بدون شرح !

بدون شرح !


بدون شرح





جشن پایان سال یک پیش دبستانی

جشن پایان سال یک پیش دبستانی در شهر یانگژو چین


جشن پایان سال یک پیش دبستانی در شهر یانگژو چین

جشن پایان سال یک پیش دبستانی

جشن پایان سال یک پیش دبستانی در شهر یانگژو چین


جشن پایان سال یک پیش دبستانی در شهر یانگژو چین

در فرانسه چه می‌گذرد؟

در فرانسه چه می‌گذرد؟

مبارزات کارگران بر علیه لایحه تغییر قانون کار

 

 وبلاگ آموختن: اکسیون های کارگران و حامیان آنها در فرانسه علیه لایحه ی دولت برای تغییر قانون کار به نفع کارفرمایان روز به روز اشکال رزمنده تری به خود می گیرد. روز 16 می، برابر با 27 اردیبهشت، پلیس، که بر دامنه اختیاراتش افزوده شده بود، در پاریس و سایر شهرهای فرانسه به تظاهرات کنندگان حمله کرد؛ که با مقاومت تظاهر کنندگان روبروشد.

7 اتحادیه کارگری به طور مشترک سه شنبه 17 و پنجشنبه 19 می را روزهای اعتصابات و تظاهرات سراسری علیه "قانون کار" تغییر یافته و تصویب شده توسط کابینه اعلام کردند. در روز سه شنبه اولاند از کانال یکی از رادیوها گفت که دولت مصمم است لایحه مصوب خود را اجرا نماید. این امر خشم بیشتر معترضین را موجب گشت و تظاهرات ها با حرارت بیشتری ادامه یافت. کارگران راننده نیز با کامیون ها شاهراه های مهم کشور را بستند.

دولت به اصطلاح سوسیالیست و رسوای فرانسوا اولاند در اواسط ماه مارس گذشته طرحی را برای تغییر قانون کار منتشر کرد که بلافاصله با مبارزات وسیع و اعتراض آمیز کارگران روبرو گردید. بر طبق این طرح حقوق و اختیارات سندیکاها کاهش می یابد. دست کارفرمایان برای اخراج کارگران بازتر می شود و کارفرمایان با هزینه کمتری میتوانند کارگران را اخراج کنند. نرخ پرداخت‌ ها برای اضافه کاری و نیز اضافه کاری در شب کاهش می یابد. تعطیلات رسمی کارگران کاهش می یابد، 35 ساعت کار در هفته ملغی و اختیارات شرکت ها در افزایش ساعات قانونی کار هفتگی بیشتر میشود.

مبارزات کارگری و پشتیبانی وسیع مردم از آنان سبب شد تا دولت در اوایل به ظاهر عقب نشینی هایی را بپذیرد و با تشکلات کارگری به مذاکره بپردازد. اما این دولت مکارانه مواد ضد کارگری طرح را دست نخورده باقی گذاشت. حکومت ادعا کرد تغییرات پیشنهادی برای ایجاد شغل در جامعه ضروری است و طرح را به صورت لایحه درآورده و به مجلس تقدیم کرد. عکس العمل کارگران و بویژه زنان و مردان جوان شدید بود. آنها مبارزات روزانه در خیابان ها را به سطح مبارزات شبانه ارتقا دادند. آنها در کنار خواست بازپسگیری لایحه از جانب دولت شروع به حمله به پایه های سیستم سرمایه داری کرده و دولت را خدمتگزار مجتمع های بزرگ مالی و صنعتی خواندند. سیاسی و طبقاتی تر شدن مبارزات کارگران و مردم آزاده علیه لایحه تغییر قانون کار سبب شد تا نمایندگان مجمع ملی در تصویب لایحه دچار تردید شوند. دولت با سوء استفاده از وضعیت اضطراری، که از 13 نوامبر سال گذشته آنرا به مردم فرانسه تحمیل کرده بود و با به کارگیری پلیس ویژه کوشید مبارزات زنان و مردان کارگر را سرکوب نماید. اما گسترده تر شدن مبارزات و تعمیق ضدیت با سیستم حکومتی و اقتصادی کشور موجب شد تا نمایندگان مجمع ملی، بر عکس نمایندگان مجلس سنا، از تصویب لایحه تغییر قانون کار خودداری ورزند و در داخل حزب به اصطلاح سوسیالیست نیز شکاف بزرگی ایجاد گردد. کابینه، که مصمم است کارگران را در مقابل صاحبان سرمایه بی حقوق تر نماید، اعلام کرد که با بهره گیری از یکی از بندهای قانون اساسی پیاده کردن لایحه را در دستور خواهد گذاشت.

این تصمیم دیکتاتورمنشانه بر آتش خشم کارگران و توده مردم افزود. آمارگیران از افزایش حمایت شهروندان از کارگران، به سطح 75 درصد جمعیت خبر دادند. بر اساس همان آمارگیری ها 54 در صد مردم خواهان تداوم اعتراضات و تظاهرات ها برای به عقب نشاندن دولت گردیدند. بر طبق آخرین اطلاعات از هنگام شروع مبارزات علیه لایحه قانون کار در شهرهای فرانسه، پلیس تا کنون 1300 نفر را دستگیر و چشم یک جوان را کور کرده است.

