در این کشور فلج کرده است.

 

اعضای اتحادیه‌های کار و بازرگانی بلژیک در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی دولت این کشور دست به اعتصابی گسترده در سطح ملی زدند. یکی از اعتصاب‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تدابیر ریاضتی اعمال شده از سوی دولت بلژیک دو و نیم میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و ما این مساله را نمی‌پذیریم.

 

علاوه بر کارکنان فرودگاه‌ها، کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی، مدارس، ادارات، زندان‌ها و حتی کارکنان دستگاه قضایی اعتصاب کرده‌اند.

 

در علم اقتصاد، ریاضت اقتصادی به طرحی گفته می‌شود که دولت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و برای رفع کسری بودجه، به کاهش و یا حذف ارائه برخی خدمات و مزایای عمومی دست می‌زنند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233957

 

تعویق ۴ ماه حقوق کارگران رسمی فرش پارس

 

منابع کارگری ایلنا در کارخانه فرش پارس از تاخبر ۴ ماهه در پرداخت مزد و بیمه کارگران رسمی این کارخانه خبر دادند.

 

کارگران فرش ماشینی پارس به ایلنا گفته‌اند: فرش پارس در حال حاضر حدود ۴۶۰ کارگر رسمی و قرار دادی دارد که از این تعداد حدود ۵۰ کارگر رسمی (دائمی) و مابقی کارگران قرار داد موقت‌اند که در یکسال و نیم گذشته به استخدام کارخانه در آمده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234237

 

اخراج نماینده کارگران پیمانی سیمان سپاهان اصفهان

 

کارگران به ایلنا گفته‌اند «محمدصادق نادری» از نمایندگان کارگران پیمانی سیمان سپاهان در پایان آبان ماه اخراج شده است و کارفرما به کارگر دیگری گفته است که از ماه بعد در کارخانه حاضر نشود.

 

کارگران می‌گویند این دو کارگر بعد از پیگیری مهم‌ترین مطالبه صنفی بیش از ۷۰۰ کارگر پیمانی سیمان سپاهان مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کار از حالت پیمانی به قرارداد مستقیم اخراج شده‌اند.

 

در روزهای گذشته پیامکی هشدار آمیز به حداقل ۵۰ کارگر سیمان سپاهان ارسال شده است.

 

در این پیامک از کارگران خواسته شده است که برگه تایید صلاحیت خود را از ریاست واحد خود و واحد حراست بگیرند و به کارفرما تحویل دهند تا قرارداد کارشان تمدید شود و در غیر اینصورت اخراج می‌شوند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234258

 

حمایت قاطع کارگران معدن چادرملو از نماینده اخراجی‌شان

 

کارگران شرکت معدنی چادرملو با امضای طوماری حمایت خود را از دبیر انجمن صنفی کارگری این معدن که متعاقب اعتصاب یک ماهه کارگران در سال گذشته اخراج شده بود، اعلام کردند.۶۵۶ نفر از کارگران پیمانی معدن چادرملو از هیئت مدیرهٔ این شرکت خواسته‌اند تا ‌‌نهایت سعی و تلاش خود را در جهت ابقاء و زمینه سازی برای ادامهٔ همکاری بهرام حسنی‌نژاد به کار گیرند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234314

 

۷۰ نفر از کارگران «زاگرس خودرو» ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند

 

کارگران کارخانه زاگرس خودرو می‌گویند حدود ۷۰ نفر از کارگران بخش‌های مختلف این کارخانه در استان لرستان ۵ ماه حقوق و معوقات حقوقی طلبکارند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234275

 

اسیدپاشی و چاقوکشی در تهران

 

