سندرز: ترامپ آمریکا را به سمت استبداد سوق می‌دهد

سندرز: ترامپ آمریکا را به سمت استبداد سوق می‌دهد
سرویس خارجی:نامزد سابق دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا گفت: ‌دونالد ترامپ “متوهم” است و می‌تواند ایالات متحده آمریکا را به سمت استبداد سوق دهد. برنی سندرز در مصاحبه با سی‌ان‌ان تصریح کرد: هیچگاه فقط به دلیل اختلاف نظر از کسی انتقاد نکرده است. با این حال گفت: رئیس‌جمهوری جدید آمریکا فردی “کاملا ریاکار” و “دروغگویی مریض” است. سناتور ایالت ورمونت آمریکا افزود: من از واژه “متوهم” برای ترامپ که می‌گوید سه تا پنج میلیون فرد غیر قانونی در انتخابات نوامبر گذشته رای دادند، استفاده می‌کنم. این توهم است.‌ هیچکس چنین چیزی را باور نمی‌کند. هیچ مدرکی در حمایت از سخنان او وجود ندارد اما او این حرف‌ها را می‌زند. 
بنابراین گمان می‌کنم که استفاده از واژه “متوهم” کاملا درست باشد. وی تاکید کرد: واضح است که ما یک رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند قانون اساسی درباره چیست و دموکراسی چه می‌گوید. گمان‌ می‌کنم ترسی میان مردم وجود دارد که نگرانند کشور زیر دست ترامپ به سمت استبداد حرکت کند.در همین رابطه،یک جامعه شناس نروژی که تاکنون چند رخداد مهم جهانی را پیشگویی کرده است، گفت: قدرت آمریکا در دوران دونالد ترامپ رو به افول می رود.به گزارش ایندیپندنت، پروفسور «یوهان گالتونگ» اظهار داشت: میزان قدرت آمریکا تا سال ۲۰۲۰ شدیدا رو به کاهش خواهد رفت. وی همچنین به نشریه «مادربورد» گفت: انتخاب دونالد ترامپ، روند کاهش قدرت آمریکا را تسریع خواهد کرد. در همین حال،هافینگتون پست نوشت: دولت جدید آمریکا نباید سیاست خارجی خود را با هوس‌های یک گروه تروریستی مانند منافقین همسو کند، زیرا این به معنای دشمنی دولت آمریکا با مردم ایران است، که عمیقاً از این گروه متنفر هستند.این روزنامه آمریکایی افزود:کمک گرفتن دولت آمریکا از گروهک منافقین نشان می دهد که جعبه جنگ آمریکا تقریباً به طور کامل خالی شده است. 
در همین حال هزاران تن در امریکا در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و بازداشت صدها مهاجر غیرقانونی در سراسر این کشور تظاهرات کردند.شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام همبستگی با مهاجران و مسلمانان، فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را محکوم کردند.از طرفی،هزاران نفر از مردم اسکاتلند با برپایی تظاهرات در شهر ادینبورگ با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بریتانیا مخالفت کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.