چند خبر متفاوت

پسر فداکار، دختر نوجوان را نجات داد و غرق شد

 

 جسد پسر 21 ساله که با به خطر انداختن جان خود در رودخانه کرخه، جان دختر نوجوانی را نجات داده بود، پس از پنج روز در رودخانه پیدا شد.

ساعت 14 بعد از ظهر جمعه گذشته پسر 21 ساله‌ای به نام علی دیناروند که تازه دوره خدمت سربازی را گذرانده بود، همراه دوستش برای تفریح از شهرستان شوش به رودخانه کرخه رفتند. در فاصله کمی از آنها نیز خانواده‌ای کنار رودخانه چادر زده بودند. بچه‌های این خانواده در حال بازی بودند که دختر نوجوان آنها به داخل رودخانه افتاد.

پدر برای نجاتش اقدام کرد اما کاری از دستش بر نیامد. دو پسر جوان خود را به آب زدند تا او را نجات دهند که یکی از آنها نتوانست در مقابل جریان آب مقاومت کند و بازگشت اما علی همچنان در میان امواج رودخانه تلاش می‌کرد تا دختر نوجوان را نجات دهد. دختر نوجوان را به سختی نجات داد و در حالی که رمقی برایش نمانده نبود، اورا به کنار رودخانه کشاند. در همان موقع امواج، علی را با خود برد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/580955

***

 نابرابری طول عمر میان ثروتمندان و فقرا

 

 ثروتمندان آمریکا بیشتر از فقیران این کشور عمر می کنند.

مردانی که در قشر یک درصد ثروتمند جامعه هستند، پیش بینی می شود که تا ۸۷.۳ سال عمر کنند که طول عمری ۱۵ سال بیشتر از افراد یک درصد فقیر جامعه است. مردان ثروتمند در همه کشورها بیش از بقیه افراد جامعه عمر می کنند؛ در حالی که مردان فقیر در کشورهایی مانند سودان و پاکستان عمر کمتری دارند. فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا در چند سال اخیر تشدید یافته است. افرادی که در ۵ درصد بالا قرار دارند، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ سه سال به میانگین طول عمرشان اضافه شده است؛ در حالی که در ۵ درصد افراد فقیر طول عمری افزایش نیافته است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/581030

***

 این دایناسور برونتوسائروس نام دارد

 

 بسیاری از مردم این دایناسور را به نام برونتوساروس (Brontosaurus ) می شناسند اما در حقیقت نام آن آپاتوساروس (Apatosaurus ) است. این باور اشتباه از حدود 130 سال پیش طی یک دشمنی بین دو دیرینه شناس شکل گرفت.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/33761

***

رابطه تکاملی بین انسان‌ها و شامپانزه‌ها

 

 شامپانزه ها و انسان ها شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و حدود 98.8 درصد از DNA  ما مشابه با شامپانزه ها است. شامپانزه ها و انسان ها دارای جد مشترکی بین 6 تا 8 میلیون سال پیش بوده اند اما از آن زمان تاکنون تغییرات بسیاری صورت گرفته است. شامپانزه های امروزی از شاخه ای جداگانه از درخت خانواده میمون تکامل یافته اند.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/33761

***

 آیا مردم از قورباغه ها و وزغ ها زگیل می گیرند؟

 

 دست زدن به قورباغه ها و وزغ ها موجب ایجاد زگیل در انسان نمی شود اما دست دادن با فردی که دارای زگیل است می تواند به این مساله منجر شود. ویروس پاپیلومای انسانی آن چیزی است که موجب ایجاد زگیل در افراد می شود و منحصر به انسان است.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/33761

***

 خودکشی کودک 10 ساله

 

 کودک ١٠  ساله کرمانی در اقدامی دور از ذهن درحالی خود را حلق‌آویز کرد که هنوز انگیزه وی از این اقدام در هاله‌ای از ابهام است. براساس اظهارات پلیس شواهد نشان می‌دهد محمد با آن‌که خانواده‌ای خوب و بدون مشکل دارد اما ساعتی قبل از آن‌که خود را حلق‌آویز کند، از سوی پدرش تنبیه بدنی شده بود.

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/33803

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.