جسد کارگر23 ساله‌ مفقود شده

جسد کارگر مفقود شده در حادثه انفجار شهران پیدا شد

 

با جست و‌جوی مأموران آتش‌نشانی، جسد کارگر مفقود شده در حادثه انفجار شهران پیدا شد.

 

سیدجلال ملکی  اظهار داشت: در پی درخواست نیروهای شرکت مترو تهران مبنی بر کمک برای جست و جوی کارگر مفقود شده، گروه نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

بعد از جست و جوی محل حادثه، مأموران آتش‌نشانی توانستند جسد کارگر23 ساله‌ مفقود شده را از زیر خروارها خاک خارج کنند و به عوامل مترو تحویل دهند.

منبع : تسنیم

واکنش عجیب مدیرعامل بانک رفاه

واکنش عجیب مدیرعامل بانک رفاه به انتشار فیش حقوقی خود

 

روزنامه ایران نوشت: مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز درخصوص موضوع رسانه‌ای شدن پرینت گردش حساب خود گفت: سندی که دررسانه‌ها منتشرشد پرینت گردش حساب بود که مانده حساب را در۱۰ ماه گذشته نشان می‌داد و تنها حقوق ماه اسفند ماه نبود.

 

علی صدقی ادامه داد: براساس تصمیم مجمع بانک حقوق مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره افزایش یافت که تاریخ اجرای آن از ابتدای سال ۱۳۹۴ بود و برهمین اساس مابه التفاوت آن به حساب مشمولان واریز شد که بخشی از مبلغ کلی مانده حساب مربوط به آن بود.

اما دربرخی از رسانه‌ها به گونه‌ای تلقی شد که مبلغ ۲۳۴ میلیون تومان تنها مربوط به یک ماه بوده است، درحالی که این موضوع یک دروغ بزرگ است.

بانک رفاه کارگران خصوصی است، همانند سایربانک‌های خصوصی حقوق و پاداش مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره توسط مجمع عمومی بانک تعیین می‌شود.

وی درباره نحوه انتخاب مدیرعامل این بانک توضیح داد: همانند سایربانک‌های خصوصی پس از پیشنهاد مدیرعامل توسط مجمع و تأیید صلاحیت وی ازسوی بانک مرکزی حکم نهایی مدیرعامل صادر می‌شود.

این مقام مسئول همچنین درخصوص دستور معاون اول رئیس جمهوری برای بررسی دقیق حقوق و مزایای تمام مدیران بخش دولتی، شرکت‌ها و بانک‌ها گفت: درهمان روزهای نخست رسانه‌ای شدن پرینت گردش حساب مدیرعامل این بانک سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی موضوع به بانک مراجعه کردند، ولی پس از دستور معاون اول رئیس جمهوری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور میزان حقوق و مزایای تمام مدیران این بانک را به صورت مستند دریافت کرده‌اند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. به گفته وی این بررسی‌ها هم اکنون درتمام بانک‌ها و شرکت‌ها آغاز شده است.

مردان قبیله "لانگو" قبل از افطار همسران خود را کتک می زنند

زنانی که قبل از افطار کتک می خورند!


 

عادت عجیب مردم مسلمان اوگاندا در ماههای رمضان موجب حیرت کاربران شبکه های اجتماعی شده است.

 

براساس این عادت مردان قبیله "لانگو" قبل از افطار همسران خود را کتک می زنند سپس زن پس از کتک خوردن اقدام به آماده سازی افطار می کند!

 

دیگر عادت عجیب در این کشور آنکه کودکان هنگام غروب خورشید بزرگان هر خانه را برای افطار در خانه "مختار" (کدخدا) صدا کرده و همچنین سفره افطار فقط در مساجد برپا می شود.

 

در اوگاندا "مسحراتی" (شخصی که با صدای طبل مردم را برای سحری بیدار می کند) وجود ندارد اما مردم با طبل در خیابان جشن گرفته و خیابان ها آذین بندی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مدرسه حکمت از مشهورترین مدارس پیشرو کشور، تعطیل شد

 

 

یکی از مدارس پیشرو کشور تعطیل شد!

 

مدرسه حکمت از مشهورترین مدارس پیشرو کشور، با ابلاغ رئیس سازمان آموزش و پرورش مازنداران، تعطیل شد.

جهان نیوز: مدرسه حکمت بابلسر به دستور رئیس آموزش و پرورش استان مازندران تعطیل شد.

 

در هفته جاری، نامه تعطیلی مدرسه حکمت، توسط رئیس سازمان آموزش و پرورش مازنداران ابلاغ شده است.

 

مدرسه حکمت از مشهورترین مدارس پیشرو کشور است که رویکرد نوینی را در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد نموده است؛ تا جایی که مدارس زیادی در کشور از الگوی جذاب و مؤثر این مدرسه تقلید کرده و مسیر حرکت آن را دنبال کرده اند. اما درکمال ناباوری، با تلاش سیستم رسمی آموزش و پرورش، این مدرسه در شرف تعطیلی قرار گرفته است.

 

دفاع وزیر، از مدرسه تعطیل شده

 

پیشتر از این وزیر آموزش و پرورش، در یک برنامه تلویزیونی به صورت مستقیم از این مدرسه دفاع کرده بود و ضمن اظهار تأسف بابت برخوردها و محدودیت های اداره استانی آموزش و پرورش برای مدرسه حکمت، این تحرکات را ناشی از نافهمی مسئولین پائین دست در فهم رویکرد مدرسه مذکور، عنوان کرده بود.

 

پخش چند مستند تلویزیونی از ابتکارات مدرسه حکمت

 

به گواه کارشناسان، مدرسه حکمت، خروجی عملی یک فرایند چندین ساله علمی و پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت بوده که توانسته با شکستن قالب های مرسوم و ناکارآمد مدارس، طرح جدیدی را وضع نماید. اثربخشی این طرح تا آنجا بوده که تاکنون چندین مجموعه مستند از این مدرسه تولید و در شبکه های تلویزیونی پخش شده است.

 

ظاهراً ظرف چند سال گذشته مجموعه سازمان آموزش و پرورش مازندران، تلاش زیادی برای توقف و تعطیلی این مدرسه صورت داده که نهایتا در هفته جاری ابلاغیه نهایی برای تعطیلی این مدرسه ابلاغ شده است.

 

بهانه تعطیلی این مدرسه، حذف کتب درسی از فرآیند آموزش است، این در حالی است که در این مدرسه علاوه بر کتب درسی آموزش های عملی مربوط به مهارت های زندگی ارائه می شود و حذف کتب درسی صحت ندارد.

 

تعطیلی این مدرسه لطمات جبران ناپذیری از خود به جای خواهد گذاشت و فارغ از ایجاد ناامنی تربیتی و عدم اطمینان میان عوامل با انگیزه آموزشی کشور، آسیب های اجتماعی فراوان و غیر قابل محاسبه ای برای دانش آموزان و والدین مدرسه حکمت، ایجاد خواهد کرد.

 

در شرایط موجود به نظر می رسد بهترین راه برای برون رفت از این مسأله ورود مستقیم حوزه وزارت به ماجرا و حل و فصل این اختلاف و تدبیر ماجرا است.