روز دوشنبه حوالی ساعت پنج عصر در منطقه ی سازمان برنامه، موتور سوارانی که صورتشان را پوشانده بودند اقدام به اسید پاشی کردند. راکبین این موتورسیکلت پس از اسید پاشی بر صورت دختر جوان فرار کردند. هنوز اطلاع دقیقی از دلایل این اسید پاشی در دست نیست. مسئولین در حال بررسی این موضوع هستند. همچنین روز گذشته خبر چاقو خوردن دختر دانش آموزی در منطقه ی نازی آباد منتشر شد. این دانش آموز دبیرستانی که در راه بازگشت به خانه بود بعد از اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شد. چند ساعت پس آن هم یک پسر دانش آموز را با ضربات چاقو زخمی کردند. از دلایل و فاعلان این حادثه ی خیابانی هم اطلاعات زیادی در دست نیست.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458847

 

فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای بود

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فساد ۱۲ هزار میلیاردی در کشور گفت: در فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده و شاید مبلغ از این مقدار هم بیشتر باشد .

 

.منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458876

 

 

70 درصد سهام چند بانک در اختیار یک خانواده

 

70 درصد سهام چند بانک در اختیار یک خانواده

 

یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این‌که بیش از 70 درصد سهام در دو بانک‌ و یک موسسه اعتباری مربوط به یک فرد و یک خانواده است گفت: این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح خواهد شد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/456845

 

قاضی‌پور: بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند

 

قاضی‌پور نماینده‌ی مردم ارومیه با اشاره به بهره‌ی بالای بانک‌ها خاطرنشان کرد: بانک‌ها پدر اقتصاد کشور را درآورده‌اند و بهره‌ی 30 تا 40 درصدی دریافت می‌کنند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/440251

 

یک شعبه بانک به ازای چند نفر؟

 

تعداد شعب بانکها در حالی هر روز با برپایی ساختمانهای لوکس و رنگارنگ در هر خیابان و محلی افزایش می‌یابد که در کنار هزینه‌های سنگین بنای آنها به نظر نمی‌رسد بهره‌وری و کارایی چندانی هم برای شبکه بانکی داشته باشند.

مدتهاست که با توسعه بانکها به ویژه افزایش بی رویه بانکهای خصوصی شاید بیش از برخی فروشگاهها و مراکز خرید، شعب بانکی در دسترس مردم قرار دارند.

بنابر آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری با فعالیت حدود ۳۴ بانک و موسسه اعتباری بیش از ۲۰ هزار شعبه در سطح کشور قرار دارد که البته اگر شعب موسسات اعتباری غیر مجاز و خارج از نظارت و آمار بانک مرکزی به آن اضافه شود رقم قابل تامل تر خواهد بود.

براین اساس با توجه به آخرین آمار مرکز آمار اگر جمعیت کشور در حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شود، برای هر ۳۸۰۰ نفر در کشور یک شعبه بانکی وجود دارد که با احتساب شعب موسسات اعتباری این تعداد کمتر هم خواهد شد.

در عین حال که در بین آمار ۷۷ میلیونی جمعیت کشور به طور طبیعی افراد بالای ۱۸ سال به بانک مراجعه می‌کنند که در این حالت باز تعداد کاربران شعب کاسته شده و به ۳۰۰۰ نفر و حتی کمتر هم برای یک شعبه می رسد.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/357531

 

رمزگشایی از دو هواپیمای گم شده بابک زنجانی

 

بابک زنجانی در 23 دسامبر 2012 میلادی در مصاحبه ای با رویترز گفته بود: «بانک اسلامی من در مالزی و هیچ کدام از 60 کمپانی دیگر من هیچ عمل خلافی انجام نداده اند، و من نیز هیچ همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته ام.»

 

خبرگزاری تاجیکستان در گزارشی که در سال 2013 منتشر شد اعلام کرد: به غیر از شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس، شرکت اتوبوس رانی دوشنبه باس ترمینال و همچنین سیتی سنتر دوشنبه نیز در مالکیت بابک زنجانی است.

 

تمام این تحریمها زمانی روی داد که شرکت هواپیمایی تاجیکی 2 ایرباس a320 را خریداری کرده بود و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد.

 

لازم به ذکر است اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است.

 

در حالی شرکت قشم ایر 5 فروند RJ را متعلق به خود می داند که در وبسایت رسمی هوانوردی مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایر لاین است.

