گوجه فرنگی


بار دیگر محصولات کشاورزی و سلامت مردم: گوجه فرنگی ها "اتفون"دارند؟!


بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو،با توجه به نامه ارسال شده توسط این سازمان به سازمان حفظ نباتات کشور در مهر سال جاری، استفاده از هورمون اتفون به منظور زودرس شدن محصولات کشاورزی تا بررسی دقیق توسط سازمان حفظ نباتات ممنوع است.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود، زیرا علاوه بر گرانی، شایعاتی مبنی بر آلودگی این محصول با سم نیز مطرح شد که بر نگرانی و تشویش افکار عمومی دامن زده است. هر چند که هر روز خبرهایی از آلودگی برخی مواد غذایی به گوش می رسد، اما این بار ماجرا با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی آغاز شد، بنحویکه سرطان زا بودن ماده سرخ کننده گوجه فرنگی که از چین وارد شده را اعلام می کرد.


این ماده سرخ کننده گوجه فرنگی نوعی ماده شیمیایی هورمونی است که از آن برای عمل آوری برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی استفاده می شود.


اکنون در انتظار جوابیه معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا مصرف گاز اتیلن(اتفون) برای تولید گوجه فرنگی تایید شود.


مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به صراحت به سم ایجاد شده توسط هورمورن مذکور برای انسان و موجودات آبزی در زمان مصرف اشاره کرده است و از سازمان نباتات خواسته، بدلیل مخاطرات سم شناسی برای مصرف کنندگان، موضوع عدم مصرف آن تا بررسی دقیق توسط سازمان حفظ نباتات بصورت جدی پیگیری کنند.


منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371644


رها کردن جسد در گورستان دردسرساز شد


در هفته گذشته یک زن بیمار 40 ساله که در بیمارستان اندیمشک جان باخته در وضعیتی بسیار نامناسب در قبرستان شهر اندیمشک رها شده است.


«رعنا میرعالی» عضو شورای شهر اندیمشک در این زمینه گفت: به عنوان نماینده مردم در شورا این حرکت را محکوم کرده و از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم درخواست رسیدگی هرچه سریعتر با خاطیان این ماجرا را دارم.15 آذرماه این زن به بیمارستان مراجعه کرده و به تشخیص پزشک دو واحد خون دریافت کرده است.وی با ارائه همه مستندات حضور این زن در بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک افزود: این زن به هیچ وجه بستری نشده و ساعت 10 صبح روز 16 آذر از بخش اورژانس بیمارستان ترخیص شده است.زن جوان از آنجا که پولی برای کرایه تاکسی نداشته با خودروی یکی از کارکنان بیمارستان تا در خانه منتقل شده است.گفته می‌شود این زن بیمار چند روز پیش در خانه خود در اثر بیماری در گذشت.


منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459327


تولد دوقلوی به هم چسبیده در شیراز 



 


این خواهران دوقلو که در یک عمل جراحی سزارین توسط دکتر وفایی، جراح متخصص زنان ، متولد شدند و از ناحیه قفسه سینه به یکدیگر چسبیده اند.


پس از معاینات اولیه دکتر ادراکی فوق تخصص قلب و عروق کودکان و دکتر امیرغفران فوق تخصص جراحی قلب ، مشخص شد این دو نوزاد دختر ، دارای دو آئورت و دو قلب و دو کبد هستند که هر دو ارگان به هم چسبیده اند و پیش بینی می شود در سه ماهگی ، امکان جراحی جداسازی قلب و در سن یک سالگی امکان جداسازی کبد آنان فراهم می شود، همچنین بررسی ها نشان می دهد بخش هایی از قلب بین دو نوزاد مشترک است.


مادر این دوقلوها که در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد 20 ساله ، ساکن شیراز است. 


 منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371763


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.