حکومت به اصطلاح سوسیالیستی به ریاست جمهوری فرانسوا اولاند در سال 2012 با شعار پشتیبانی از کارگران و حفظ حقوق آنها سرکار آمد. اما به محض جایگیر شدن دولت با گسترده کردن ریاضت اقتصادی سرسپردگی خود در مقابل سرمایه داران داخلی، سرمایه گذاران خارجی و بانکداران بزرگ را نشان داد. تلاش برای تحمیل قانون کار مورد نظر صاحبان سرمایه آخرین اقدام ضدکارگری این حکومت است که یک مبارزه گسترده و توده ای طبقاتی کارگران را موجب شده است. بر اساس نظر سنجی ها اقدامات ضد کارگری و دیکتاتور منشانه دولت سبب شده تا نفرت از اقدامات آن در میان شهروندان فرانسه اوج گرفته و رئیس جمهور و کابینه آن به عنوان یکی از منفور ترین دولت ها در چند دهه اخیر معرفی گردد.

مبارزات ضد تغییر قانون کار در فرانسه، که تاکنون میلیونها کارگر و جوان دانشجوی در آن شرکت کرده اند دستاوردهایی داشته که می شود به بعضی از آنها به طور مختصر اشاره کرد:

• این مبارزات اتحاد بین دانشجویان و کارگران را افزایش داده و بر رادیکالیسم اعتراضات افزوده است. بر طبق اطلاعات موجود کارگران آگاه و دانشجویان پیشرو در صددند مبارزه کنونی را به سطح مبارزاتی ضد کاپیتالیستی ارتقا دهند. به همین جهت است که علیرغم قانونی شدن لایحه با تصویب کابینه بر امواج میلیونی اعتراضات شبانه و روزانه افزوده شده است.

• حکومت به اصطلاح سوسیالیست با بی شرمی تمام نشان داده که به تمامی در خدمت امپریالیسم فرانسه و سرمایه داران قرار دارد و برای تحقق آمال آنها از زیر پا گذاشتن سنت های دموکراتیک کسب شده توسط شهروندان فرانسه ابا ندارد.

• مبارزات چند ماهه اخیر نشان داد که پلیس و قوه قضایی نیز همچون قوه اجرایی کاملا در خدمت سرمایه داران فرانسه بوده و در اعمال سرکوب و جنایت علیه کارگران و جوانان مبارز همپای دولت حرکت خواهند کرد.

• اتحادیه ها با اینکه کوشیده اند خود را مدافع حقوق و مطالبات کارگران نشان دهند، اما آنها در تمام مدت مبارزات اخیر تلاش کرده اند اعتراضات را در چارچوب قانون و همین مطالبه معین نگهداشته و از زیر سئوال رفتن سیستم سرمایه داری فرانسه خودداری نمایند. کارگران آگاه با عبور از مرزهای تنگ سندیکالیستی ضدیت با کاپیتالیسم را گسترش داده اند.

از کم‌کاری نهادهای دینی تا دیوار کوتاه پلیس

گشت ارشاد؛ از کم‌کاری نهادهای دینی تا دیوار کوتاه پلیس

 

ما به وظایف خود عمل نمی کنیم، دست روی دست می گذاریم، کم کاری و کج کاری می کنیم و بعد از همه این ها، وقتی اوضاع به هم ریخت، به پلیس می گوییم: "برو رفع و رجوع کن!"

این خلاصه صورت وضعیت نهادهای مختلف کشور است، از دستگاه های متصدی اقتصاد گرفته تا مسؤولان فرهنگ:

بخش های اقتصادی کشور خوب کار نمی کنند، فقر بر معیشت مردم حاکم می شود، دزدی و سایر جرائم نظیر آن در جامعه رواج می یابد، آنگاه به پلیس می گویند: برو دزدها را بگیر، این چه وضعیتی است؟!

بخش های تعلیم و تربیت کشور، عملکردی نامطلوب ارائه می کنند و افراد نه در مدرسه، نه در دانشگاه و نه در رسانه ها، روابط استاندارد رفتاری مانند کنترل خشم را یاد نمی گیرند و نزاع و ضرب و جرح و ... زیاد می شود و بعد به پلیس می گویدند: برو جمع شان کن، مردم امنیت ندارند!

حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین نهاد دینی کشور که متولی تدین مردم هستند، کم کاری می کنند و بیش از آن که به هدایت دینی بپردازند درگیر اجرائیات و سیاست می شوند و آنگاه که تقیدات دینی کمرنگ می شوند - و مثلاً  پوشش زنان مصداق بدحجابی می شود -  به پلیس می گویند برو با زنان و دختران بدحجاب برخورد کن، اسلام در خطر است!