 

در لیست ناوگان قشم ایر نوع هواپیمای RJ در این لیست ثبت نشده است. همچنین 5 فروند هواپیمایی که شرکت قشم ایر ادعای مالکیت آن را دارد در لیست ناوگان شرکت دیگر بابک زنجانی یعنی آسیا اکسپرس تاجیکستان ثبت شده است.

 

سال 2014 طبق اخبار رسانه های تاجیکستان مدیر جدید شرکت هواپیمایی  آسیا اکسپرس اعلام میکند: 3 فروند هواپیما از نوع RJ را در اختیار دارد.

 

ماجرا از این قرار است که شرکت قشم ایر مدعی مالکیت 5 فروند هواپیمایی است که در سایت هوانوردی به نام شرکت آسیا اکسپرس ثبت شده است و همچنین طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس 3 فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است.

 

با توجه به لیست ناوگان قشم ایر این 5 فروند هواپیمای RJ  در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است 3 فروند از این هواپیما در خطوط تاجیکستان فعالیت میکند.

 

حال این سوال مطرح می شود که اگر این نوع هواپیما توسط قشم ایر خریداری شده است ، چرا کد های ثبت شده متعلق به شرکت آسیا اکسپرس است

 

حتی اگر این 5 فروند به صورت اجاره ای در خدمت قشم ایر است چگونه مدیر تاجیکی مدعی حضور 3 فروند در دوشنبه است؟!

 

و سوال دیگر اینکه دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرک تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458971

 

کشف اختلاس میلیاردی در استان گلستان

 

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به پرونده اختلاس 150 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های استان گلستان، از محکومیت متهم این پرونده خبر داد.این فرد از سال 86 شروع به اختلاس کرده بود و در سایه کوتاهی مدیران بانک مربوطه موفق شد کارش را پنج سال ادامه دهد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459065

 

بریدن گوش دختر جوان برای آشتی با همسر

 

در ساعت ۰۷:۳۰ مورخه ۲۳ آذر ماه، کشف جسد متعلق به خانم جوانی در منطقه یافت آباد – اتوبان الغدیر به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زنی حدودا ۳۰ – ۲۵ ساله با آثار سوختگی ضعیف بر روی لباس ها بوده که قاتل یا قاتلین اقدام به بریدن هر دو گوش وی کرده اند.

متهم پرونده گفت: حدودا چند ماه پیش با مقتوله بنام معصومه آشنا شدم و همین موضوع باعث شروع اختلافات شدید من با همسر و خانواده ام شد. روز جنایت با چاقو چند ضربه به گردن مقتوله زده و برای ثابت کردن حرف هایم به همسرم، تصمیم گرفتم تا گوش های مقتوله را بریده و به خانه ببرم تا به همسرم نشان بدهم !!!!

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/371508

 

۲.۵ درصد دانشجویان مواد مخدر مصرف می‌کنند

 

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: ‌دختران دانشجو بیشتر به سمت مصرف مواد محرک و دانشجویان پسر به مواد سنگین مثل هروئین و شیشه گرایش پیدا کرده‌اند.‌تحقیقی در سال 92 در دانشگاه‌های وزارت علوم انجام دادیم که نشان داد نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 2.5 درصد است که نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459115

 

محاکمه مادر و دو پسر، 12 سال پس از جنایت

 