کارگری

 

کارگران  قند کامیاب بستانکار بودند؛ بیکار هم شدند

 

کارگران کارخانه قند کامیابِ، خمینی شهر که به دنبال توقیف اموال و زمین‌های کارخانه توسط بانک صادرات از روز سه‌شنبه بیکار شده‌اند از حدود یک سال پیش بابت معوقات مزدی طلبکارند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382283

 

***

بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب صادر شد

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از صدور بخشنامه‌ای برای استفاده کارفرمایان و تولید کنندگان خوش حساب از مزایای بخشودگی جرائم بیمه‌ای خبر داد.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382444

 

***

مرگ دو کارگر پیمانکاری در شهرستان پاوه

 

روز گذشته، دو کارگر بر اثر ریزش خاک در محل گودبرداری خط انتقال فاضلاب شهر پاوه جان خود را از دست دادند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382588

 

***

صدور احکام قضایی برای کارگران تخلف از قانون اساسی است

 

یک مقام صنفی کارگری می‌گوید: صدور احکام قضایی برای کارگران آق دره، بافق و شهرداری اهواز تخلف از قانون اساسی و زیر پا گذاشتن حقوق صنفی کارگران است.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382600

 

***

جسد کارگر مفقود شده در حادثه شهران پیدا شد

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از یافتن جسد کارگر ۲۳ ساله مترو در حادثه شهران طی عملیات خاک‌برداری خبر داد.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382622

 

***

کارگران سیمان دشتستان تجمع کردند

 

جمعی از کارگران کارخانه سیمان دشتستان ازصبح دیروز تاکنون در اعتراض به آنچه که تغییر مدیریت بومی کارخانه و در نتیجه کاهش مزایای مزدی آنها عنوان می‌شود در محوطه محل کار خود تجمع کردند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382612

 

***

کارگران شهرداری بروجرد چشم انتظار معوقات مزدی

 

بیش از هزار کارگر شهرداری بروجرد، ۶ ماه معوقات مزدی دارند. حق بیمه این کارگران نیز به طور مرتب پرداخت نمی‌شود.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382632

 

***

دستمزد اسفند ماه پرداخت شد/ از پرداخت مطالبات مزدی سال جدید خبری نیست

 

دستمزد اسفندماه کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه بیستم ماه جاری پرداخت شده است. این کارگران در انتظار دریافت مطالبات مزدی سال جدید هستند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382672

 

***

جلسه شهردار با کارگران پیمانکار لغو شد/ وضعیت مبهم پیگیری مطالبات صنفی

 

به دلیل آنچه که خلف وعده شهردار اهواز نامیده می‌شود؛ کارگران پیمانکاری نتوانستند روز گذشته در مورد پیگیری خواسته‌های صنفی خود به نتیجه برسند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382618

 

***

برخورد قضایی شایسته کارگرانی که تنها خواسته صنفی دارند نیست

 

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر تاکید دارد که برخورد‌های قضایی صورت گرفته با کارگرانی که تنها خواسته صنفی دارند، شایسته آنها نیست و منجر به برهم خوردن آرامش محیط کار و امنیت خاطر کارگران می‌‌شود.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382701

 

***

۱۵۰ کارگر گسترش مانا ساز سه ونیم ماه حقوق نگرفته‌اند

 

منابع خبری ایلنا در شهرستان آبیک استان قزوین از تاخیر ۳ ونیم ماهه در پرداخت دستمزد حدود ۱۵۰کارگر کارخانه گسترش مانا ساز خبر می‌دهند.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382688

 

***

مرگ کارگران پتروشیمی مارون بر اثر سقوط از ارتفاع

 

بامداد امروز (31 خردادماه) یکی از مهندسان واحد بهره‌برداری واحد الفین این شرکت بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382708

 

***

واکنش صندوق بازنشستگی فولاد به اظهارات یک نماینده/تکذیب پرداختی چند ده میلیونی به مدیرعامل

 

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد اظهارات عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره حقوق میلیونی مدیرعامل این صندوق را تکذیب کرد.

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-382863

 

 

فاجعه در بخش صنعت

 

اعتراف تلخ نعمت زاده در جمع نمایندگان مجلس دهم

شاهد فاجعه در بخش صنعت هستیم

 

وزیر صنعت، معدن و تجار ت در صحن علنی مجلس ضمن دفاع از عملکرد خود از مشکلات فضای کسب و کار در این وزارتخانه سخن گفت و افزود: به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت شاهد فاجعه هستیم.

نویسنده : بهناز قاسمی

وزیر صنعت، معدن و تجار ت در صحن علنی مجلس ضمن دفاع از عملکرد خود از مشکلات فضای کسب و کار در این وزارتخانه سخن گفت و افزود: به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت شاهد فاجعه هستیم.

روز گذشته محمد‌رضا نعمت زاده به صحن علنی مجلس رفت تا از اقدامات وزارت صنعت و تجارت در اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی دفاع کند. وی از افزایش تعداد طرح‌ها نسبت به لوایح دست‌و‌پا گیر اجرای اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و از نمایندگان مجلس برای رفع این موانع کمک خواست.

وزیر صنعت از ایران به عنوان بزرگ‌ترین کشور اقتصادی جهان بیرون از سازمان تجارت جهانی یاد کرد و گفت: علت بیرون ماندن ما از این سازمان نه فنی بلکه سیاسی است.   وی با اشاره به رتبه 118 ایران در فضای کسب و کار در بین 189 کشور، گفت: در سه سال گذشته رتبه ما روبه‌بهبود بوده اما کماکان فضای کسب و کار یکی از نقاط ضعف ما است. نعمت‌زاده با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و روند رشد منفی در این بخش افزود: از سال 90 کاهش سرمایه‌گذاری داشتیم و در بخش صنعت و معدن 41 درصد رشد منفی را شاهد بودیم، از این رو فاجعه در بخش صنعت نتیجه عدم سرمایه‌گذاری است. وی در گزارشی از وضعیت صنعت کشور و نیز عملکرد وزارتخانه متبوعش در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در زمینه افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در زمینه فولاد ظرفیت ما اکنون 24 درصد است که می‌خواهیم آن را به 55 درصد برسانیم و در حال اجراست.  وی با اشاره به اینکه از 24 سیاستی که مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی مطرح کردند 9 مورد آن مستقیماً به وزارت صنعت مربوط می‌شود بیان داشت: بخشی از این سیاست‌ها مربوط به اختصاص منابع کارآفرینی و مشارکت آحاد جامعه است و توسعه سیاست‌های دانش‌بنیان، محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد، استفاده از هدفمندسازی یارانه‌ها جهت افزایش تولید، اشتغال و کمک به ایجاد تعادل اجتماعی یعنی درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها باید به این بخش‌ها اختصاص داده شود در حالی که در سال‌های گذشته این درآمد همه به یارانه‌ نقدی اختصاص یافت. نعمت‌زاده گفت: در دنیا تجربه شده است که به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری خارجی دو واحد اشتغال ایجاد می‌شود؛ در همین مدت کوتاه سرمایه‌گذارانی که آمده‌اند برای سرمایه‌گذاری می‌گویند می‌خواهیم 90 درصد محصول را صادر کنیم که بسیار به اشتغال کمک می‌کند. 

 

  بررسی ۱۲ طرح صنعتی پس از رفع تحریم‌ها

وی با اشاره به آغاز بررسی‌های 12 طرح صنعتی به مبلغ 500 میلیون دلار پس از آغاز اجرایی شدن برجام اظهار داشت: تمام مراحل آن انجام شده است و بعضی آغاز نیز شده‌اند.  وی از قراردادهای فراوان امضا شده میان ایران و طرف‌های خارجی سخن گفت‌ و افزود: مثلاً ما تا به حال دستگاه دیالیز را وارد می‌کردیم البته یک واحد تولید داخل داریم اما اکنون در حال بتن‌ریزی است با اینکه سه ماه بیشتر نیست که این کار شروع شده است.