واقعیت این است که پلیس نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا، نمی تواند تاوان همه کم کاری ها را به تنهایی پرداخت کند.

اگر اقتصاد یک کشور سر و سامان داشته باشد و رفاه عمومی حاکم باشد، طبیعتاً تعداد اندکی از افراد به سمت جرائم مالی خواهند رفت و پلیس می تواند با آن تعداد کم شمار مقابله کند ولی اگر فقر و جرائم ناشی از آن، عمومیت پیدا کرد، آیا پلیس می تواند با سرقت های خرد و کلان روزانه و جرائم نظیر آن، مقابله کامل کند؟

اگر تعلیم و تربیت استاندارد و سلامت روانی مناسبی در جامعه باشد، بسیاری از خلاف های خرد و عناوین مجرمانه مانند نزاع های خیابانی و حتی قتل حذف می شوند و اندک جرائم را نیز پلیس کنترل می کند ولی اگر جرم و جنایت عمومیت یابد، پلیس فقط می تواند به شکار برخی از مجرمان بپردازد و هرگز قادر به تأمین امنیت نخواهد بود.

اگر سطح دینداری مردم بالا باشد، طبیعتاً تقید آنها به قواعد مذهبی از جمله حجاب نیز زیاد خواهد بود ولی وقتی متولیان دین، سراسر مشغول امور غیر دینی شوند و مردم ، به ویژه جوانان از دستوران دینی فاصله گیرند، آیا می توان به پلیس فشار آورد که بروید و با جمعیت میلیونی زنان بدحجاب برخورد کنید؟

اگر روحانیون که وظیفه ذاتی و اصلی شان، هدایت دینی جامعه است، با این همه امکاناتی که جمهوری اسلامی در اختیارشان قرار داده، بتوانند دین را در جامعه نهادینه کنند و ایمان را در قلب ها تقویت نمایند، آنگاه زنان و دختران، نه از ترس پلیس یا بر اساس قوانین کشور، که بر مبنای باور واقعی درونی، حجاب را رعایت می کنند، کما این که در دوران رضا شاه که کشف حجاب اجباری بود، بخش اعظم زنان و دختران ایرانی، چون باور دینی داشتند، ولو تحت فشار و تهدید و ارعاب، حجاب شان را حفظ کردند.

نمی شود که متولیان دین، کار خود را بر زمین بگذارند و دیگران را مسؤول قلمداد کنند و مثلاً به نیروی انتظامی بگویند بروید افرادی که ما باید به احکام دین رهنمون شان می کردیم ولی کوتاهی کردیم را دستگیر کنید.

نتیجه چنین روندی، ایجاد حس تقابل بین مردم و حاکمیت و نیز تضعیف نیروی انتطامی است. نباید دیوار پلیس را کوتاه تر از همه دید و تمام کم و کاستی ها را متوجه آن دانست.

مسؤولیت پلیس در هر کشور و از جمله در ایران، حفظ امنیت جامعه است و هر عاملی که باعث تضعیف پلیس شود، نهایتاً به کاهش امنیت در جامعه منجر خواهد شد. در این میان، بی هیچ تردیدی، یکی از مهم ترین عوامل تضعیف نیروی انتظامی، نهادها و دستگاه هایی هستند که نتیجه کاهلی یا ناکارآمدی شان، انبوه مسائلی است که انتظار دارند، پلیس یک تنه حل شان کند! ...که نمی شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468860

چقدر اوراق قرضه آمریکا خریده شده

 

عربستان سعودی چقدر اوراق قرضه آمریکا خریده است؟

 

 وزارت خزانه داری آمریکا برای نخستین بار میزان اوراق قرضه خریداری شده این کشور از سوی کشورهای عربی را اعلام کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا آمار زیر را اعلام کرده است.

- عربستان سعودی: 116.8میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا خریداری کرده است

- امارات: 62.5 میلیارد دلار

- کویت 31.2 میلیارد دلار

- چین: 1.244 تریلیون (هزار میلیارد) دلار 

 چین بزرگترین خریدار اوراق قرضه آمریکا در جهان است.

براساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، کل اوراق قرضه آمریکا خریداری شده از سوی بانک های مرکزی خارجی مبلغ 6.287 تریلیون (هزار میلیارد) دلار است.

اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود. خریداران این اوراق می توانند از سود تضمین شده برخوردار شوند.

قبل از این عربستان سعودی تهدید کرده بود در صورت تصویب طرحی در کنگره آمریکا که دولت عربستان سعودی درباره حملات 11 سپتامبر مقصر می داند ریاض مجبور خواهد شد همه اوراق قرضه خریداری شده در آمریکا را بفروشد زیرا این این اوراق در معرض مصادره قرار می گیرند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468918

خودکشی دختر دانش‌آموز

 خودکشی دختر دانش‌آموز

 

 ظهر دیروز، سقوط مرگبار دختری 12 ساله به بازپرس جنایی مشهد اعلام و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

با حضور در محل، آنها با جسد دختر نوجوان درحالی مواجه شدند که از طبقه چهارم ساختمان سقوط کرده بود.

