چند خبر متفاوت

 

الـــو آرمــــان

تسهیلات کارگران

من یک کارگر هستم؛ چرا برای ما کارگران هیچ تسهیلاتی وجود ندارد؟ مسئولان کشور باید قبول داشته باشند که اگر کارگران نباشند کارها زمین می‌ماند. پس چرا هیچ کسی به فکر کارگران نیست و هیچ تسهیلاتی به آنها داده نمی‌شود؟ جا دارد مسئولان رسیدگی کنند.

یک کارگر از تهران

***

اقدام به خودکشی در پل حافظ

آنا: زن جوانی که قصد پرتاب کردن خود از روی یکی از پل‌های عابر پیاده خیابان حافظ را داشت با تلاش همسرش و سایر رهگذران در این اقدام ناکام شد.ظهر جمعه، زن جوانی به بهانه مشکلات اقتصادی، قصد خودکشی از طریق پرتاپ کردن خود از روی پل عابر پیاده خیابان حافظ را داشت که با تلاش همسرش و سایر رهگذران موفق به انجام این کار نشد و در ادامه از این کار خود منصرف شد.دقایقی پس از منصرف شدن زن جوان، شوهر او قصد همسرش از این اقدام را نداشتن پول کافی برای اجاره کردن خانه‌ای برای زندگی عنوان کرد. با این صحبت‌ مرد جوان یکی از رهگذرانی که پس از مشاهده صحنه اقدام به خودکشی زن جوان، به کمک آنها شتافته بود به این زوج قول داد تا به منظور اجاره خانه، تسهیلاتی را برای آنها فراهم کند.

***

جمع‌آوری ماهواره‌ها در شرق تهران

عصر ایران: پلیس در مناطقی از شرق تهران جمع آوری دیش‌های ماهواره در ساختمان های مسکونی را آغاز کرده است.در این عملیات پلیس، نیروهای ناجا با حضور در پشت بام ساختمان های مسکونی دیش های ماهواره را جمع آوری می کنند و «ال‌ان‌بی» ها را با خود می برند.

***

رحمانی فضلی وزیر کشور:

بدهی‌های دولت مربوط به دولت‌های قبلی است

این بدهی‌ها شامل بدهی‌های انباشته شده‌اند که از دولت‌های گذشته تاکنون به‌جا مانده‌اند و مربوط به بانک‌ها، پیمانکاران و دستگاه‌هاست. برای پرداخت این بدهی‌ها باید بتوانیم در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری داشته باشیم و منابع مناسبی را از طرق مختلف برای این امر در نظر بگیریم. پرداخت بدهی‌ها نباید آثار منفی در اقتصاد کشور داشته باشد. در دولت قبلی برخی با استفاده از تجدید دارایی‌ها به دنبال تسویه این بدهی‌ها بوده‌اند ولی این امر با مخالفت

فعالیت‌های اقتصادی باید موجب رونق تولید شود

در حوزه این زیرساخت‌ها قطعا در این دولت جهش داشته‌ایم؛ البته برخی مناطق به دلیل برنامه‌ریزی‌های غلط پیش از انقلاب آسیب‌های جدی دیده‌اند که مشکلات آنها با روال معمول حل نمی‌شود.

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی

در بحث اقتصاد مقاومتی نباید به دولت تکیه کنیم. در حال حاضر درآمد حاصل از تولید و صادرات نفت ما با این رقمی که دو میلیون در روز صادرات انجام می‌دهیم رقمی حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیارد دلار است که اصلا رقمی نیست و حتی نمی‌توانیم حقوق افراد را هم با آن پرداخت کنیم و با این حال باید به دنبال جذب منابع جدید باشیم.

بازشماری آرای شهر تبریز

بازشماری آرای شهر تبریز هنوز تمام نشده است؛ البته بازشماری تنها مربوط به تبریز نبوده بلکه شهرهای دیگری را هم بازشماری کرده‌ایم که در مرحله اول مشکلی نداشته‌ایم و در بازشماری مرحله دوم هم مشکلی نداریم. در هر حال شورای نگهبان برای ما فصل‌الخطاب است.

کمک و مشارکت مردم در امر اقتصاد

اگر قیمت نفت به ۱۰۰ دلار هم افزایش داشته باشد، درآمد آن حتی پاسخگوی اعتبارات جاری نبوده است، بنابراین با توجه به وضعیت کنونی تنها راه نجات، استفاده از منابع داخلی مردم یا جذب سرمایه گذار است.

 یارانه مشکلی از مردم حل نمی‌کند

باید این اعتبارات در مسیر سرمایه گذاری و طرح های تولیدی سود ده، هزینه شود. وی افزود: بانک‌ها باید با مردم صادق باشند و شناخت امکانات، منابع، ضعف و قوت‌ها به طور تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.