بامداد بیستم شهریور سال 82 زن میانسالی به پلیس آگاهی ورامین رفت و از ناپدید شدن پسر ۲۸ ساله‌اش به نام مجتبی خبر داد. این زن گفت: «یکم تیرماه 81 پسرم که زن و یک پسر دو ساله دارد از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. همه‌جا را دنبال پسرم گشتم، اما اثری از او پیدا نکردم. بارها می‌خواستم به پلیس مراجعه کنم، اما خواهرم فاطمه مرا منصرف می‌کرد. او هر بار حرف جدیدی می‌زد. یک‌بار گفت مجتبی با پسرش تماس گرفته و گفته در زندان زاهدان است. به زاهدان رفتم، اما اثری از پسرم نیافتم. بار دیگر پسر خواهرم گفت مجتبی از کاشان با او تماس گرفته است. همراه شوهرم به کاشان رفتم، اما پسرم آنجا هم نبود. حالا می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد.» سهیلا گفت: «اوایل تیرماه 81 مادرم فاطمه با همدستی برادرانم ابوالفضل و حسن، پسرخاله‌ام را کشتند. پسرخاله‌ام چند سال پیش مرا آزار داده بود و حاضر به ازدواج با من نبود. به همین خاطر مادر و دو برادرم تصمیم به قتل او گرفتند.»فاطمه گفت: «شوهرم 25سال پیش فوت کرد و من با کارگری در خانه‌های مردم دخترانم را بزرگ کردم تا اینکه متوجه شدم مجتبی دخترم را آزار داده است. من از او خواستم تا برای حفظ آبرویم با دخترم ازدواج کند، اما قبول نکرد. مجتبی ظهر یکم تیرماه 81 به خانه‌ام آمد. من با او صحبت کردم و از او خواستم اجازه ندهد آبرویمان برود. به او گفتم خانه‌ای برایش اجاره می‌کنم و پول ماهیانه به او می‌پردازم، اما دادوفریاد کرد و گاز پیک‌نیکی را که در حیاط بود به سمتم پرتاب کرد. من هم او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و بیهوش شد.

 همان موقع مجتبی و حسن سر رسیدند. من از آنها خواستم تا جنازه را با موتور به ورامین ببرند و خودم به تنهایی جنازه را آتش زدم.» این زن گفت: «باور کنید پسرانم در این قتل دستی نداشتند. من ناخواسته موجب مرگ خواهرزاده‌ام شدم.»

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459095

 

تعطیلی ۲ کارخانه «صنایع غذایی کارین» در اهواز

 

یکی از کارگران بیکار شده صنایع غذایی کارین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مجتمع تولیدی صنایع غذایی کارین با دو کارخانه به اسامی «آرا پروتئین جنوب» (تولید کننده انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه) و «کنسرو خوزستان» (تولید کننده کنسرو ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا و...) فعالیت می‌کرد، اما فعالیت این دو کارخانه از تیرماه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر می شود متوقف شده است.

 

او با بیان اینکه پس از تعطیلی ۱۰۲ کارگر این دو کارخانه شغل‌شان را از دست داده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233829

 

۱۵۰ کارگر نانوا در کردستان خواستار افزایش فوری دستمزد شدند

 

بیش از ۱۵۰ کارگر نانوا در مریوان و سروآباد با امضای طوماری خطاب به انجمن صنفی کارگران خباز این دو شهرستان و مقام‌های محلی خواستار افزایش «فوری» دستمزدهای خود شدند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233877

 

یک کارگر ساختمانی در یزد بر اثر ریزش آوار کشته شد

 

یک کارگر ساختمانی در حال انجام کار در یزد بر اثر ریزش آوار جان باخت.

 

در این حادثه که روز گذشته در بلوار دهه فجر شهر یزد رخ داد، کارگری بنام «م. ف» ۳۸ ساله در حین تخریب بخشی از یک ساختمان بر اثر ریزش دیوارهای جانبی در زیر آوار گرفتار شد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233906

 

اعتصاب هماهنگ کارگران بلژیک را فلج کرد

 

اعتصاب هماهنگ اتحادیه‌های کارگری و بازرگانی بلژیک سیستم حمل و نقل عمومی را در این کشور فلج کرده است.

 

اعضای اتحادیه‌های کار و بازرگانی بلژیک در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی دولت این کشور دست به اعتصابی گسترده در سطح ملی زدند. یکی از اعتصاب‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تدابیر ریاضتی اعمال شده از سوی دولت بلژیک دو و نیم میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و ما این مساله را نمی‌پذیریم.

 

علاوه بر کارکنان فرودگاه‌ها، کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی، مدارس، ادارات، زندان‌ها و حتی کارکنان دستگاه قضایی اعتصاب کرده‌اند.