 

  سؤال نمایندگان از نعمت‌زاده

  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: گیر عمده نمایندگان بر سر تسهیلات بانکی است که شما ابتدای صحبتتان فرمودید تسهیلات به بخش خدمات واگذار می‌شود؛ آیا پولی موجود هست که این تسهیلات پرداخت شود؟

نعمت‌زاده در پاسخ گفت: از رشد منفی به رشد 8 درصدی رسیدن کار بسیار سختی است ولی امیدواریم که به آن برسیم که امسال دولت اعلام کرده است این رشد به 5، 4 درصد خواهد رسید.  وی ادامه داد: برای رسیدن به رشد 8 درصدی باید رشد بخش صنعت‌ و معدن 12 درصد بشود که ما در سال 93 آن را به 6 درصد رساندیم.  وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت به الزامات 8 درصدی شدن نرخ رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پذیرش اولویت تولید در تمام عرصه‌های تصمیم‌گیری از جمله این الزامات است؛ آیا در کشور تولید اولویت ماست؟ اگر تولید اولویت شود نظام بانکی ما نیز اصلاح می‌شود.  نعمت‌زاده با انتقاد از اختصاص بیشتر تسهیلات به بخش خدمات نسبت به بخش تولید به واسطه سوددهی بیشتر گفت: شورای پول و اعتبار باید کمک کند و این تصمیمات اصلاح شود.

  صنعت استراتژی دارد

نعمت‌زاده در بخش دوم سخنان خود و در پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان اظهار داشت: از آنجا که چند نفر از نمایندگان گفتند صنعت برنامه استراتژی ندارد، باید بگویم صنعت استراتژی دارد. مشخص بوده و دارای اهداف تعیین‌شده‌ای است. سیاست‌ها و راهبردهای آن نیز مشخص است. در گروه‌های صنعتی نیز چند مورد وجود دارد و مابقی آن را هم در حال تهیه هستیم که صنعت به صنعت تکمیل شود و در صورت تکمیل تقدیم مجلس خواهد شد ولی اگر این استراتژی درست اجرا شود کار مشکلی است.  وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ادامه داد: برخی آمدند و گفتند می‌خواهیم زودبازده اشتغال ایجاد کنیم و طرح‌های زودبازده در دولت قبل را ارائه کردند به من گفتند تو اگر بیایی 12 درصد سود بانکی می‌توانیم بدهیم. من اصلاً این کاره نبودم. پول گرفتم و خانه خود را فروختم و یک کارخانه راه‌اندازی کردم. بنده اصلاً این کاره نبودم. بدهکار شدم و هر روز جریمه روی جریمه می‌آمد. بدبخت شدم. می‌گویند نعمت‌زاده باید این را راه‌ بیندازد اصلاً شدنی نیست. این 7 هزار و 500 واحد صنعتی که گفتیم، مشکل مالی دارند نه مشکل بازار. ما کارگروه‌های در استان گذاشته‌ایم که این موارد را بررسی کنند.  وی اضافه کرد: برخی‌ به من می‌گویند تو مشکل مدیریت و تکنولوژی داری ولی آن مسئله نسخه‌های دیگری دارد که در حال کار هستیم. این 7 هزار و 500 بنگاه عمدتاً با مشکل مالی کار خود را ادامه می‌دهند. برای اولین بار در طول تاریخ بانک مرکزی وادار شده است به دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اگر بنگاه‌ها چک برگشتی دارند مانع پرداخت نشود . این را برای اولین بار بانک مرکزی ابلاغ کرده است که برای صنایع کوچک و متوسط است. برخی‌ها می‌گویند صاحب ندارد در صورتی که اینها لیست به لیست اسم دارد، صاحب دارد و مسائل آن را بررسی کردیم و می‌دانیم که کدام مشکل مالی و کدام مسائل مدیریتی دارد حتی کدام دعوای ورثه دارند. انتظار داریم که شما هم در این راستا کمک کنید.

 

 دولت خروج از رکود را بررسی کند

 همچنین نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکلات واحدهای صنعتی در سال پایانی دولت شود، گفت: انتظار می‌رود مسئله خروج از رکود و پایان بخشیدن به خواب زمستانی واحدهای تولیدی که غرق در مشکلات هستند توسط دولت ساماندهی و رفع شود.  محمدعلی پورمختار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس (18 خرداد 95) گفت: با صرف وقت کافی و با ریل‌گذاری و اصلاح قوانین مزاحم و مضر به حال اقتصاد مقاومتی بپردازد، وضعیت پولی و مالی به ویژه نظام بانکی و بانکداری را سامان دهد، بعد نظارتی خود را به ویژه در نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقویت کند.  وی افزود: دولت در سال پایانی خود قرار دارد. انتظار است که به فوریت به مسائلی همچون خروج از رکود و پایان بخشیدن به خواب زمستانی واحدهای تولیدی که غرق در مشکلات و آثار رکود هستند، رسیدگی شود. بدیهی است حل مشکل اشتغال در گرو تحقق این امر مهم است.

 

  ‌شرمندگی وزیر صنعت باید بیشتر باشد

‌مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در انتقاد به عملکرد نعمت‌زاده گفت: رهبری گفته‌اند من از بیکاری جوانان شرمنده‌ام، وزیر صنعت باید بیشتر شرمنده باشد اما در گزارش دیدیم که آقای نعمت‌زاده هیچ راه حلی برای مشکل بیکاری جوانان ارائه نکردند.

منبع : روزنامه جوان

حقوق بالای 100 میلیون‌ از شیر مادر حلال‌تر‌مان است

وزارت بهداشت هم حقوق نجومی می‌دهد و آن را قانونی و حلال می‌داند

وزارت بهداشت: حقوق بالای 100 میلیون‌ از شیر مادر حلال‌تر‌مان است!

 

زنجیره حقوق‌های نجومی به حقوق پزشکان هم رسید. اما به رغم دستور رئیس‌جمهور و عذرخواهی سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت بهداشت این حقوق‌‌ها را قانونی و از شیرمادر حلال‌تر می‌داند.

نویسنده : زهرا چیذری

انتشار فیش‌های نجومی حقوق و کارانه پزشکان در برخی خبرگزاری‌ها منجر به واکنش و برگزاری نشست خبری فوری سخنگوی وزارت بهداشت شد به‌گونه‌ای که ایرج حریرچی که تا قبل از این مدعی بود میانگین درآمد یک متخصص در بخش دولتی 13 میلیون و 900 هزار تومان است کمی از موضعش کوتاه آمد و سقف دریافتی 80 میلیون تومانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی موارد بالاتر از آن را به عنوان استثنا پذیرفت. او می‌گوید: اگر فردی در یک منطقه محروم مجبور است به تنهایی 15 زایمان طبیعی و سزارین در شبانه‌روز انجام بدهد و دریافتی بالای 100 میلیون تومان داشته باشد از شیر مادر هم حلال‌تر است.

 

به نظر می‌رسد آقای سخنگو یا غلو کرده تا یک مورد استثنا را به پیش بکشد و بقیه را توجیه کند و یا اینکه آن پزشکی که در روز 15 سزارین انجام می‌داده این کار را با کمک دیگران یا حتی دستیارانش انجام می‌داده و پول همه را یکجا خودش می‌گرفته. آیا سخنگوی خوشفکر(!) وزارت بهداشت قبول می‌کندکه پرستار چنین پزشکی که 100 میلیون می‌گیرد، حداقل 10 میلیون بگیرد؟! آیا اگر این محاسبه درست است، شغل‌های بسیار استراتژیک در کشور که سرنوشت صنایع مهم یا مسائل پیچیده را حل می‌کنند، باید چندصد میلیارد حقوق بگیرند: به هر حال باید پرسید این منطقه دقیقاَ کجای وطن ماست که با این رشد نازل زاد و ولد،  یک پزشک15 بار در روز عمل سزارین می‌کند؟!