در بازرسی از جیب‌های دختر 12 ساله، دست نوشته‌اش پیدا شد با این مضمون: «وسایلم را بین دوستانم تقسیم کنید. پدر و مادر عزیزم من شما را دوست دارم، اگر خودم را می‌کشم به خاطر شما نیست، به خاطر خودم است.»

 در ادامه تحقیقات، پدر دختر نوجوان به بازپرس جنایی گفت: چند هفته پیش دخترم نمره پائین گرفت و مدرسه مرا خواست. زمانی که از ماجرا باخبر شدم، به شدت با دخترم برخورد کردم. امروز دخترم وسیله‌ای را که نباید به مدرسه ببرد، برده بود. مسئولان مدرسه از این موضوع باخبر می‌شوند و با من تماس گرفتند. به مدرسه رفتم و آنها یک هفته دخترم را از مدرسه اخراج کردند.

 منبع: http://tabnakbato.ir/fa/news/37131

یک کشته و 6 زخمی در ترکیدگی لوله گاز گچساران

 

یک کشته و 6 زخمی در ترکیدگی لوله گاز گچساران

 

 عملیات برشکاری سرد بر روی خط لوله چهار اینچ گاز احیا در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران منجر به ترکیدگی لوله و حادثه شد.

این حادثه ظهر امروز در منطقه لیشتر رخ داد و شش نفر از کارگران و عوامل اجرایی مجروح و یک نفر کشته شد.

پیمانکار پروژه در این حادثه جان خود را از دست داده است.

یکی از مجروحان حادثه از ناحیه پا دچار نقص عضو شده و 5 نفر دیگر نیز با جراحات سطحی در بیمارستان بعثت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تحت مداوا قرار دارند.

این حادثه که در نزدیکی چاه شماره 100 گچساران به وقوع پیوسته است آتش سوزی درپی نداشته و علت دقیق بروز آن نیز در حال بررسی است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468965

دو خودرو با یک کلید باز و روشن می‌شده‌اند

ماجرای عجیب یک پراید دزدی!

 

 امروز خبر سرقت پرایدی که متعلق به کارمند اداره تعزیرات نطنز بود در خیابان 17 شهریور نطنز منتشر شد، موضوعی که حتی با حضور پلیس صورت‌جلسه هم شد.

  اما ساعتی بعد یکی از همشهریان با پراید موردنظر به محل میدان 17 شهریور بازگشت که این بازگشت حکایت از موضوعی جالب و البته تأسف‌برانگیز داشت.

 ظاهراً این همشهری امروز صبح برای انجام کاری کلید پراید دیگری را که در همان حوالی پارک بوده از دوست خود می‌گیرد.

 این فرد در هنگام مراجعه به میدان 17 شهریور به دلیل شباهت خودرو، به‌ اشتباه به سراغ خودرویی می‌رود که متعلق به کارمند تعزیرات بوده و از قضا درب این پراید با کلید آن خودروی دیگر باز و خودرو روشن می‌شود.

 فرد موردنظر هم بعد از باز شدن درب با این خودرو که فکر می‌کرده متعلق به دوست خود هست از محل خارج می‌شود و این‌گونه می‌شود که کارمند اداره تعزیرات فکر می‌کند خودروی وی سرقت شده است.

 اما با برگشتن فرد موردنظر به محل میدان 17 شهریور مشخص می‌گردد که سرقتی در کار نبوده و صرفاً دو خودرو با یک کلید باز و روشن می‌شده‌اند.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/37188

تصویر تلفیقی هیتلر و اردوغان رو روی سفارت ترکیه در برلین

فعالین حقوق بشر ‏بعد از نورپردازی پرچم داعش روی سفارت عربستان، حالا تصویر تلفیقی هیتلر و اردوغان رو روی سفارت ترکیه در برلین انداختند.


تظاهرات علیه اصلاح قانون کار در شهر نانت فرانسه

تظاهرات علیه اصلاح قانون کار در شهر نانت فرانسه


کور شدن چشم زن جوان بعد از فین کردن

 کور شدن چشم زن جوان بعد از فین کردن!


 

  زن جوان 32 ساله که نامش منتشر نشده است با چشمانی متورم به پزشک مراجعه کرد و گفت که او چند ساعت پیش با شدت زیاد مخاط بینی اش را خالی کرده و به مرور متوجه بروز مشکل در چشمانش شده تا اینکه به طور کامل چشمانش ورم کرده.

فین کردن شدید بینی این زن به مرور موجب دردهای شدید و شدیدتر شده بود و آسیبی که به چشمانش وارد شده بود موجب سردرد و افزایش درجه حرارت بدن او شده بود چشمانش به طور کامل بسته و او برای مدتی کاملا نابینا و کور شده بود.

آزمایشات دقیق و عکسبرداری ها ثابت کرد که این زن دچار مشکل " آمفزیم مداری" شده . آمفیزم مداری یعنی تورمی که در هنگام خارج شدن هوا با شدت از بینی به داخل بافت نرم اطراف چشم فشار وارد می شود بروز می کند.

