چند مطلب خبری و متفاوت

 

 

دستگیری ۱۲۰۰ فعال فضای مجازی از سوی ماموران پلیس فتا

حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، اعلام کرد: «در هشت ماه ابتدایی سال جاری ۱۲۰۰مجرم اینترنتی در تهران شناسایی و دستگیر شدند.»

 

***

احضار یک فعال مدنی مریوانی به دادگاه


***

تجربه یک دوست


در کشور نروژ بوق زدن ماشین از سال 2009 به این طرف ممنوع شده است جز در موارد خیلی اضطراری، طبق این قوانین که مردم هم رعایت می‌کنند هیچ شخصی برای سلام و بای‌بای کردن و نیز آهنگ خبر کردن عابر پیاده و یا ابراز خوشحالی و غیره از بوق زدن استفاده نمی‌کنند.

 ***

معوقات مزدی کارگران پیمانکاری رجاء پرداخت نشد


***

 من و معلم نروژی


سر کلاس به معلمم نروژی‌ام گفتم:

می‌خواهم کلاسم رو عوض کنم.

معلم گفت:

چرا؟

گفتم:

من این‌جا درس‌هارو خوب متوجه نمی‌شوم.

 هنگامی این‌رو از من شنید رنگ صورتش سرخ شد. من یکه خوردم! برای یک لحظه در ذهن این ثبت شد که چه اشتباهی کردم! چرا این‌رو گفتم حتما" از دست من عصبی می‌شود و بعد برایم عواقبی خواهد داشت.


بلافاصله تجربه‌ی گذشته در ذهنم متبادر گردید.

آن‌چه ‌در ذهنم به سرعت نمود پیدا کرد این بود که در سال آخر دبیرستان در ایران همین حرف‌رو به دبیر فیزیک گفتم کار به جایی رسید، نه تنها کلاس‌رو عوض نکردن بل‌که کلا" از کلاس فیزیک محرومم کردند.

اما معلم نروژی پیشم آمد و دستم‌رو گرفت و معذرت خواهی کرد و گفت:


در این‌جا مقصر تو نیستی که متوجه موضوع نمی‌شوی بل‌که مقصر من هستم که نتوانسته‌ام طوری مطالب را توضیح دهم که تو متوجه بشوید و نیازی به تغییر کلاس نیست از این به بعد سعی می‌کنم بهتر توضیح دهم و یا در صورت نیاز روش تدریسم رو عوض کنم.

از آن روز به بعد معلمم وقت بیش‌تری را با من صرف می‌کند و چندین بار یک موضوع را تکرار می‌کند تا نه تنها من بل‌که همه متوجه بشوند.

***

مرگ یک کارگر در پی ریزش کانال فاضلاب

 

***

کشف آب با قدمت دو میلیارد سال


کشف آب , دانشمندان موفق شده اند قدیمی ترین آب موجود در کره زمین را در منطقه کیدماین واقع در اونتاریو کانادا کشف کنند.


البته محققان در سال ٢٠١٣ نیز در همین منطقه نمونه آبی کشف کردند که قدمت آن ١.٥ میلیارد سال بود و تصور می شد قدیمی ترین آب موجود در کره زمین است که در عمق ٢.٤ کیلومتری یک تونل زیرزمینی در معدن این منطقه وجود داشت. این معدن عمیق ترین معدن فلزی جهان است.

 

باربارا شروود لولال از دانشگاه تورنتو در این باره می گوید:نمونه آب با قدمت ٢ میلیارد سال در ٣ کیلومتر عمیق تر از مکان کشف نمونه قبلی یافت شده است. آبهای زیر زمینی معمولا بسیار کندتر از آبهای سطحی و با سرعت یک متر در سال حرکت می کنند. اما نمونه یافت شده با سرعت دو لیتر در دقیقه حرکت می کند. مهر


***

۲۰۷ مورد فوت ناشی از حوادث کار در هفت‌ماهه امسال

مسعود قادی‌پاشا،مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران: ۲۰۷ مورد فوت ناشی از حوادث کار (شامل ۲۰۴ مرد و ۳ زن) در هفت ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.


***

 وزیر کار:  افزایش حقوق ۱۰ درصدی در سال آینده اعلام شده است و برای حداقلی بگیران همان  ۲۰ درصد افزایش است.


***

سوختگی دو کارگر در آتش‌سوزی تعمیرگاه


***

 شب یلدا      

       

شب یلدا  را  تا صبح   بیداری  کشیدیم  

صبح همه  خواب  بودند  بیداری ندیدیم  

یکی  هندونه   قرمز را   قاچ     کردیم

زاسرار  طبیعت  یکی را  فاش   کردیم

حافظ   گشودیم   و فالی  هم      گرفتیم

زفال  خود جز پند  می ومیخانه   ندیدیم

قصه پر غصه  شنیدیم  و زدل آه کشیدیم

از رنگ وریای مردم دنیا  فریاد کشیدیم



محمد شیورانی -  عضو کانون صنفی معلمان


***

نماینده‌ی چابهار: تحویل ۱۵ لیتر آب به هر نفر از اهالی دشتیاری چابهار قابل تحمل نیست


***

 سخنگوی اورژانس تهران از مرگ 3 مرد در داخل یکی از اتاق های مسجدی در پایتخت به علت گازگرفتگی خبرداد.


***

جمشید مشایخی امروز ۲۹ آذر در مراسم تشییع پیکر جعفر والی:

ما نباید دروغ بگوییم بلکه راست بگوییم و بیخود همدیگر را بزرگ نکنیم. آن موقع هم نوکر سیستم بودیم حالا هم نوکر سیستم هستیم.

 

***

فهیمه فرهمندپور،مشاور وزیرکشور در امور زنان و خانواده :

 چندین ماه است به رغم پیگیری‌های فراوان سند امنیت زنان و کودکان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین تکلیف نشده است.

 

***

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

 هر جریانی در مقابل مقام معظم رهبری مساوی با کفر وشرک است

امروز مقام معظم رهبری اهداف حکومت حضرت مهدی را مدیریت کرده و اطاعت‌پذیری محض نیز بر ما واجب است

 

 ***

 

صبح، خورشید آمد

دفتر مشق شبم را خط زد

می روم ...


دفتر پاک نویسی بخرم !

زندگی را باید از سر سطر نوشت!


قیصر امین پور


***

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.