 

درآمدهای نجومی اما از شیر مادر حلال‌تر

با وجود انتشار اسناد فیش‌های چند صد میلیونی برخی پزشکان اما دوباره رسانه‌ها متهم شدند و سخنگوی وزارت بهداشت پرداخت‌های چند صد میلیونی به پزشکان را دروغ خواند. با وجود این اما توضیحات حریرچی نشان از این داشت که چنین پرداخت‌هایی چندان هم دروغ نیست. به گفته قائم مقام وزارت بهداشت تمام پرداختی‌ها در این وزارتخانه قانونی است، حقوق و مزایای کارکنان وزارت بهداشت مانند همه کارکنان دولت پرداخت می‌شود و پرداخت کارانه پزشکان نیز بر اساس قانون بیمه همگانی (‌بر اساس نظام فی فور سرویس) از سال 74 یعنی 21 سال پیش در کشور اجرا می‌شود.  حریرچی افزود: بر اساس این قانون بخشی از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها برمبنای تعرفه دولتی که با تعرفه واقعی و قیمت تمام شده فاصله دارد به پزشکان پرداخت می‌شود. به گفته آقای سخنگو اما ممکن است موارد استثنایی بالای 100 میلیون تومانی نیز در کارانه‌ها وجود داشته باشد. اینها پزشکان متخصص یا فوق‌‌تخصص بسیار معدودی هستند که در مناطق محروم، دور از پایتخت و در نقاط مرزی در شهرهایی که هیچ پزشک متخصص دیگری در رشته آنها وجود ندارد، 24 ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.  قائم مقام وزیر بهداشت افزود: این پزشکان افرادی هستند که 1/7 برابر ساعت کاری تمام وقت(44 ساعت در هفته) یعنی به طور میانگین 75 ساعت در هفته کار می‌کنند و در واقع به جای دو یا سه پزشک متخصص خدمت ارائه می‌کنند و از نظر وزارت بهداشت اگر هم بالای 100 میلیون تومان کارانه بگیرند، کاملاً قانونی و از شیر مادر حلال‌تر است.  حریرچی درباره فیش پرداختی کارانه بالای 200 میلیون تومانی که در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود نیز گفت: این پرداختی مربوط به کارانه 6 ماه یک پزشک متخصص است و البته این پزشک تنها متخصص زنان و زایمانی است که در یک شهر مرزی در شرق کشور 24 ساعته برای نجات مادران و نوزادان زحمت کشیده است و هیچ متخصص زنان دیگری در آن شهر نیست.

 

حریرچی در ادامه با اشاره به برخی اخبار مبنی بر پرداخت فیش ۷۰۰ میلیونی برای یک پزشک، گفت: این درآمد براساس جزء  فنی و حرفه‌ای از محل پرتو درمانی و از درآمد بیمارستان است؛ ما یک جزء فنی داریم و یک جزء ‌حرفه‌ای که از بیمار و بیمه‌ها بابت این جزء فنی و حرفه‌ای این پول را دریافت می‌کنند. درباره این پزشک باید بگویم که این فرد از محل پرتودرمانی ۷۰۰ میلیون درآمد برای بیمارستان ایجاد کرده است.

 

نظام پرداخت ناکارآمد

اظهارات قائم مقام وزیر بهداشت در توجیه دریافتی‌های نجومی برخی پزشکان و اینکه آنان 2/5 برابر یک فرد عادی کار می‌کنند؛ در حالی است که کاری مانند درمان و جراحی نیازمند تمرکز بالایی است و پزشکی که در روز 15 بار به اتاق عمل می‌رود به هیچ عنوان کارایی ندارد و به مراتب احتمال قصورات پزشکی در چنین شرایطی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر عزت الله گل علیزاده، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با «جوان» نظام پرداخت فی فور سرویس و پرداختی به ازای ارائه خدمات را نظامی ناعادلانه می‌خواند و می‌افزاید: «تمام کشورها به سمت اصلاح نظام پرداخت پیش می‌روند و بهترین نظام پرداخت، نظام پرداخت بر اساس سرانه است. یعنی هر قدر سلامت گروه تحت نظر پزشک بیشتر باشد، درآمد آن پزشک بیشتر می‌شود. چنین پزشکی سعی می‌کند عوامل بیماری‌زا را در مراحل اول شناسایی و غربالگری کند. اینها هم به نفع نظام است و هم به نفع بیمار. این در حالی است که به باور حریرچی هیچ نظام پرداختی در سیستم سلامت در دنیا نیست که کامل و بی‌نقص باشد، این سیستم مزایا و معایبی دارد و در کشوری مثل ایران که با کمبود پزشک متخصص رو‌به‌رو هستیم و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی مانند تخت بیمارستان کمبود دارد و اختلاف پرداخت بخش دولتی و خصوصی زیاد است، قابل قبول است. اگرچه وزیر بهداشت دستور اصلاح این سیستم را داده و اقدامات آزمایشی شروع شده است.»

 

بازار 7 تا 10 میلیاردی زیر میزی

سخنگوی وزارت بهداشت در کنایه‌ای با اشاره به حقوق‌های چند صد میلیونی مدیران بیمه‌ای کشور گفت: «در گذشته بحث دریافت‌های چند صد میلیونی برای مهندسان و بیمه‌ها و بانک‌ها مطرح بود و اکنون این موضوع را به سمت پزشکان چرخاندند آن هم در سازمانی که حق درمان را نمی‌دادند و حق درمان تحت پوشش‌شان برای مسائل سیاسی خرج می‌شد و با تقاضای ما و درایت مدیران این حق درمان بازگشت.

 

حریرچی با گلایه از برخی چهره‌های سیاسی که دریافتی‌های نجومی پزشکان را تأیید کرده بودند به بازار 7 تا 10 میلیاردی درآمد پزشکان از زیر میزی اشاره کرد؛‌ بازاری که به گفته وی با اجرای طرح تحول سلامت جمع شده است.

 

چالش انتشار فیش حقوقی

ماجرای حقوق‌های نجومی اما انگار همچنان ادامه دارد؛‌ موضوعی که موجب شده تا بسیاری از چهره‌ها و مسئولان نتوانند به چالش انتشار حقوق بپیوندند.

منبع : روزنامه جوان

حقوق بالای 100 میلیون‌ از شیر مادر حلال‌تر‌مان است

وزارت بهداشت هم حقوق نجومی می‌دهد و آن را قانونی و حلال می‌داند

وزارت بهداشت: حقوق بالای 100 میلیون‌ از شیر مادر حلال‌تر‌مان است!

 

زنجیره حقوق‌های نجومی به حقوق پزشکان هم رسید. اما به رغم دستور رئیس‌جمهور و عذرخواهی سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت بهداشت این حقوق‌‌ها را قانونی و از شیرمادر حلال‌تر می‌داند.

نویسنده : زهرا چیذری

انتشار فیش‌های نجومی حقوق و کارانه پزشکان در برخی خبرگزاری‌ها منجر به واکنش و برگزاری نشست خبری فوری سخنگوی وزارت بهداشت شد به‌گونه‌ای که ایرج حریرچی که تا قبل از این مدعی بود میانگین درآمد یک متخصص در بخش دولتی 13 میلیون و 900 هزار تومان است کمی از موضعش کوتاه آمد و سقف دریافتی 80 میلیون تومانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی موارد بالاتر از آن را به عنوان استثنا پذیرفت. او می‌گوید: اگر فردی در یک منطقه محروم مجبور است به تنهایی 15 زایمان طبیعی و سزارین در شبانه‌روز انجام بدهد و دریافتی بالای 100 میلیون تومان داشته باشد از شیر مادر هم حلال‌تر است.