در موارد شدید این مشکل می تواند با وارد کردن صدمه به سیستم عصبی چشم موجب کوری شود.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/37169

276 عدد سنگ در مثانه پیرمرد 76 ساله

276 عدد سنگ از مثانه پیرمرد 76 ساله خارج شد


 

 علیرضا محمودی قرائی رئیس بیمارستان شریعتی مشهد در این‌باره گفت: آقای 76 ساله‌ای با اختلال دفع ادرار به بیمارستان مراجعه کرد که با معاینه و بررسی بیشتر توسط پزشک معالج بیمار  مشخص شد این بیمار از دو سال قبل دچار این اختلال و همچنین مشکل پروستات بوده است.

رئیس بیمارستان شریعتی مشهد گفت: بیمار توسط پزشک معالج تحت عمل جراحی پروستاتکتومی باز قرار گرفت در عین ناباوری و به‌صورت نادر تعداد 276 عدد سنگ با اندازه‌های مختلف از مثانه بیمار خارج شد.

در حال حاضر وضعیت جسمانی بیمار مطلوب بوده و مرخص شده است.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/37103

مردی با نصف جمجمه

مردی با نصف جمجمه!

 

 

 

 کنی بیلی به دلیل ابتلا به یک بیماری نیمی از جمجمه‌اش را از دست داده ولی حالا صلاحیت اشتغال به کار او توسط وزارت کار و دستمزد بریتانیا تایید شده است.

کنی دو سال پیش سکته کرد. به همین دلیل، نیمی از جمجمه او برداشته شد و متعاقبا نیمی از بدنش هم فلج شد. اما صلاحیت او توسط مسئولان وزارت کار و دستمزد بریتانیایی برای اشتغال تایید شده است.

کنی بیلی (Kenny Bailey) توانایی راه رفتن به شکل عادی را نداشته و حتی برای لباس پوشیدن نیز به کمک نیاز ندارد. او از وزارت کار و دستمزد بریتانیا درخواست کرد تا پرونده‌اش به طور اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد.

نتیجه بررسی نیز این بود که علیرغم فلج بودن کنی بیلی در سمت چپ بدن و مشکلات حافظه‌ای، او قادر به کار کردن است.

بیلی 50 ساله قرار است دومین عمل جراحی‌اش را به زودی انجام دهد تا با کارگذاری یک صفحه فلزی در سرش، بتواند آن را به شکل عادی بازگرداند. او که از همسرش جدا شده با دو دختر هفت و دو ساله‌اش به طور منظم دیدار دارد.

کنی می‌گوید: «خیلی عصبانی‌ام. افرادی هستند که به راحتی حقوق می‌گیرند، اما کسی مثل من که به حقوق نیاز دارند، هیچ پولی نمی‌گیرند. من با حقوقم می‌توانم قبض‌هایم را پرداخت و غذا بخرم. بدون کار دیگر حتی نمی‌توانم زندگی کنم.»

او دو سال پیش هنگام خرید سکته کرد. مردم اورژانس خبر دادند، اما اشتباه جبران ناپذیر اپراتور بود که اورژانس را یک ساعت دیرتر به محل حادثه اعزام کرد. کنی می‌گوید: «من با نیمه دیگر بدنم به خوبی کار می‌کنم، اما کارفرماها به شدت به افراد دارای معلولیت گیر می‌دهند.»

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468703

بدون شرح !

بدون شرح !




بدون شرح






نجوم

امکان وجود حیات در 3 سیاره شبه‌زمین

 

  گروهی از دانشمندان موفق به کشف سه سیاره جدید شدند که به دور یک ستاره کوتوله به نام تراپیست 1 در حال چرخش هستند.

این دانشمندان بلژیکی اعلام کردند: از آنجایی که اندازه و دمای این سه سیاره قرمز با زمین و دیگر سیارات منظومه شمسی قابل مقایسه است، می‌توانند بهترین مکان برای یافتن حیات باشند.

مایکل گیلون از این گروه عنوان کرد: ما به دنبال سیاراتی هستیم که می‌توانند شرایط سطحی مشابه کره زمین داشته و احتمالا میزبان حیات باشند.

وی گفت: این مطالعه نشان می‌دهد دو سیاره از سیارات تازه کشف شده به ترتیب دوره چرخش 1.5 و 2.4 روزه دارند و سیاره سوم دوره چرخشی 10 روزه دارد.

گیلون اظهارکرد: هم اکنون در حال آماده‌سازی برای مرحله بعدی که بسیار جالب توجه خواهد بود، هستیم. تلسکوپ فضایی جیمز وب که بسیار بزرگ است و در سال 2018 راه‌اندازی خواهد شد به ما امکان مطالعه اتمسفر این سیارات را می‌دهد. بنابراین تا دو سال دیگر به اندازه گیری جرم آنها خواهیم پرداخت.

