چند خبر

مرگ کودک 2 ساله بعد از ختنه

 

 کودک دو ساله یزدی پس از یک عمل ختنه ساده جان باخت.

«یونس قائمی» کودک دو ساله‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته برای انجام یک عمل ساده ختنه به یکی از بیمارستان‌های یزد مراجعه کرده بود، پس از پذیرش و انجام عمل جراحی، با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به همراه خانواده عازم منزل ‌شد.

اما بنابر اعلام مسئولان بیمارستان، این کودک پس از حدود یک ساعت و در حالی که علائم حیاتی نداشت، مجدداً به اورژانس بیمارستان بازگردانده می‌شود و با وجود تلاش تیم احیا و اقدامات انجام شده برای نجات جان بیمار، جان می‌بازد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468403

***

 رسیدگی به یک پرونده "فساد مالی" در صندوق بازنشستگی کشوری در دولت قبل

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در آذرماه سال گذشته در نشستی خبری «سه فساد بزرگ مالی در صندوق بازنشستگی در دولت قبل» را افشا کرد.

 اکنون یکی از پرونده‌های فساد مالی یادشده درباره سوءاستفاده از یک ملک مسکونی تجاری که خسران بیش از دو میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی وارد کرده است در دست بررسی است و دادگاه مربوط به آن در روز سه‌شنبه جاری تشکیل می‌شود.

 این ملک در سال 88 با یک چهارم قیمت به یک شرکت اجاره داده شده و اکنون مستاجر آن را تخلیه نمی‌کند.

 از سال 93 به دنبال تخلیه این ملک بوده‌ایم. این ملک باید تبدیل به احسن و عواید آن صرف ارتقای وضعیت بازنشستگان شود.

 این ملک چندهزار متری در بهترین نقطه تهران همانند نگین انگشتری است و نباید از آن سوءاستفاده شود، برآورد کرده‌ایم بهای این ملک بالغ بر متری 25 میلیون تومان باشد و از محل این قرارداد از سال 88 تاکنون دو میلیارد تومان خسران به صندوق بازنشستگی وارد شده است.

 در سال 88 ملکی با 3850 مترمربع زیربنا و 1919 متر اعیانی در بهترین نقطه تهران واقع در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، بدون رعایت ضوابط قانونی به یک شرکت سرمایه‌گذاری به یک چهارم ارزش واقعی آن اجاره داده می‌شود.

 پس از کارشناسی‌های انجام شده مشخص شد که در آن زمان اجاره بهای آن ملک 40 میلیون تومان بوده ولی 10 میلیون تومان به آن شرکت اجاره داده شده است.

 این قرارداد سال‌ها با شرکت مذکور تمدید می‌شود. پس از اطلاع ما، دیگر این قرارداد تمدید نشد و آخرین مهلت تخلیه اسفندماه سال 1393 تعیین شد.

 این در حالی است که مستاجر ملک را تخلیه نمی‌کند و به صورت درون گروهی بخش تجاری ملک را به یکی از شرکت‌های اقماری‌اش واگذار می‌کند. این شرکت اقماری داعیه سرقفلی و حق کسب و پیشه دارد در صورتی که این شرکت همان "شرکت ز" است و چون درون گروهی واگذار شده حق سرقفلی از آن زائل است.

 منبع: http://www.asriran.com/fa/news/468507

***

نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد

 

 شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت نرخ دوم بنزین را ۱۵۰۰ تومان محاسبه کرد و در صورت عرضه دونرخی، این قیمت به عنوان بهای آزاد بنزین تعیین خواهد شد.

در محاسبه قیمت دوم بنزین، با احتساب دلار آزاد و متوسط قیمت ۳۵ سنتی بنزین در ۴ بازار منطقه ای خلیج مکزیک، روتردام، فوب خلیج فارس و سنگاپور و احتساب ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد عوارض و سایر عوامل دیگر، قیمت هر لیتر بنزین با نرخ دوم ۱۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

بر این اساس در صورت آغاز عرضه دو نرخی بنزین این احتمال وجود دارد که نرخ اول برای بنزین یکهزار و یکهزار و ۲۰۰ تومان برای بنزین معمولی و سوپر باشد و قیمت دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان خواهد بود که توسط جایگاه‌داران اخذ خواهد شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/468561

***

صاعقه در ۴۸ ساعت ۶۴ بنگلادشی را کشت

 

 تنها در 48 ساعت از روز پنجشنبه تا پایان جمعه گذشته صاعقه های ناشی از توفان های استوایی جان 64 تن را در بنگلادش گرفته است.

بیشتر صاعقه های منجر به مرگ افراد در مناطق روستایی این کشور رخ داده است؛ جایی که کشاورزان در آن مشغول برداشت محصول بوده اند.

افزایش میانگین نابودی جنگل ها در سال های اخیر و نیز نوع ابزارهای امروزی مانند وسایل فلزی مورد استفاده مردم و گوشی های تلفن همراه از دلایل افزایش خطر برخورد صاعقه ها و میزان مرگ و میر ناشی از آن است.

در استرالیا دستورالعمل هایی برای استفاده از تلفن همراه وجود دارد که یکی از آنها توصیه عدم استفاده از تلفن همراه در فضای باز هنگام رعد و برق است.

دانشمندان می گویند در هر لحظه در سراسر جهان 1800 توفان در حال وقوع است و در هرثانیه 100 صاعقه اتفاق می افتد. احتمال برخورد صاعقه به انسان یک در هر سه میلیون مورد است.

از ماه مارس (اسفند 94) تاکنون، بیش از 100 نفر در بنگلادش جان خود را بر اثر اصابت رعد و برق از دست داده اند. این درحالی است که در سال گذشته میلادی (2015) تنها 51 نفر به این علت جان باختند.

این کشور هر ساله از ماه ژوئن تا سپتامبر (به طور عمده در فصل تابستان) میزبان طوفان های پرشدت گرمسیری است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/589213

***

 خودکشی مرد مشهدی روی ریل قطار

 

 یک مرد 50 ساله در ایستگاه راه‌آهن ورودی به مشهد به قصد خودکشی خود را روی ریل قطار انداخت و جان باخت.

لکوموتیوران قطار تهران به مشهد اعلام کرد که روز پنجشنبه 23 اردیبهشت حدود ساعت 12:40 فردی که در ایستگاه قبل از ورود به مشهد بر روی ریل قطار دراز کشیده بود و قصد خودکشی داشت، جان باخت.این حادثه کاملا عمدی بوده است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/589430

***

خروج چاقوی 10 سانتی از دست جوان 33 ساله


 

 صبح روز جمعه 24 اردیبهشت جوانی 33 ساله به نام س. الف که به شدت از ناحیه آرنج دست چپ مصدوم شده و چاقو کاملا آرنج این فرد را شکافته بود به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد.

سید تقی خسروانی مقدم، متخصص ارتوپدی و مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران  درباره نجات این فرد اظهار داشت: شیفت بنده در بیمارستان در ساعت 8 صبح روز جمعه به پایان رسید و این جوان نیز همان موقع با خون‌ریزی شدید به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد.

وی افزود: چاقو از منطقه پرخطر وارد آرنج چپ شده بود و خون‌ریزی به شدت زیاد بود که مورد عمل توسط بنده قرار گرفت و بدون هیچ گونه عارضه‌ای عمل این فرد انجام شد و اکنون رو به بهبودی است.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/36801

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.