 

به نظر می‌رسد آقای سخنگو یا غلو کرده تا یک مورد استثنا را به پیش بکشد و بقیه را توجیه کند و یا اینکه آن پزشکی که در روز 15 سزارین انجام می‌داده این کار را با کمک دیگران یا حتی دستیارانش انجام می‌داده و پول همه را یکجا خودش می‌گرفته. آیا سخنگوی خوشفکر(!) وزارت بهداشت قبول می‌کندکه پرستار چنین پزشکی که 100 میلیون می‌گیرد، حداقل 10 میلیون بگیرد؟! آیا اگر این محاسبه درست است، شغل‌های بسیار استراتژیک در کشور که سرنوشت صنایع مهم یا مسائل پیچیده را حل می‌کنند، باید چندصد میلیارد حقوق بگیرند: به هر حال باید پرسید این منطقه دقیقاَ کجای وطن ماست که با این رشد نازل زاد و ولد،  یک پزشک15 بار در روز عمل سزارین می‌کند؟!

 

درآمدهای نجومی اما از شیر مادر حلال‌تر

با وجود انتشار اسناد فیش‌های چند صد میلیونی برخی پزشکان اما دوباره رسانه‌ها متهم شدند و سخنگوی وزارت بهداشت پرداخت‌های چند صد میلیونی به پزشکان را دروغ خواند. با وجود این اما توضیحات حریرچی نشان از این داشت که چنین پرداخت‌هایی چندان هم دروغ نیست. به گفته قائم مقام وزارت بهداشت تمام پرداختی‌ها در این وزارتخانه قانونی است، حقوق و مزایای کارکنان وزارت بهداشت مانند همه کارکنان دولت پرداخت می‌شود و پرداخت کارانه پزشکان نیز بر اساس قانون بیمه همگانی (‌بر اساس نظام فی فور سرویس) از سال 74 یعنی 21 سال پیش در کشور اجرا می‌شود.  حریرچی افزود: بر اساس این قانون بخشی از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها برمبنای تعرفه دولتی که با تعرفه واقعی و قیمت تمام شده فاصله دارد به پزشکان پرداخت می‌شود. به گفته آقای سخنگو اما ممکن است موارد استثنایی بالای 100 میلیون تومانی نیز در کارانه‌ها وجود داشته باشد. اینها پزشکان متخصص یا فوق‌‌تخصص بسیار معدودی هستند که در مناطق محروم، دور از پایتخت و در نقاط مرزی در شهرهایی که هیچ پزشک متخصص دیگری در رشته آنها وجود ندارد، 24 ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.  قائم مقام وزیر بهداشت افزود: این پزشکان افرادی هستند که 1/7 برابر ساعت کاری تمام وقت(44 ساعت در هفته) یعنی به طور میانگین 75 ساعت در هفته کار می‌کنند و در واقع به جای دو یا سه پزشک متخصص خدمت ارائه می‌کنند و از نظر وزارت بهداشت اگر هم بالای 100 میلیون تومان کارانه بگیرند، کاملاً قانونی و از شیر مادر حلال‌تر است.  حریرچی درباره فیش پرداختی کارانه بالای 200 میلیون تومانی که در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود نیز گفت: این پرداختی مربوط به کارانه 6 ماه یک پزشک متخصص است و البته این پزشک تنها متخصص زنان و زایمانی است که در یک شهر مرزی در شرق کشور 24 ساعته برای نجات مادران و نوزادان زحمت کشیده است و هیچ متخصص زنان دیگری در آن شهر نیست.

 

حریرچی در ادامه با اشاره به برخی اخبار مبنی بر پرداخت فیش ۷۰۰ میلیونی برای یک پزشک، گفت: این درآمد براساس جزء  فنی و حرفه‌ای از محل پرتو درمانی و از درآمد بیمارستان است؛ ما یک جزء فنی داریم و یک جزء ‌حرفه‌ای که از بیمار و بیمه‌ها بابت این جزء فنی و حرفه‌ای این پول را دریافت می‌کنند. درباره این پزشک باید بگویم که این فرد از محل پرتودرمانی ۷۰۰ میلیون درآمد برای بیمارستان ایجاد کرده است.

 

نظام پرداخت ناکارآمد

اظهارات قائم مقام وزیر بهداشت در توجیه دریافتی‌های نجومی برخی پزشکان و اینکه آنان 2/5 برابر یک فرد عادی کار می‌کنند؛ در حالی است که کاری مانند درمان و جراحی نیازمند تمرکز بالایی است و پزشکی که در روز 15 بار به اتاق عمل می‌رود به هیچ عنوان کارایی ندارد و به مراتب احتمال قصورات پزشکی در چنین شرایطی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر عزت الله گل علیزاده، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با «جوان» نظام پرداخت فی فور سرویس و پرداختی به ازای ارائه خدمات را نظامی ناعادلانه می‌خواند و می‌افزاید: «تمام کشورها به سمت اصلاح نظام پرداخت پیش می‌روند و بهترین نظام پرداخت، نظام پرداخت بر اساس سرانه است. یعنی هر قدر سلامت گروه تحت نظر پزشک بیشتر باشد، درآمد آن پزشک بیشتر می‌شود. چنین پزشکی سعی می‌کند عوامل بیماری‌زا را در مراحل اول شناسایی و غربالگری کند. اینها هم به نفع نظام است و هم به نفع بیمار. این در حالی است که به باور حریرچی هیچ نظام پرداختی در سیستم سلامت در دنیا نیست که کامل و بی‌نقص باشد، این سیستم مزایا و معایبی دارد و در کشوری مثل ایران که با کمبود پزشک متخصص رو‌به‌رو هستیم و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی مانند تخت بیمارستان کمبود دارد و اختلاف پرداخت بخش دولتی و خصوصی زیاد است، قابل قبول است. اگرچه وزیر بهداشت دستور اصلاح این سیستم را داده و اقدامات آزمایشی شروع شده است.»

 

بازار 7 تا 10 میلیاردی زیر میزی

سخنگوی وزارت بهداشت در کنایه‌ای با اشاره به حقوق‌های چند صد میلیونی مدیران بیمه‌ای کشور گفت: «در گذشته بحث دریافت‌های چند صد میلیونی برای مهندسان و بیمه‌ها و بانک‌ها مطرح بود و اکنون این موضوع را به سمت پزشکان چرخاندند آن هم در سازمانی که حق درمان را نمی‌دادند و حق درمان تحت پوشش‌شان برای مسائل سیاسی خرج می‌شد و با تقاضای ما و درایت مدیران این حق درمان بازگشت.

 

حریرچی با گلایه از برخی چهره‌های سیاسی که دریافتی‌های نجومی پزشکان را تأیید کرده بودند به بازار 7 تا 10 میلیاردی درآمد پزشکان از زیر میزی اشاره کرد؛‌ بازاری که به گفته وی با اجرای طرح تحول سلامت جمع شده است.

 

چالش انتشار فیش حقوقی

ماجرای حقوق‌های نجومی اما انگار همچنان ادامه دارد؛‌ موضوعی که موجب شده تا بسیاری از چهره‌ها و مسئولان نتوانند به چالش انتشار حقوق بپیوندند.

منبع : روزنامه جوان

شهردار زن رم

 

 

اولین شهردار زن رم

 

جنبش اعتراضی "5 ستاره " موفق شد با کسب پیروزی در انتخابات شهرداری در شهرهای رم و تورین جایگاه خود را برای انتخابات سراسری 2018 ایتالیا تثبیت کند.


اولین شهردار زن رم (+عکس)

 

برای نخستین بار در تاریخ شهر رم یک زن به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس " ویرجینیا راجی " از جنبش اعتراضی و ضد فساد" 5 ستاره" موفق شد با کسب اکثریت آرای مردم شهر به شهرداری شهر رم برسد. جنبش اعتراضی 5 ستاره در سال 2009 از سوی بپه گریلو کمدین معروف ایتالیایی پایه گذاری شد. شعار اصلی این جنبش مقابله با فساد است.

