چند خبر

 

 

 

10 هزار پیامک علیه مظلومی در اینستاگرام

 

هواداران استقلال با ارسال کامنت‌هایی متعدد به صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال به شدت از عملکرد پروزی مظلومی شاکی هستند.از روز گذشته تا کنون بیش از 10 هزار نفر با مراجعه به این صفحه انتقادات تندی نسبت به عملکرد سر مربی تیم استقلال داشته اند.

خبرگزاری ایسنا

***

تریبون‌های رسمی عامدانه دولت را تخریب می‌کنند

 

فیض الله عرب سرخی:

 پیروزی قاطع لیست امید موجب وحشت افراطیون شد و با تکمیل این فرایند در دوم انتخابات مقدمات آغاز کار مجلس دهم فراهم می‌شود. نقش هدایت و راهبری بزرگانی چون خاتمی و هاشمی در این انتخابات برای کمتر کسی پنهان است ، مجموعه نیروهایی که با صبوری و حوصله و صرف زمان قابل توجه توانستند این ائتلاف را سامان دهند در سایر امور هم تدبیر خواهند کرد و مسایل را به سرپنجه تدبیر اتخاذ تصمیم خواهند کرد. امروزه امور پیچیده کشور را صرفا می‌توان با اتکاء به فهم جمعی که از دل کار گروهی حاصل می‌شود راهبری کرد و حتی ادعای حل قطعی مسائل را نمی‌توان داشت. با توجه به شرایط قیمت نفت و وضعیت ویژه درآمد‌ها و هزینه‌های دولت بخصوص در وضعیتی که برخی تریبون‌های رسمی، آگاهانه و عامدانه تلاش می‌کنند زمینه را برای وارد کردن هجمه به مجلس و دولت به بهانه ناتوانی در پیگیری مطالبات مردم فراهم کنند، اصلاح طلبان نباید با ایجاد انتظارات نابجا و خارج از تحمل و توانایی‌های کشور در کوتاه مدت بر رویه آن‌ها دامن زد.

خبرگزاری ایلنا

***

اعتراض امام صادقی ها با آلبالوی فاسد

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اهدای «یک پیاله آلبالوی فاسد» به حجت الله ایوبی، اعتراض خود را نسبت به بعضی از فیلم‌های در حال اکران و حال و هوای این روزهای سینمای ایران، اعلام کرد. متن نامه ارسالی همراه با «یک پیاله آلبالوی فاسد» به شرح زیر است:

جناب آقای ایوبی، ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور؛

سلام علیکم؛

هدیه‌ای که به شما تقدیم می‌گردد ثمره مدیریت جنابعالی است. با صرف نظر از معدود بارقه‌های امید، حال و هوای غالب این روزهای سینمای ایران حقیقتاً نه در شأن انقلاب است و نه در شأن سازمان سینمایی کشور، البته راه‌های توجیه برای این وضعیت همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت.جناب آقای ایوبی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه خانواده محترمتان از بعضی از فیلم‌های روی پرده این روزهای سینما بازدید فرمایید.

خبرگزاری فارس

***

قالیباف از شهرداری تهران می‌رود؟

 

پس از درگذشت آیت‌الله طبسی و انتصاب آیت‌الله رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی به نظر می‌رسد کم‌کم باید شاهد تغییراتی در ساختار مدیریتی و مدیران این مجموعه بزرگ باشیم.  چند روز پیش بود که مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طبسی که سال‌ها تولیت آستان قدس رضوی را بر  عهده داشت در حرم رضوی برگزار شد و حالا کم‌کم باید شاهد شروع به کار رسمی تولیت جدید در آستان قدس باشیم که بی‌شک ناگزیر از تغییر و تحولات در این مجموعه نیست. در همین راستا اخباری به گوش می‌رسدکه گویا شهردار مشهدی تهران یکی از گزینه‌های آیت‌الله رئیسی برای اضافه شدن به تیم جدی مدیریتی تولیت استان قدس است. آنچنان که شنیده‌ها حکایت دارند روز گذشته محمدباقر قالیباف دیداری با آیت‌الله رئیسی داشته و گویا در این دیدار موضوع قائم‌مقامی او در تولیت آستان قدس پیشنهاد شده است.

