وقتی شنیدیم خانه ارج تعطیل شده به شخصه ناراحت شدم.

واکنش جهانگیری به تعطیلی کارخانه ارج

وقتی شنیدیم خانه ارج تعطیل شده به شخصه ناراحت شدم.

 

فارس: اسحاق جهانگیری در نشست مشترک با مدیران و تولیدکنندگان صنعتی شهرستان پاکدشت و پس از بازدید از واحدهای صنعتی طی سخنانی اظهارداشت: هدف اصلی ما برای حضور در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت ابتدا خداقوت به صنعتگران و تلاشگران در این عرصه بوده و ان‌شاءالله بتوانیم حمایت‌های دوچندانی نسبت به گذشته از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور داشته باشیم.

انتقادها نسبت به تعطیلی واحدها و کارخانه‌های تولیدی

آیه یاس خواندن و منفی حرف زدن هم حدی دارد. تا کجا می‌خواهیم فضای جامعه را منفی جلوه دهیم و مایوس‌کننده

به هر حال در هر رشته و در هر بخشی در مقاطعی مشکلاتی به وجود می‌آید که مهم آن است این مشکلات را یک به یک حل کنیم.

عده‌ای طوری حرف می‌زدند که انگار گرد مرگی بر تمام واحدهای تولیدی افشانده شده است و عده‌ای هم مشغول هستند مسائلی پیدا کنند تا ذهن جامعه را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.

نباید اجازه دهیم فضای امیدی که در کشور به وجود آمده از بین برود زیرا بزرگ‌ترین خطر در یک جامعه یاس و ناامیدی است و حداقل اسباب دلسوزی به کشور نباید القای ناامیدی در کشور کنند.

باید به صنعتگران و تولیدکنندگان اعتماد کرد، هیچ کس حق ندارد مدیر یک واحد تولیدی یا صنعتگر را مایوس کند که نمی‌توانند ادامه حیات دهند.

اگر مدیری در دولت وجود داشته باشد که مشکل واحد تولیدی را حل نکند، قطعا در جایگاه حقی قرار نگرفته است.

هیچ کاری ارزشمندتر از تولید و اشتغال نیست و هیچ فردی شرافتمندتر از تولیدکننده نیست.

وقتی شنیدیم خانه ارج تعطیل شده به شخصه ناراحت شدم اما عده‌ای طوری تبلیغ کردند که انگاری همه تولیدکنندگان لوازم خانگی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی است اما این حرف درست نیست. در همین بازدیدی که امروز انجام گرفته است یکی از این واحدها محصولات لوازم خانگی تولید می‌‌کرد و شرایط بسیار خوبی هم داشت و فروش‌شان هم به گفته مدیر این واحد تولیدی بسیار خوب بود.

البته مدیریت در واحدهای تولیدی و کشور حرف اول را می‌زند و هر کسی که بخواهد مدیران کشور را بی‌اعتبار یا بدنام کند راه را اشتباه می‌رود زیرا ارزشمندتر از نیروی انسانی وجود ندارد.

 دولت اهتمام جدی نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد، از هیچ مدیری پذیرفته نیست به دلیل اینکه طرفدار اقتصاد آزاد است بگوید واحدهای تولیدی باید خودشان مشکلات‌شان را برطرف کنند. بنده این حرف را قبول نمی‌کنم و او مدیر دلسوزی نیست زیرا دولت معتقد است باید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کرد.

اقتصاد مقاومتی هم معنایش همین است که به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا مشکلات‌شان حل شود.

عملکرد دولت نسبت به کاهش تورم

از ابتدای آغاز به کار د ولت یازدهم اقدامات جدی نسبت به کاهش تورم انجام گرفت و روز گذشته همانطور که اعلام شد شاهد بودیم که تورم به زیر 10 درصد رسید و تک‌رقمی شد.

با توجه به سیاست‌هایی که دولت در حوزه اقتصادی اتخاذ کرد هم‌اکنون تورم پایین آمده و نقدینگی هم به حد مطلوبی افزایش یافته است.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی

اگر به دلیل بی‌در و پیکر بودن مرزها یا بی‌عرضه بودن مدیران قاچاق صورت می‌گیرد باید با این پدیده برخورد جدی کنیم.

چرا دراین کشور از بالاترین سطح از قاچاق می‌نالند اما همچنان قاچاق ادامه دارد؟ چه استدلالی پذیرفته است که یک خانمی در روستایی در بوشهر که کارت بازرگانی داشته به اذن آن نسبت به وارد کردن چند خودروی پورشه اقدام کنند. تا کی باید این سوءاستفاده‌ها ادامه یابد.

تا کی تولیدکنندگان باید از قاچاق بنالند. مطمئن باشید که ما یعنی دولت نسبت به مبارزه با قاچاق جدی است و ما باید قاچاق را از دامن جمهوری اسلامی ایران پاک کنیم.

با توجه به کاهش نرخ تورم نرخ سود بانکی هم باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.