 

در شهر تورین نیز یک زن از اعضای این جنبش اعتراضی به مقام شهرداری رسید. خانم "کیارا آپندینو" موفق شد با شکست نامزد مورد حمایت حزب دموکراتیک به پیروزی برسد.

 

خانم راجی در واکنش به پیروزی در انتخابات شهرداری رم گفت که کار آنها تازه در آغاز راه است و افزود: من برای قانونمند کردن امور و شفافیت تلاش خواهم کرد.

 

گفتنی است رقیب چپگرای خانم راجی در انتخابات شهرداری رم که مورد حمایت حزب دموکرات و ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا بود شکست سختی را متحمل شد. نتایج حاصل از شمارش 80 درصد آرا حاکی از پیشتازی 2 بر 1 خانم راجی بر رقیب اصلی اش است.

 

خانم راجی 38 ساله و حقوقدان است. او از سال 2013 و با عضویت در شورای شهر رم وارد فعالیت های سیاسی شده است. او ازدواج کرده و صاحب یک فرزند 7 ساله است.

 

خانم راجی شصت و پنجمین شهردار شهر رم در دوره پس از جنگ دوم جهانی به شمار می رود.

http://www.asriran.com/fa/news/475477

تظاهرات معلمان

تظاهرات معلمان علیه اصلاح نظام آموزشی – مکزیک


تظاهرات سراسری مردم اوکیناوا

تظاهرات سراسری مردم اوکیناوا علیه تجاوز یک نیروی نظامی سابق آمریکایی به دختر 20 ساله ژاپنی


نبرد اسب ها

جشنواره نبرد اسب ها در اتریش


شهردار زن

 

 

اولین شهردار زن رم

 

جنبش اعتراضی "5 ستاره " موفق شد با کسب پیروزی در انتخابات شهرداری در شهرهای رم و تورین جایگاه خود را برای انتخابات سراسری 2018 ایتالیا تثبیت کند.


اولین شهردار زن رم (+عکس)

 

برای نخستین بار در تاریخ شهر رم یک زن به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس " ویرجینیا راجی " از جنبش اعتراضی و ضد فساد" 5 ستاره" موفق شد با کسب اکثریت آرای مردم شهر به شهرداری شهر رم برسد. جنبش اعتراضی 5 ستاره در سال 2009 از سوی بپه گریلو کمدین معروف ایتالیایی پایه گذاری شد. شعار اصلی این جنبش مقابله با فساد است.

 

در شهر تورین نیز یک زن از اعضای این جنبش اعتراضی به مقام شهرداری رسید. خانم "کیارا آپندینو" موفق شد با شکست نامزد مورد حمایت حزب دموکراتیک به پیروزی برسد.

 

خانم راجی در واکنش به پیروزی در انتخابات شهرداری رم گفت که کار آنها تازه در آغاز راه است و افزود: من برای قانونمند کردن امور و شفافیت تلاش خواهم کرد.

 

گفتنی است رقیب چپگرای خانم راجی در انتخابات شهرداری رم که مورد حمایت حزب دموکرات و ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا بود شکست سختی را متحمل شد. نتایج حاصل از شمارش 80 درصد آرا حاکی از پیشتازی 2 بر 1 خانم راجی بر رقیب اصلی اش است.

 

خانم راجی 38 ساله و حقوقدان است. او از سال 2013 و با عضویت در شورای شهر رم وارد فعالیت های سیاسی شده است. او ازدواج کرده و صاحب یک فرزند 7 ساله است.

 

خانم راجی شصت و پنجمین شهردار شهر رم در دوره پس از جنگ دوم جهانی به شمار می رود.

http://www.asriran.com/fa/news/475477

اثر مخرب آنتی‌بیوتیک‌ها

اثر مخرب آنتی‌بیوتیک‌ها بر دستگاه گوارشی کودکان

۱۳۹۵/۰۳/۳۰

یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها، همانند نوع زایمان (سزارین یا طبیعی) و همینطور رژیم غذایی(شیر مادر یا شیر خشک)، می‌تواند باعث اختلال در رشد و نمو میکروارگانیسم‌های مفید دستگاه گوارش در سه سال اول زندگی کودکان شود.

به گزارش وب‌سایت نیچر ورلد نیوز نتایج این تحقیق که در مجله علمی ساینس ترانسنشنال مدیسن منتشر شده نشان می‌دهد که استفاده مکرر از آنتی‌بیوتیک‌ها در بچه‌ها در سال‌های اولیه زندگی‌ در میزان تنوع میکرواگارنیسم‌های شکم و روده تاثیر می‌گذارد و این می‌تواند منجر به تولید ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک در طول زمان شود.

دکتر رامنیک ژاویر، مدیر بیمارستان عمومی ایالت ماساچوست در آمریکا، در این باره می‌گوید که تنوع زیستی میکروارگانیسم‌ها در سال‌های اول زندگی کودکان بسیار حیاتی است چرا که بر حساسیت‌ها و همینطور بیماری‌های مرتبط با دستگاه ایمنی بدن اثر مستقیم دارند.

پیش از این ثابت شده بود که اخلال در تنوع میکروارگانیسم‌های موجود در شکم و روده می‌تواند در چاقی مفرط، آسم و حساسیت‌های گوناگون تاثیر بگذارد چراکه این میکرواروگانیسم‌ها نقش مهمی در دستگاه گوارش و همینطور دستگاه ایمنی بدن ایفا می‌کنند.

در این تحقیق که بر روی ۳۹ کودک انجام شد، دانشمندان دریافته‌اند که در بخشی از آنان که به طور مرتب میزان کمی از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌هایشان دریافت کرده بودند، میزان تنوع کمتری در جمعیت میکروارگانیسم‌های روده وجود دارد.

همینطور تعداد باکتری‌ها کمتر و پیوند آنها ضعیف‌تر بود. محققان در عین حال متوجه شدند کودکانی که در معرض آنتی‌بیوتیک بودند میزان کمتری از میکروبیوم (یا ریزاندامگان همزیست)را دارا هستند. اینها میکروارگارنیسم‌هایی هستند که با سلول‌های بدن همزیستی دارند و وجود آنها برای ادامه حیات ضروری است.

از نکات دیگری که محققان دریافتند وجود ژن‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در این کودکان بود. میزان این ژن‌ها در هنگام استفاده از آنتی‌بیوتیک به سرعت زیاد شده بود، هر چند که بعد از اتمام دوره بیماری و مصرف دارو، میزان آنها کاهش یافته بود.

منبع: دانش و فن فارسی RF

 

۱۲ دختربچه در خانه مردی ۵۱ ساله در آمریکا

یافتن ۱۲ دختربچه در خانه مردی ۵۱ ساله در آمریکا

 

مأموران پلیس در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در خانه مردی ۵۱ ساله، دوازده دختربچه را یافتند که با وی زندگی می‌کردند. این دختران بین ۶ ماه تا ۱۸ سال دارند.

 

بزرگترین آنان زمانی که ۱۴ ساله بوده، از سوی والدینش به این مرد "هدیه" داده شده است. این دختر اینک ۱۸ ساله است و از این مرد ۲ فرزند شش ماهه و سه ساله دارد.

 

پدر این دختر به پلیس گفته است که او چهار سال پیش به عنوان تشکر دخترش را به این مرد ۵۱ ساله داده، زیرا این مرد در آن زمان وی را از یک تنگنای شدید مالی نجات داده است. 

 

همسایگان این مرد پس از آنکه متوجه شدند، دختران ساکن در خانه هیچ‌کدام به مدرسه نمی‌روند، با پلیس تماس گرفتند.