دانشمندان بلژیکی با گروهی از محققان بین‌المللی از ایالات متحده آمریکا و انگلیس همکاری می‌کنند. آنها اساسا از طریق سیستم اینترنتی متصل به یک نمونه تلسکوپ مستقر در شیلی کار می‌کنند.

محققان برای کشف بالقوه سیارات قابل سکونت از روشی موسوم به "متد عبوری" استفاده می‌کنند. آنها ستارگان خاص را مشاهده کرده و سعی در یافتن سیاره‌ای عبوری از مقابل آنها دارند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468640

بدهی های آمریکا

بدهی آمریکا به عربستان چقدر است؟

 

 وزارت دارایی ایالت متحده امریکا برای اولین بار در 40 سال گذشته راجع به بدهی امریکا به عربستان سعودی اسنادی را منتشر کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده در ماه مارس، مبلغ بدهی امریکا به عربستان در حدود 116،8 میلیارد دلار است که در مقایسه با ماه ژانویه 6% کمتر شده است.

در ماه ژانویه بدهی امریکا به بالاترین حد خود رسیده بود.

عربستان سعودی در شمار ده کشور اصلی وام دهنده به ایالات متحده امریکا است. چین در حدود 1،3 تریلیون دلار و ژاپن 1،1 تریلیون دلار به امریکا وام داده است.

گفته بودم به ورزشگاه آزادی می‌روم و بالاخره آمدم

تهدید به سوزاندن دختری که به استادیوم رفت

 

  خبر کمی‌عجیب بود و غیرمنتظره؛ یک دختر جوان در میان صدهزار مرد، دیدار پرسپولیس و راه‌آهن را از نزدیک تماشا کرده است. او لحظاتی بعد از شروع بازی عکسی از خودش در فضای مجازی منتشرکرد و نوشت: «گفته بودم به ورزشگاه آزادی می‌روم و بالاخره آمدم»؛ دخترک 21 ساله‌ای که 5 پیراهن و 5 شلوار را روی هم پوشیده بود تا لو نرود، حالا با مشکل بزرگی مواجه شده است؛ تهدید به بازداشت و حتی مرگ!

به گزارش قانون، باید این دختر هنجارشکن بازداشت شده و در مقابل ورزشگاه آزادی در قفس آهنی سوزانده شود تا درس عبرتی برای تمامی‌ بانوان فوتبال‌دوست نه تنها در ایران بلکه در کل جهان شود. این کامنت یک کاربر به نام «زینال بندری» است که در یکی از سایت‌های خبری برای او گذاشته‌اند. دختر از کامنت عکس گرفته و در اینستاگرامش منتشر کرده، کنار آن هم نوشته: «به کدامین جرم مرا می‌خواهند بسوزانند؟ به کدامین جرم می‌خواهند آتشم بزنند؟ شاید به جرم لذت تماشا و تشویق زنده تیمم! یا شاید بودن در میان مردانی که مرا ناموس می‌خوانند. همان مردانی که پایش برسد برای غیرتشان، به خاطر محافظت از جنس من خون می‌ریزند و جان می‌دهند».

کمی‌ ترسیده است، شاید هم حق دارد. برخی نوشته‌اند احتمال بازداشتش منتفی نیست. دختری که در روز اول فالوئرهای اینستاگرامش 3 هزارتایی بود حالا به 20 هزار فالوئر رسیده و هر لحظه تعداد دنبال‌کنندگانش بیشتر می‌شود. حالا نگران است که نکند این موضوع برای او گران تمام شود. در اینستاگرامش نوشته نه عضو حزب و گروه خاصی است نه هدفی را دنبال می‌کرده، فقط یک عاشق فوتبال است. در اینستاگرام خودش را «حانیه» معرفی کرده، نمی‌دانیم شاید هم نام دیگری دارد، به هر حال خودش را از هر گروه و دسته‌ای مبرا می‌کند. می‌گوید: «من اصلا نمی‌دانم عکس‌هایم چطور پخش شد. خواهش می‌کنم برای من حاشیه درست نکنید. من یک دختر معمولی از یک خانواده معمولی هستم». روزهای اول با حوصله به تمام سوال‌ها جواب می‌داد، اینکه گریمش سنگین بوده و تا 4 ساعت بعد از بازی صورتش می‌سوخته، می‌گوید برخی متوجه شدند که او دختر است ولی مثل خانواده‌ خودشان از او مراقبت کردند.

چرا در دربی شناسایی نشدم؟

این نخستین بار نیست که بانوان با پوشش مردانه به ورزشگاه آزادی می‌روند، برخی از آن‌ها شناسایی می‌شوند و برخی دیگر هم موفق می‌شوند از گیت‌ها رد شوند. در همین بازی آخر پرسپولیس مقابل راه‌آهن دختری که قصد ورود به ورزشگاه را داشت، شناسایی شد و در اعتراض گفت که چرا وقتی در بازی دربی به ورزشگاه آمده، او را نگرفته‌اند؟ این یعنی در بازی دربی به ورزشگاه آمده بود. موضوع اما هیچ وقت تا این حد بزرگ نشده بود، کسی تهدید نمی‌شد و در نهایت با چند کامنت «آفرین، دمت گرم» یا «شیرزن» ماجرا تمام می‌شد، این بار اما ابعاد ماجرا کمی‌گسترده‌تر شده، «زینال بندری» می‌خواهد او را بسوزاند و مشکل از همین زینال بندری‌ها شروع می‌شود.

