بازار در ازای بازار

"بازار در ازای بازار " رویکرد جدید بخش کشاورزی برای حمایت از تولید



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛  شاهرخ رمضانژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : "بازار" بزرگترین سرمایه هر کشور است و سیاست "بازار در ازای بازار" از سوی وزیر جهاد کشاورزی در این دولت و محدود کردن واردات موز در ازای صادرات سیب، موجب رشد 302 درصدی صادرات سیب در شش ماهه نخست امسال شد.


وی  افزود: اعمال ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت از دیگر "اولین های بخش کشاورزی" در دولت یازدهم است که موجب دلگرمی تولیدکنندگان داخلی و افزایش تولید با کشت دوم برنج شده است.

وی گفت : در دولت یازدهم محدوده مکانیزاسیون کشاورزی از افزایش تراکتور در حوزه گندم به باغ ها و سایر حوزه ها و ماشین آلات کشاورزی مانند کارنده ها، برداشت کننده ها و... گسترش یافت.

رمضانی اظهار داشت : در این دولت،با پرداخت بیش از 2600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سال 1392 تا سال 1394 بالغ بر 60 هزار دستگاه انواع تراکتور و 1200 دستگاه کمباین و 84 هزار دستگاه انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی اعلام کرد : توسعه زراعت گیاهان دارویی از دیگر "اولین های بخش کشاورزی" است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد اقلیمی و تنوع گیاهی ایران و همچنین اشتغال و درآمدزایی بالای این گیاهان،توسعه زراعت گیاهان دارویی از جمله اولویت ها و برنامه های مصوب اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی می باشد که برای آن از سوی وزیر جهاد کشاورزی مجری تعیین شده است.

رمضانی گفت : پرورش ماهی در قفس در دریاهای شمال و جنوب کشور را از جمله دیگر ظرفیت های مغفول کشور و نیز "اولین های بخش کشاورزی" در دولت یازدهم است. 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : توسعه کشت های نشایی و پاییزه و بهره گیری از آب سبز و همچنین گسترش روش آبیاری نواری تیپ در محصولات زراعی از دیگر "اولین های بخش کشاورزی" در این دولت به منظور بهره برداری بهینه از منابع آب است که در کشت های نشایی مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش و تولید محصول افزایش می یابد.

وی افزود : نظام مند کردن تولید، تامین و توزیع انواع کود های کشاورزی از دیگر "اولین های بخش کشاورزی" در این دولت است که به منظور پایان دادن به ضررهای توزیع کود نامرغوب به بهره برداران،آیین نامه ثبت و کنترل کیفی کودهای کشاورزی در دولت یازدهم تصویب و اجرا شد.
رمضانی گفت : روش ها و ابراز های جدید برای تامین و تجهیز منابع مالی بخش کشاورزی از دیگر "اولین های بخش کشاورزی" در دولت یازدهم است که تامین مالی خرید گندم کشاورزان از طریق فروش سه هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی گندم و همچنین فروش یک هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه گندم از جمله اقدامات دولت دکتر روحانی برای تقویت جریان سرمایه در بخش کشاورزی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.