سایت پارسینه

***

ایران به دنبال تکرار برجام در منطقه باشد

 

الهه کولایی:

 برگزاری اجلاس سران همکاری کشورهای اسلامی در استانبول، جدای از حواشی‌هایی که با خود به همراه داشت، بیانگر یک واقعیت مهم بود. این گردهمایی نشان داد که متاسفانه سران این کشورها، نتوانستند خود را با دستاوردهای سازنده و مثبت جامعه جهانی تطبیق داده و همچنان سعی بر تعمیق شکاف‌های میان خود داشتند. در میان شکاف‌هایی که در بین رهبران این کشورها از سال‌ها قبل وجود داشت، بلوک‌بندی تحت سیطره عربستان سعودی هم به نمایش گذاشته شد. همین امر نشان می‌دهد که رهبران کشورهای اسلامی برخلاف کشورهای پیشرفته جهان که به خوبی آموخته‌اند، باید بر محورهای منافع مشترک حرکت کرده و برخوردهای مختلف به ویژه در مسائل اقتصادی و سیاسی را در فضای جهانی‌شده کنونی کنار بگذارند، از چنین توانایی‌هایی برخوردار نیستند.  در این میان جمهوری اسلامی ایران که تجربه موفق برجام و اعتماد‌سازی با جامعه جهانی را در سال نود و چهار تجربه کرده، می‌تواند در تقویت صلح و ثبات، در این منطقه پرآشوب جهان به ویژه در کشورهای اسلامی نقشی تاثیرگذار را ایفا کند. به راستی که الگوی مورد استفاده دولت یازدهم در برجام، ظرفیت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. پس جا دارد که دولتمردان ما بار دیگر دنبال تکرار این تجربه باشند اما این‌بار نه با غرب، بلکه با خواهران و برادران مسلمان و رهبران کشورهای اسلامی در سازمان و مجمعی که اساس تشکیل آن تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی است.

روزنامه اعتماد

***

با پول «معمای شاه» می‌توانستند چند «شهرزاد» بسازند

 

سیدرضا خوشرو، مدرس ارتباطات با اعتقاد بر اینکه این روزها تلویزیون در معرض یک هشدار جدی قرار دارد:

 در حال حاضر شبکه‌های اصلی تلویزیون در محاق قرار گرفته‌اند و با همه‌ی تلاش‌ها، شبکه نسیم به عنوان پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون محسوب می‌شود؛ شبکه‌ای که در کانال‌های تلویزیون فرعی محسوب می‌شود. در ایام نوروز شبکه‌های اصلی یک، دو و سه محو شده بودند و این برای صداوسیما هشدار بزرگی است که شبکه اصلی‌تان در محاق قرار گرفته است و شبکه‌های فرعی‌تر مخاطبان بیشتری دارند؛ در حالی که هزینه‌های عمده صداوسیما در شبکه‌های اصلی صرف می‌شود اما ذائقه‌های مخاطب به سمت دیگری است و شبکه‌های فرعی به عنوان شبکه‌های پرمخاطب محسوب می‌شوند.

ساخت سریال‌هایی همچون «معمای شاه» برای تلویزیون ضعف محسوب می‌شوند

تلویزیون با پول سریالی همچون «معمای شاه» و حذف آن می‌توانست در طول سال 10 سریال همچون سریال «شهرزاد» داشته باشد. بنابراین همه این مسائل بحث استراتژیک دارد. تلویزیون به جای دنبال کردن 10 برنامه موسیقایی که هیچ کدام از آن ها به درد نمی‌خورند می‌توانست سریال‌های درست و حسابی‌تری را طراحی کند. اتفاقا سازمان صداوسیما در حال حاضر در موضع بازتری هم قرار دارد. به نوعی که خیلی از مجریانی که فعالیت‌شان محدود شده بود و ممنوع‌التصویر بودند در حال حاضر به تلویزیون بازگشته‌اند. در نتیجه فضای تلویزیون فضای بازی است ولی آن استفاده بهینه‌ای که باید صورت بگیرد صورت نگرفته است و فکردارتر نبوده است.

خبرگزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.