آنهایی که شناسایی شدند

این ماجرا مربوط به حدود 8 سال پیش است. نیم‌ساعتی از آغاز دربی خوزستان گذشته بود که چند نفر از تماشاگران آبادانی مسابقه سراغ نیروی انتظامی‌ ورزشگاه می‌روند تا تماشاگر مشکوکی را که روی سکوهای ورزشگاه تختی آبادان نشسته بود به نیروی انتظامی‌ معرفی کنند. آن تماشاگر مشکوک تنها با پسری که همراهش بود حرف می‌زد و البته تن صدای ظریفش باعث شده بود تماشاگران به او شک کنند. آن تماشاگر اصلا هیبت پسرانه‌ای نداشت و البته در اولین برخورد ماموران نیروی انتظامی، دیگر همه فهمیدند او دختر است. دخترک از سوی نیروی انتظامی‌دستگیر شد. گویا پس از دستگیری دختر، نیروی انتظامی‌ سراغ پسری که همراه او بوده می‌رود و پسر را که از خویشاوندان دختر بود، مجبور می‌کند به والدین دختر خبر بدهد تا با حضور در یکی از کلانتری‌های نیروی انتظامی‌ دخترشان را از ماموران نیروی انتظامی‌تحویل بگیرند. ولی پس از اینکه ماموران نیروی انتظامی‌ با فرمانده مستقر در ورزشگاه مشورت می‌کنند، متوجه می‌شوند که نمی‌توانند دختر را بازداشت کنند چرا که از نظر قوانین موجود او اصلا هیچ جرمی‌ مرتکب نشده. به عبارت دیگر حضور یک دختر با لباس پسرانه در استادیوم‌های فوتبال به شکلی رسمی، خلاف قانون نیست و برای همین بود که ماموران نیروی انتظامی‌ دختر تماشاگر را در مقر خود در ورزشگاه نگه داشتند تا عموی دختر برخلاف تصور، با اطلاع قبلی از حرکت برادرزاده‌اش او را از ماموران نیروی انتظامی‌ تحویل بگیرد.

این تنها موردی نبود که در مسابقات لیگ برتر دختری با لباسی پسرانه برای تماشای بازی فوتبال به استادیوم می‌رفت. پیش از این اتفاق، در انزلی هم دختری در بازی ملوان انزلی - پرسپولیس خودش را به جمع تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختی بندر انزلی رسانده بود. البته او از سوی ماموران نیروی انتظامی‌ حاضر در استادیوم شناسایی نشد و حتی با اینکه نیمکت‌نشینان پرسپولیس هنگام گرم‌کردن در پیست تارتان متوجه حضور او روی سکوهای پشت نیمکت تیمشان شدند، باز هم این موضوع را به ماموران اطلاع ندادند.

از سوی دیگر سال 1386 هم در استادیوم شریعتی کرج یک دختر در کنار پدر و برادرش شاهد یکی از دیدارهای خانگی سایپا بود. این حضور هم با برخورد روبه‌رو نشد. البته هنوز از عکسی که از حضور مخفیانه او در ورزشگاه شریعتی کرج ثبت شده در کانال‌های تلگرامی‌ «حامی‌حضور زنان در استادیوم» استفاده می‌شود ولی چون از پشت سر دختر گرفته شده، چهره او قابل شناسایی نیست. جالب اینکه او با پوشش متعارف دخترانه یعنی با مانتو و روسری به استادیوم شریعتی کرج رفته بود.

البته قطعا آمار دخترانی که مخفیانه برای تماشای مسابقات لیگ برتر به استادیوم‌های فوتبال می‌روند بالاتر از اینهاست ولی از آنجا که حضور آنها در ورزشگاه، هم از چشم خبرنگاران هم از دید ماموران نیروی انتظامی‌ پنهان می‌ماند، رسانه‌ها خبر حضور آنها در استادیوم فوتبال را از دست می‌دهند. با وجود این کافی است پای حرف برخی از تماشاگران مرد بنشینید تا وقتی از خاطرات خود حرف می‌زنند با گوش خودتان بشنوید که چند مرتبه دختران را با لباسی پسرانه در صندلی‌های کنار خود در ورزشگاه شناسایی کرده‌اند و البته مواظب بوده‌اند که دستگیر نشوند.