منبع: dw فارسی

 

استفاده از ظروف پلاستیکی ممنوع

استفاده از ظروف پلاستیکی ممنوع


شبکه گردی

 

محمد هم در لاین این عکس را منتشر کرد و نوشت:

 

از ظروف پلاستیکی یا بطری های آب معدنی برای نگهداری آبلیمو و سرکه و ترشی استفاده نکنید؛ زیرا مواد اسیدی موجود در آبلیمو می تواند با دیواره ظروف پلاستیکی فعل و انفعالات نامطلوبی ایجاد کند و سمی و سرطان زا شود!

زمان رایگان شدن اینترنت

 

آیا زمان رایگان شدن اینترنت برای بشر فرا رسیده است؟

 

برای لحظه‌ای هزینه‌ای را که ماهیانه یا سالیانه برای اینترنت پرداخت می‌کنید در نظر آورید. حال تصور کنید ‌زمانی فرا رسیده که هیچ بهایی ‌برای ارتباط با اینترنت و بهره‌گیری از همه تسهیلات آن پرداخت نمی‌کنید. پرسش اساسی ‌این است، ‌آیا زمانی فرا می‌رسد که اینترنت برای بشر رایگان باشد؟ ‌اگر پاسخ مثبت است، این شرایط در چه صورتی فراهم خواهد شد؟

 

به گزارش «تابناک» ایده اینترنت رایگان شاید یک ایده و طرز تلقی افراطی عنوان شود. بسیاری این ایده را مطرح کرده‌اند و خواستار یک ارتباط اینترنتی رایگان برای همه دنیا شده‌اند و دیگرانی در مقابل سعی در پاسخ‌گویی به این ایده داشته‌اند.

 

طی یک دهه گذشته هزینه ارتباط با اینترنت به واسطه پیشرفت تکنولوژی بسیار کاهش یافته ‌و این امر برخی را به این موضوع رهنمون کرده ‌که شاید زمانی فرا برسد که اینترنت برای همیشه به شکل رایگان در اختیار بشر قرار بگیرد.


چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟


چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟

هزینه‌های ارتباط اینترنتی

 

اکنون برقراری یک ارتباط اینترنتی برای مشتریان در بر دارنده هزینه‌ای است که البته از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بسیاری از مشتریان اینترنت بدون در نظر داشتن اینکه این هزینه‌ها به چه دلیل است و چرا برخی از آن‌ها باید بهای بیشتری برای اینترنت نسبت به کاربران دیگر در سراسر دنیا پرداخت کنند، ماهیانه یا سالانه مبالغی را برای این ارتباط حیاتی کنار می‌گذارند.

 

برای مثال در ایالات متحده یک کاربر به شکل متوسط ماهیانه ۴۷ دلار برای یک ارتباط اینترنتی نا‌محدود بر پرداخت می‌کند. ارتباطی که سرعت دانلود در آن برابر با ۳۵.‌۲ مگابیت بر ثانیه خواهد بود؛ یعنی برابر با ۴. ۴ مگابایت بر ثانیه به شکل ثابت. در ایران برقراری یک چنین ارتباط نا‌محدودی با این سرعت ‌برای کاربران خانگی مقدور نیست و برای شرکت‌ها و نهاد‌ها نیز هزینه‌های گزاف میلیونی‌ دارد.

 

بخشی از این هزینه ناشی از وجود رقابت در بین ISP‌ها برای سرمایه گذاری بیشتر و جذب مشتریان بیشتر است و البته نباید از فعالیت‌های حاشیه‌ای که در همه کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده برای حفظ بازار ISP‌ها وجود دارد – همچون لابی‌های استراتژیک برای سهم بیشتر از پهنای باند – نیز غافل بود.

 

حال در برخی کشور‌ها نظیر رومانی یا سنگاپور این حاشیه‌ها چندان موضوعیت ندارند و همین ‌منجر به آن می‌شود که یک ارتباط اینترنتی نامحدود با سرعت دانلود ‌حدود ۷۱.‌ مگابیت بر ثانیه در رومانی تنها ۱۱ دلار ماهیانه هزینه‌ داشته باشد.

 

این موضوع یک پیام اساسی دارد: امکان کاهش هزینه‌های اینترنت وجود دارد؛ اما ضرورتا این امر به معنی رایگان شدن اینترنت نیست.

 

در حالی که ایده استفاده از اینترنت بدون ‌داشتن هزینه یک ایده خارق‌العاده است؛ اما حتی اگر این هزینه‌های جانبی را نیز از اینترنت حذف کنیم، هنوز موضوع اصلی بر سر هزینه نگهداری و تداوم کار سخت‌افزارهایی است که به عنوان زیر‌ساخت‌های وب عمل می‌کنند. برای رایگان کردن اینترنت نخست لازم است که هزینه‌های این سخت افزار‌ها به صفر برسد.

 

ایده فیس‌بوک: Internet. org

 

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک همواره از مدافعان پرشور ارائه اینترنت به کاربرانی بوده ‌که قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند و در راستای این ایده نیز دست به کار شده و پروژه Internet. org را رقم زده است. این ایده بر این مبناست که کاربران قادر به دسترسی مستقیم به ۳۷ برنامه و ابزار آنلاین، از جمله فیس‌بوک‌ بدو نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای باشند.

 

برای رسیدن به این هدف زاکربرگ طرح همکاری با ISP‌هایی را از سراسر دنیا در سر دارد تا این خدمات را ‌رایگان از مسیر سرورهای خود عملی سازند تا هیچ هزینه‌ای بر گردن کاربران قرار نگیرد.


چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟

 

چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟

 

البته این ایده در برخی کشور‌ها از جمله هندوستان به سرعت مخالفانی را برانگیخت. استدلال این مخالفان این بود که یک چنین برخوردی با اینترنت منجر به نقض منشور آزادی اینترنت یا Net Neutrality خواهد بود؛ ایده‌ای که بر‌ این امر مبتنی است که همه اینترنت بی‌هیچ کم و کاست و ‌‌‌هیچ دخالتی آزادانه در دسترس باشد.

 

البته در برابر این مخالفت‌ها زاکربرگ عنوان کرده ‌که دسترسی به ۳۷ ابزار از جمله فیس‌بوک قطعا بهتر از عدم دسترسی کامل به اینترنت است.

 

آیا زمانی می‌رسد که اینترنت بی‌هزینه باشد؟

 

تا زمانی که نگهداری و استفاده از سخت افزار‌ها هزینه ‌دارد، اینترنت رایگان نخواهد بود. البته ارتباط وایرلس استثنایی بر این مورد است. برای مثال سازمان‌ها و نهاد‌ها می‌توانند با ‌یک Hotspot اقدام به عرضه اینترنت رایگان کنند؛ اما تنها تا زمانی که پهنای باند به آن‌ها اجازه دهد. به محض افزایش ترافیک اینترنت این سازمان‌ها نیز مجبور به بلاک کردن روتر‌ها با استفاده از گذرواژه خواهند بود تا تنها به مشتریان یا کاربران اصلی خود خدمات دهند.


چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟

 

چه زمانی اینترنت برای بشر رایگان خواهد شد؟

 

ایده‌های دیگر اینترنت رایگان نیز نمونه‌هایی است که از پشتیبانی دولتی برخوردار هستند و از سوی دولت‌ها ارائه می‌شوند. خوب که دقت کنیم خواهیم دید ‌این اینترنت نیز چندان رایگان نیست، زیرا هزینه آن را مالیات دهندگان قبلا پرداخت کرده‌اند.

