بهبود مهارت های مطالعه با استفاده از سبک های یادگیری

بهبود مهارت های مطالعه با استفاده از سبک های یادگیری

بسیاری معتقدند که سبک های یادگیری بر خود یادگیری تاثیر می گذارند. اگر چه اصطلاح سبک‌های یادگیری به طرق مختلف  تعریف می شود و تعاریف گوناگونی دارد و لیکن عمدتاً همه تعاریف بر این نکته تاکید می ورزند که سبک های یادگیری شامل باورها، اعتقادات و رجحانها و رفتارهائی می باشد که افراد به کار می برند تا در یک موقعیت معینی به یادگیری خود کمک کنند.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اکثر کودکان با هم متفاوت بوده و هر کدام سبک یادگیری منحصر به فرد خودشان را دارند. مشخص کردن سبک یادگیری کودکتان اولین گام در بهبود مهارت ها و نمراتش است. به یاد داشته باشید که هیچ "درست یا غلطی" یا "بهتر و بدتری" در سبک های یادگیری وجود ندارد. بعضی بچه ها با استفاده از تنها یکی از این سبک ها بهتر یاد می گیرند و بعضی بچه ها نیاز به ترکیبی از این سبک های یادگیری دارند. چهار نوع سبک یادگیری مجزا وجود دارد:

سبک های یادگیری
سبک یادگیری اول:

بصری/کلامی: شما می توانید وقتی اطلاعات به صورت بصری با در قالب نوشتاری نمایش داده می شوند بهتر یاد بگیرید.

سبک یادگیری دوم:

بصری/غیرکلامی: شما می توانید وقتی اطلاعات به صورت بصری و در قالب یک تصویر یا طراحی نمایش داده می شود بهتر  یاد بگیرید.

سبک یادگیری سوم:

لامسه/حرکتی: وقتی به صورت فیزیکی در یک فعالیت درگیر هستید بهتر یاد می گیرید.

سبک یادگیری چهارم:

شنیداری/کلامی: وقتی اطلاعات در قالب شفاهی ارائه شود بهتر یاد می گیرید. پیدا کردن برنامه مطالعه یا آموزشی ای که هر 4  سبک یادگیری را به کار بگیرد می تواند مهارت مطالعه کودکتان را بهتر کرده و کودک شما از یادگیری هیجان زده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.