جرمی‌ صورت نگرفته است

عبدالصمد خرمشاهی، کارشناس حقوقی در رابطه با این ماجرا می‌گوید: ما در قانون مجازات اسلامی‌ چنین عنوان مجرمانه‌ای نداریم که اگر زنی وارد ورزشگاه آزادی شد، مرتکب جرم شده است. این یک دستور است و یک بخشنامه داخلی نیروی انتظامی‌ یا سایر نهادهاست که اجازه ورود بانوان را به ورزشگاه نمی‌دهد اما عمل او جرم تلقی نمی‌شود. مجازاتی هم برای او در نظر گرفته نمی‌شود در نتیجه صرف این عمل جرم نیست. اگرچه در همین بخشنامه هم تبعیض وجود دارد و می‌بینیم خانم‌هایی از کشورهای دیگر به ورزشگاه می‌آیند ولی مشکلی به وجود نمی‌آید.

او درباره تهدید صورت‌گرفته می‌گوید: اگر مشخص شود چه کسانی او را تهدید کرده‌اند و نوع تهدیدشان مشخص شود، عمل آنها مجرمانه است، اصلا هم مهم نیست چه نوع تهدیدی صورت گرفته باشد یعنی اگر تهدید جانی یا مالی، تلفنی یا در فضای مجازی، هر جایی این تهدید صورت بگیرد، جرم صورت گرفته و مجازات دارد.

خرمشاهی درباره اینکه تغییر پوشش یک زن به صورت یک مرد، جرم هست یا خیر، می‌گوید: این هم عنوان مجرمانه‌ای ندارد. ماده 637 قانون مجازات اسلامی‌ می‌گوید اگر زنی حجابش را رعایت نکند، خلاف عفت عمومی‌ است و مجرم است ولی اگر پوشش به نوعی عوض شود که عفت عمومی‌ جریحه‌دار نشود، مشکلی به وجود نمی‌آید و جرمی‌ صورت نگرفته است.

او در پایان گفت: این مشکل باید به صورت معقولانه‌ای حل شود. منع حضور بانوان در ورزشگاه سبب مشکلاتی در جامعه شده و بارها با این موضوعات در جامعه روبه‌رو شده‌ایم. مسئولان باید چاره‌ای بیندیشند و بدانند که بانوان حق دارند با حضور در ورزشگاه مسابقات را ببینند. این همه نیرو و هزینه نباید صرف این شود که از این اتفاق جلوگیری شود.

پایان

 

«حانیه» سوژه روز است. او چند روز دیگر شهرتش را بر باد می‌دهد و همه فراموشش می‌کنند اما دختران و زنان ایرانی مصرانه می‌خواهند در ورزشگاه حضور داشته باشند و تیم‌های محبوبشان را تشویق کنند؛ اتفاقی که به این زودی‌ها تحقق نمی‌یابد. حانیه نه نخستین بانویی است که در ورزشگاه حضور پیدا می‌کند و نه آخرینشان، سال‌هاست این داستان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. این ماجرا یک پایان باز دارد؛ پایانی از جنس فیلم‌های اصغر فرهادی.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468776

پزشک قلابی


 پزشک قلابی، دو بیمار را فلج کرد!

 

  پزشک قلابی که به بهانه انرژی‌درمانی و با طب سوزنی و تجویز داروهای تقلبی دو بیمار را فلج کرده است، از سوی پلیس دستگیر شد.

چند روز قبل دو مرد که روی صندلی چرخدار نشسته بودند به اداره آگاهی شهرستان تربت جام رفتند و از پزشک معالجشان شکایت کردند.

آنها گفتند: مدتی قبل به علت یک تصادف شدید گرفتار بیماری جسمی و روحی شدیم و بعد هم به پیشنهاد یکی از دوستان با این پزشک آشنا شدیم. پس از مراجعه به او و طی چند هفته آقای دکتر (قلابی) در مقابل دریافت 10 میلیون تومان نه تنها حالمان را بهتر نکرد بلکه هر بار با خوراندن داروهای دست‌ساز و فرو کردن ده‌ها سوزن در بدنمان باعث شد فلج شویم. حالا هم روی صندلی چرخدار نشستیم.

پس از این شکایت، کارآگاهان «علیرضا»، 37 ساله را دستگیر و از خانه‌اش مقدار زیادی کپسول‌های پرشده از خاکستر، تجهیزات تقلبی پزشکی و داروهای دست‌ساز تقلبی کشف کردند.

وی در بازجویی‌ها اظهار کرد که بی‌سواد است و با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم، طبابت می‌کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468778

خودکشی دختر 24 ساله

خودکشی دختر 24 ساله از روی پل عابر

 

دختر 24 ساله پس از پریدن از روی پل عابر پیاده با خودرو تصاف و جانش را از دست داد.

شب گذشته دختر جوانی پس از بالا رفتن از پل استقلال در خیابان هنگام تهران با تهدید رهگذران از تصمیمش را برای مرگ خود خواسته اعلام کرد. 

 دختر جوان قبل از هر اقدامی از سوی شاهدان حادثه خود را از روی پل به پائین پرتاب کرد. همان لحظه نیز خودرو عبوری دختر جوان را زیر گرفت. 

 با انتقال دختر جوان به بیمارستان اقدامات درمانی برای نجات جانش آغاز شد اما به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468791