ناسا یک آچار را به ایستگاه فضایی ایمیل کرد

ناسا یک آچار را به ایستگاه فضایی ایمیل کرد

 

19 دسامبر 2014 - 28 آذر 1393

 

ناسا نقشه یک آچار مورد نیاز را به فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برند ایمیل کرد و آنها با استفاده از پرینت سه بعدی آن آچار را ساختند.

 

این اولین باری است که ابزار مورد نیاز فضانوردان به آنها ایمیل می‌شود.

 

پیش از این اگر فضانوردان وسیله‌ای لازم داشتند باید ماه‌ها صبر می‌کردند تا آنها را به همراه محموله‌هایی که مرتب برایشان فرستاده می‌‌شود دریافت کنند.

 

پرینتر سه بعدی ایستگاه فضایی نیمه ماه گذشته میلادی نصب شد و اواخر نوامبر اولین قطعه خود را، که یک قطعه یدکی برای خود پرینتر بود، پرینت کرد.

 

ناسا می‌گوید قابلیت پرینت سه بعدی ابزار مورد نیاز این امکان را به فضانوردان می‌دهد که در ماموریت‌های بلندمدت فضایی بیشتر به خود متکی باشند.

 

منبع: بی بی سی فارسی

 

ذرت مکزیکی نخورید!

 

ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌ای تشکیل می‌دهد. این ماده غذایی همچنین دارای مواد آنتی‌اکسیدان (ضدسرطان) و فیبر غذایی بوده، در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، بیماری‌های قلبی - عروقی و بیماری‌های گوارشی مثل یبوست بسیار مناسب است.

ذرت مکزیکی حتی برای افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود

نوعی از ذرت رواج یافته، ذرت مکزیکی است که به‌عنوان میان‌وعده مصرف می‌شود. ذرت‌مکزیکی با اضافه‌کردن کره، نمک، سس‌های پرچرب و در مواردی افزودن کالباس و برخی افزودنی‌های دیگر که به دلیل بهترکردن طعم و مزه ذرت‌مکزیکی است، سبب افزایش کالری آن می‌شود. این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند شده و مصرف آن برای بیماران قلبی - عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه‌وزن بسیار مضر و خطرناک است.

 

روش صحیح استفاده از ذرت

بهترین نوع ذرت، بخارپز آن است. ذرت‌های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به ذرت مکزیکی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید که اگر ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شود کمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد. رنگ زرد ذرت مربوط به موادی به نام زئین و زیازانتین است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/371917

 

رشد‌‌ زیرزمینی‌ سرمایه‌داری‌ دلالی‌ در کشور

 

در این مدت شاهد بروز فساد اقتصادی در بخش‌هایی از اقتصاد ایران هستیم یعنی در ایران یک طبقه جدیدی در اقتصاد ایران به وجود آمده و دلیل به وجود آمدن این طبقه هم رانت‌های اقتصادی سال‌های اخیر بوده است و این طبقات رانتر در اقتصاد ایران باعث به وجود آمدن اختلاف طبقاتی بیشتر و فساد بیشتر و عدم تعادل در اقتصاد و توزیع ناعادلانه ثروت در اقتصاد ایران شده است.

 

متاسفانه رانت‌خوار‌ها اجازه نمی‌دهند سرمایه‌داری ملی در ایران شکل بگیرد. در واقع سرمایه داری دلالی در ایران در چند سال اخیر رشد پیدا کرده است و اینها از طریق اقتصاد زیرزمینی  توانستند قدرتمند شوند  و یکی از موانع جلوگیری از پیشرفت اقتصاد ایران طبقه رانتی به وجود آمده در چند سال اخیر است که دولت و مجلس باید با سیاست‌های درست جلوی این دلالان رابگیرند.

 

 در این مملکت هر کسی در هر سمتی باید مالیات بدهد، از رئیس جمهور  تا یک فرد عادی جامعه. در این صورت است که اقتصاد ایران غیرنفتی و شفاف می‌گردد.البته اگر بخواهیم نرخ مالیاتی را به‌جای تعداد مالیات‌دهندگان افزایش دهیم قطعا با رکود اقتصادی مواجه خواهیم شد. ولی گستره و پایه مالیاتی باید افزایش پیدا کند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/459669

 

 

تبعیض بین کارمندان دولت و فرهنگیان در پرداخت فوق‌العاده شغل

 

«محمدتقی سبزواری» با اشاره به انتشار متن دو بخشنامه توسط هیات وزیران و آموزش و پرورش بر روی فضای مجازی به ایلنا گفت: میزان فوق العاده شغل کارمندان دولت در مصوبه هیات وزیران در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد به ترتیب ۷۰۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تعیین شده است ولی این اعداد در احکام کارگزینی فرهنگیان به ۵۰۰ و ۸۰۰ کاهش پیدا کرده است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234829

 

مرگ کارگر جوشکار براثر سقوط از ارتفاع

 

منابع کارگری گزارش کرده‌اند پنجشنبه گذشته یک کارگر ساختمانی در کرمانشاه بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

 

«اسکند رئیسی» کارگر جوشکار ساختمانی روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه سال جاری هنگام کار بر اثر سقوط از ارتفاع ساختمانی واقع در منطقه نوبهار شهر کرمانشاه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234942

 

تظاهرات نیروی کار بخش درمان در ایتالیا

 

صد‌ها نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های شهر رم در اعتراض به تداوم سیاست سخت گیرانه اقتصادی دولت ایتالیا به ویژه در بخش بهداشت و درمان، تظاهرات کردند.

 

یکی از معترضان گفت: «این تابوت‌ها، نمادی از مرگ بخش بهداشت و درمان در ایتالیا است. با وجودی که در بیمارستان ائورلیا هاسپیتال، سالیانه نزدیک به ۲۵ هزار بیمار فقط در بخش اورژانس پذیرفته می‌شود اما در سه سال گذشته نه فقط ۲۰ میلیون یورو از بودجه آن را کاهش داده‌اند بلکه هفته گذشته ده‌ها نفر از کارکنان این بیمارستان به ویژه پرستاران را اخراج کرده‌اند».

 

«واقعا شرم آور است که در آستانه جشن‌های سال نو میلادی ۱۶۰ نفر را در سه بیمارستان شهر رم از کار اخراج کنند».

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=234487

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.