باورهای خرافی مردم در مورد خواب دیدن

بازار تعبیر، خواب‌ها را آشفته‌تر کرد!

 

خواب دیدن، اتفاقی معمولی است که برای همه ما روی می دهد، اما بعضی‌ها زیاده از حد آن را جدی می‌گیرند و همین باعث می‌شود که یک پلک به هم زدن ساده، تبدیل به یک کابوس اجتماعی شود.

بعضی افراد نفس کشیدنشان هم بسته به خواب است، خواب دیدن را تبدیل به مشکلی بزرگ برای خودشان و دیگران کرده است.

به این مزخرفات دقت کنید:

«خوابت را برای کسی تعریف نکن چون اگر برای دیگران تعریفش کنی اتفاق می‌افتد.»

«خوابت را برای آب تعریف کن، می گویند آب خواب‌ها را با خود می‌برد و اتفاقات بد دور می‌شوند.»

استفاده از باورهای خرافی مردم در مورد خواب دیدن، زمینه‌ای را به وجود آورده است تا برخی افراد با این پوشش دست به کلاهبرداری‌های خرد و کلان بزنند. در بسیاری سایت‌ها تعبیر خواب تنها یکی از خدماتی است که با فروش سنگ‌های ماه تولد، شخصیت‌شناسی، کلاس‌های انرژی درمانی، فالگیری و هزار و یک دوز و کلک مختلف دیگر مردم را فریب می دهند.

نیما ۲۴ ساله است که دل خوشی از خواب ندارد: «از بچگی همیشه اوضاع ما همین بود، بعضی وقت‌ها که خواب بدی می‌دید حتی اجازه نمی‌داد از خانه بیرون برویم و حالا که دیگر خانه نیستیم باید روزی صد بار به ما زنگ بزند که خدایی نکرده خوابش تعبیر نشود.»

«بدتر این است که چند سالی است خواهر بزرگم هم وسواس مادرم را نسبت به خواب پیدا کرده است و تا خواب بدی می‌بیند بسیار نگران می‌شود. گاهی حتی نگرانی‌های مادرم به من هم سرایت می‌کند. وقتی خواب بدی می‌بیند به حدی خودش و ما را نگران می‌کند که همان تلقین کار دست‌مان می‌دهد.»

افرادی که همه زندگی‌شان تحت تأثیر خواب است و زندگی روزمره‌شان از این طریق مختل می‌شود، باید برای ترک آن اقدام کنند و حتی برای این کار می‌توانند به روانشناس هم مراجعه کنند، زیرا قسمت زیادی از این مشکل از این ناشی می‌شود که آنها زیاده از حد به نظرات دیگران در مورد خواب یا دانسته‌های ناقص خودشان در این زمینه اهمیت می‌دهند و با این بزرگنمایی‌ها زندگی خود را دچار مشکل کرده‌اند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/580569

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.