اتلاف روزانه بیش از یکصد هزار برگ کاغذ A4

 

اتلاف روزانه بیش از یکصد هزار برگ کاغذ A4 !!!

 

با دستورالعمل اجرای ثبت الکترونیکی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور سازمان ثبت طی دستورالعمل ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی را مکلف کرده است که قبل از تهیه نسخه نهایی اسناد از پیش نویس اسناد ( چرک نویس ) هم یک نسخه تهیه ودر بایگانی نگهداری نمایند.!!!باتوجه به آمار معاملات واسناد دفاتر اسناد رسمی کشور روزانه حدود یکصد هزار برگ A4 چرک نویس اسناد بی جهت و بدون اینکه دارای بار وارزش حقوقی باشد توسط دفترخانه های سراسر کشور پرینت گرفته و بهمراه بنچاق اصلی نگهداری می شود.درحالیکه از صفحه پشت (ظهر ) این پیش نویس ها گرفته شده می توان مجددا پیش نویس گرفته ویا برای کپی از مدارک استفاده شود واساسا دربسیاری از اسناد نیازی به گرفتن پیش نویس نمی باشد وبجای آن می توان صفحه کامپیوتر را در معرض دید متعاملین قرار داد واز اسراف و مصرف بی رویه کاغذ (بخوانید قطع درختان بیشتر ) جلوگیری کرد.

***

 

بحث حقوق‌های 180میلیونی در آنتن زنده تلویزیون

 

فیش های حقوقی چند ده میلیونی با واکنش های مختلف دیوان محاسبات، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، دولت و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روبرو شده است. برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری درباره این موضوع بود.در گزارش ابتدای این برنامه حقوق های 180 میلیون تومانی روسای بیمه مرکزی ایران، وام های 400 میلیونی و اضافه کاری های 33 میلیونی مطرح شد که با واکنش مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی روبرو شد.صفایی نسب معاون امور اقتصادی دیوان محاسبات نیز در گزارش ابتدای این برنامه گفت این تخلف در برخی از بانکها نیز مطرح شده است و اصل ماجرا صحیح است.محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 به صورت حضوری در برنامه به بیان نظراتش درباره فیش های حقوقی داغ پرداخت. همچنین موسی الرضا ثروتی نماینده مجلس و صفایی نسب معاون امور اقتصادی دیوان محاسبات به صورت تلفنی در این برنامه شرکت داشتند.

***


برای برخی مدیران ماهانه سه‌فیش صادرمی‌شود

 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: تخلف آشکاری در پرداخت به برخی مدیران روی داده و در برخی موارد پاداش‌های ناموجه میلیاردی به یک نفر پرداخت می شود.برخی مدیران در مجامع عمومی شرکت های دولتی 200-300 میلیون تومان دریافت می‌کنند.اطلاع داریم فیش های متعددی برای چند نفر صادر می شود و در برخی موارد یک نفر سه فیش دریافت می کند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/588019

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.