 

آن گونه که به نظر می‌رسد، هنوز زمان اینترنت رایگان فرا نرسیده است. شاید در آینده‌ای نه چندان دور پیشرفت‌های تکنولوژی هزینه‌های اینترنت را به قدری کاهش دهد که عملا اینترنت به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد؛ اما امروز قطعا آن زمان نیست.

فرانسه می‌رزمد

طبقه کارگر فرانسه می‌رزمد

 

 وبلاگ آموختن: جنبش اعتراضی کارگران، دانشجویان و دانش آموزان فرانسه بر علیه لایحه جدید قانون کار همچنان با قدرت ادامه دارد. روز چهارشنبه 14 ژوئن برابر با 26 خرداد روزی به یاد ماندنی در تاریخ جنبش کارگری فرانسه خواهد بود. در این روز بیش از یک میلیون نفر در خیابانهای پاریس در مسیری طولانی از میدان "ایتالیا" تا میدان "انوالید" تظاهرات کردند و بر خواسته مرکزی خود یعنی باز پس گیری لایحه اصلاح قانون کار پافشاری کردند. تظاهر کنندگان در چندین نقطه با نیروهای پلیس که مجهز به گاز اشک آور، باتوم و ماشینهای آب پاش بودند، درگیر شدند. این تظاهرات مانند بسیاری از تظاهرات های سه ماه گذشته به خشونت کشیده شد و طی آن 40 نفر زخمی شدند، که حالی یکی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است. در پاسخ به فراخوان کارگران بیش از 600 اتوبوس مجانا کارگران را از شهرهای مختلف برای شرکت در این تظاهرات به پاریس آورده بودند. این تظاهرات پاسخ دندان شکنی بود به "فرانسو اولاند"، رئیس جمهور فرانسه که ادعا کرده بود معترضین اقلیت ناچیزی بیش نیستند. همزمان با این اظهارات، بنگاههای مختلف نظر سنجی نیز اعلام کردند که بیش از ۷٠ % مردم فرانسه از اعتراضات کارگران و دانشجویان پشتیبانی می کنند و خواهان بازپس گیری این لایحه هستند.

 

ماه گذشته اعتراضات هنگامی اوج گرفت که شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه نفتی در فرانسه وارد اعتصاب نامحدود شدند. کارگران راه آهن و قطارهای شهری نیز از روز نهم ژوئن وارد اعتصاب نامحدود شدند. کارگران برق تولید برق را کم کردند. بنا به گزارشها، "آنها در حرکتی نمادین به یکی از ویلاهای "پی یر گاتاز"، رئیس سندیکای کارفرمایان رفتند و نه فقط برق آن را قطع کردند، بلکه کنتورش را از جا درآوردند. اعتصاب چند روزه رفتگران در پاریس و بلوکه کردن مراکزی که زباله ها را می سوزانند، این شهر را با مشکلات فراوانی رو به رو کرد. اعتصاب کارگران بارانداز در شمال و جنوب ترخیص و بارگیری کشتی ها را مختل کرده است.

شواهد نشان می دهد که دولت فرانسه منتظر است تا کارگران و جوانان معترض خسته شوند و زمینه های سازش با سندیکاهای کارگری که در راس این حرکت هستند فراهم گردد. اما تداوم 3 ماهه این جنبش عظیم اجتماعی نشان داده است که این تاکتیک دولت فرانسه موفق نبوده است. نشانه هائی از پایداری بعضی از اتحادیه ها و از جمله اتحادیه با سابقه و پر نفوذ "ث ژ ت" دیده میشود. نخست وزیر فرانسه تهدید کرده است که تظاهرات را ممنوع خواهد کرد. سندیکاهای کارگری این تهدید را رد کرده اند و در تدارک انجام تظاهرات سراسری برای روزهای هفته آینده هستند. کارگران برای اینکه قدرت مقاومت خود در مقابل سرسختی دولت را بالا ببرند، اقدام به تاسیس یک صندوق همبستگی مالی نمودند. در فاصله چند روز 400 هزار یورو در این صندوق جمع شد. دولت فرانسه همچنین تصور می کرد وقوع سیل پر خسارت در پاریس و بعضی دیگر از شهرهای فرانسه و نیز برگزاری مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا، به فروکش کردن اعتراضات کارگران و جوانان فرانسه کمک خواهد کرد. تظاهرات یک میلیونی روز چهار شنبه همه این توهمات را هم نقش بر آب کرد.

طرح جدید قانون کار فرانسه، بخشی از سیاستهای نئولیبرالی دولت فرانسه است. هدف این لایحه اساسا جلوگیری از فرار سرمایه ها و تشویق سرمایه داران و کارفرمایان این کشور برای ماندن در فرانسه و بهرمندی از نیروی کار ارزان در خود این کشور است. گفتنی است که در دو دهه اخیر بخش های وسیعی از سرمایه های فرانسه به سمت چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی روانه شده اند. دولت فرانسه از طریق این لایحه به سرمایه داران وعده میدهد که سفره رنگین استثمار کار ارزان را در همین فرانسه برای آنها پهن خواهد کرد. دولت این سیاست خود را تحت عنوان تلاش برای کاهش بیکاری عنوان می کند. اما بخش پیشرو و آگاه جامعه فرانسه این بهانه دولت را نمی پذیرد. آنها می گویند برای کاهش بیکاری چرا ساعات کار را کم نمیکنند؟

به موجب این لایحه حقوق و اختیارات سندیکاها کاهش می یابد. دست کارفرمایان برای اخراج کارگران بازتر می شود و کارفرمایان با هزینه کمتری می توانند کارگران را اخراج کنند. نرخ پرداخت ها برای اضافه کاری و نیز اضافه کاری در شب کاهش می یابد. اختیارات شرکت ها در تغییر ساعات قانونی کار هفتگی بیشتر میشود.

کارگران فرانسه، یکی از رزمنده ترین گردان های ارتش جهانی طبقه کارگر می باشند. آنها طی اعتصابات، تظاهرات و تجمعات متعدد خود، این رزمندگی را نشان داده اند. بورژوازی فرانسه با مقاومت در مقابل خواست کارگران این کشور عملا پرچمدار تامین منافع هم طبقه‌ای‌های خود در بقیه کشورهای اروپایی است. زمزمه تصویب قوانین مشابهی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز به گوش می رسد. از اینرو پیروزی کارگران و شکست بورژوازی فرانسه در این سنگر، کل بورژوازی اروپا را یک گام به عقب خواهد راند. از انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 به این سو، به ویژه کمون پاریس در سال 1871 و جنبش کارگران و دانشجویان در سال 1968، جدال میان کارگران و سرمایه داران، جدال میان راست و چپ جامعه در فرانسه، مسیر تحولات در کل اروپا را رقم زده است.

 

تعرفه تلفن ثابت افزایش یافت

 

تعرفه تلفن ثابت 15 ریال افزایش یافت

 

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت که اکنون حدود 30 ریال است، از اول تیرماه امسال با 15 ریال افزایش 45 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.

 

وی به تعرفه هر پالس 30 ریال در طرح همکد سازی استانی اشاره کرد و گفت: از اول تیر ماه این تعرفه نیز 45 ریال می شود.

هزینه هر دقیقه مکالمه از تلفن همراه دایمی اول به تلفن ثابت 570 ریال و از تلفن همراه دایمی اول به دایمی اول نیز 570 ریال است.

هزینه هر دقیقه مکالمه از تلفن همراه دایمی اول به اپراتور دوم ( ایرانسل) و اپراتور سوم( رایتل) 625 ریال است.

هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور دوم 499 ریال است.

هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور سوم نیز 499 ریال است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/475306

هیلاری کلینتون در ۳ سالگی

هیلاری کلینتون در ۳ سالگی- سال ۱۹۵۰