آزمایش‌های موشکی ایران

محدودیت‌های موشکی ایران

 

حل‌وفصل موضوع آزمایش‌های موشکی ایران

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :

با اشاره به مواضع آمریکایی‌ها بویژه وزیر خارجه این کشور درباره ایجاد محدودیت برای توانمندی‌های دفاعی ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها همیشه این رفتار را داشته‌اند و سخنان اخیر وزیر خارجه آنها هم از چند جهت قابل بررسی است که نشان دهنده انفعال و استیصال آمریکا در برابر توانمندی‌های دفاعی ایران و نیز نگرانی عناصر وابسته به آمریکاست که می‌بینند آمریکایی‌ها دیگر توان حمایت از آنها را ندارند.

آمریکا سعی می‌کند منطقه را از 2 جهت به خود وابسته کند یکی از طریق فروش سلاح و دیگری اینکه بگوید لازمه بقای کشورها اجرای سیاست‌های آمریکایی‌هاست. وزیر دفاع گفت: اگر آمریکایی‌ها ادعا دارند به دنبال ثبات در منطقه هستند بهتر است آقای کری و مسؤولان آنها به 3 سوال پاسخ دهند؛ اول اینکه دلیل حضور آنها در مناطق مختلف چیست؛ آیا به دنبال منافع خودشان هستند یا منافع دیگر کشورها؟ سوال دوم این است که آیا آمریکایی‌ها به خاطر منافع کشورهای مختلف است که در سیاست‌های آنها دخالت می‌کنند و اگر این طور است چرا در خصوص نسل‌کشی که امروز در یمن اتفاق می‌افتد موضعی نمی‌گیرند اما کافی است یک اتفاق کوچکی در یک کشور دیگر بیفتد تا داد حقوق بشر آمریکایی‌ها بلند شود؟! وی سوال سوم را این طور مطرح کرد که چرا آمریکایی‌ها از ابتدا از گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه حمایت کردند و دلیل پشتیبانی آنها از تروریسم بین‌المللی چیست؟

اگر آمریکایی‌ها واقعا به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند بهتر است اینجا را خالی کنند و به کشور خودشان بازگردند و از تروریست‌ها حمایت نکنند. سردار دهقان در پایان گفت: اگر آقای جان کری دقیقه‌ای روی این مسائل فکر کند، دیگر اینقدر یاوه‌گویی نمی‌کند و حرف مفت نمی‌زند و دچار فراموشی و تحلیل غلط هم نخواهد شد.

فارس

 

توان موشکی ایران؛ خارج از صلاحیت آمریکا

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خارج از صلاحیت و شایستگی مقامات آمریکایی است که درباره اقدامات قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران صحبت کنند.

پشتوانه اصلی قدرت دفاعی ما منزلت، حیات و بقای ما است و این موضوعی نیست که مورد مذاکره قرار گیرد.جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران تابع اراده درونی نظام است که توسط مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد و سپس توسط مردم و نیروهای مسلح به اوج خود می‌رسد که نتیجه این موضوع در قدرت موشکی ما مشاهده می‌شود.

تسنیم

 

موشک‌های ایران قابل مذاکره نیست

سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سومین فرمانده نظامی ایران:

 بود که به اظهارات وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه

ما نیروهای مسلح هرگز اجازه نخواهیم داد کسی و کشوری ایران را تهدید کند و تا آخرین قطره خون خود پای ارزش‌های‌مان می‌ایستیم، آمریکایی‌ها می‌گویند باید برد موشک‌های خود را محدود کنید مثلا موشک‌های شما نباید 2 هزار کیلومتر برد داشته باشد و فقط 150 کیلومتر برد آن افزایش یابد اما ما به آنها می‌گوییم که خوابش را ببینید.

آمریکایی‌ها امروز اقداماتی خلاف برجام انجام می‌دهند. ما از زمان بنی‌صدر تا به امروز آمریکایی‌ها را 4 بار مورد آزمایش قرار دادیم که در این آزمایش‌ها هیچ‌گاه آنها به قول و قرارهای خود عمل نکردند اما امروز باید ببینیم برجام را چطور پیش می‌برند. ما نیروهای انقلاب از مذاکرات هسته‌ای دفاع کردیم و امروز هم دنبال این هستیم که آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند ولی در شرایطی که هنوز توافقات ما تمام نشده، ظاهرا وزیر خارجه آمریکا خیلی خوشش آمده که در موضوعات دیگر نیز با ایران مذاکره کند. ما نیروهای مسلح به قوای سه‌گانه کمک می‌کنیم و برخی‌ها نگویند که چرا رزمایش‌های موشکی‌ را اینطور نشان دادند ما برای کمک به دولت و پیشبرد امر مذاکرات نزدیک به 2 سال است که رزمایش‌های موشکی خود را کم کرده‌ایم و یا رسانه‌ای نکرده‌ایم که به مذاکرات آسیب نرسد.

ایجاد ائتلاف کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران

ما امروز قدرت اول منطقه هستیم و به برخی کشورها می‌گوییم با دم شیر بازی نکنید. شما با ایجاد ائتلاف هم قادر نخواهید بود تهدیدی علیه ایران درست کنید. ما به آنها می‌گوییم سرجای خود بنشینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.