 

در علم اقتصاد، ریاضت اقتصادی به طرحی گفته می‌شود که دولت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و برای رفع کسری بودجه، به کاهش و یا حذف ارائه برخی خدمات و مزایای عمومی دست می‌زنند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=233957

 

تعویق ۴ ماه حقوق کارگران رسمی فرش پارس

 

منابع کارگری ایلنا در کارخانه فرش پارس از تاخبر ۴ ماهه در پرداخت مزد و بیمه کارگران رسمی این کارخانه خبر دادند.

 

کارگران فرش ماشینی پارس به ایلنا گفته‌اند: فرش پارس در حال حاضر حدود ۴۶۰ کارگر رسمی و قرار دادی دارد که از این تعداد حدود ۵۰ کارگر رسمی (دائمی) و مابقی کارگران قرار داد موقت‌اند که در یکسال و نیم گذشته به استخدام کارخانه در آمده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234237

 

اخراج نماینده کارگران پیمانی سیمان سپاهان اصفهان

 

کارگران به ایلنا گفته‌اند «محمدصادق نادری» از نمایندگان کارگران پیمانی سیمان سپاهان در پایان آبان ماه اخراج شده است و کارفرما به کارگر دیگری گفته است که از ماه بعد در کارخانه حاضر نشود.

 

کارگران می‌گویند این دو کارگر بعد از پیگیری مهم‌ترین مطالبه صنفی بیش از ۷۰۰ کارگر پیمانی سیمان سپاهان مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کار از حالت پیمانی به قرارداد مستقیم اخراج شده‌اند.

 

در روزهای گذشته پیامکی هشدار آمیز به حداقل ۵۰ کارگر سیمان سپاهان ارسال شده است.

 

در این پیامک از کارگران خواسته شده است که برگه تایید صلاحیت خود را از ریاست واحد خود و واحد حراست بگیرند و به کارفرما تحویل دهند تا قرارداد کارشان تمدید شود و در غیر اینصورت اخراج می‌شوند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234258

 

حمایت قاطع کارگران معدن چادرملو از نماینده اخراجی‌شان

 

کارگران شرکت معدنی چادرملو با امضای طوماری حمایت خود را از دبیر انجمن صنفی کارگری این معدن که متعاقب اعتصاب یک ماهه کارگران در سال گذشته اخراج شده بود، اعلام کردند.۶۵۶ نفر از کارگران پیمانی معدن چادرملو از هیئت مدیرهٔ این شرکت خواسته‌اند تا ‌‌نهایت سعی و تلاش خود را در جهت ابقاء و زمینه سازی برای ادامهٔ همکاری بهرام حسنی‌نژاد به کار گیرند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234314

 

۷۰ نفر از کارگران «زاگرس خودرو» ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند

 

کارگران کارخانه زاگرس خودرو می‌گویند حدود ۷۰ نفر از کارگران بخش‌های مختلف این کارخانه در استان لرستان ۵ ماه حقوق و معوقات حقوقی طلبکارند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234275

 

اسیدپاشی و چاقوکشی در تهران

 

روز دوشنبه حوالی ساعت پنج عصر در منطقه ی سازمان برنامه، موتور سوارانی که صورتشان را پوشانده بودند اقدام به اسید پاشی کردند. راکبین این موتورسیکلت پس از اسید پاشی بر صورت دختر جوان فرار کردند. هنوز اطلاع دقیقی از دلایل این اسید پاشی در دست نیست. مسئولین در حال بررسی این موضوع هستند. همچنین روز گذشته خبر چاقو خوردن دختر دانش آموزی در منطقه ی نازی آباد منتشر شد. این دانش آموز دبیرستانی که در راه بازگشت به خانه بود بعد از اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شد. چند ساعت پس آن هم یک پسر دانش آموز را با ضربات چاقو زخمی کردند. از دلایل و فاعلان این حادثه ی خیابانی هم اطلاعات زیادی در دست نیست.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458847

 

فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای بود

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فساد ۱۲ هزار میلیاردی در کشور گفت: در فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده و شاید مبلغ از این مقدار هم بیشتر باشد .

 

.منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/458876