خبرها

سرقت پیرمرد مسلح از یک بانک

 

 پیرمرد سارقی که پس از پایان ساعت کار بانک وارد آنجا شده بود با تهدید اسلحه موفق شد  14 میلیون تومان پول نقد سرقت کند.

عصر روز شنبه، کارمندان بانک ملی شعبه تجریش هنگامی‌که مشغول جمع کردن وسایل خود بودند تا به خانه بروند با پیرمرد مسلحی روبرو شدند.

پیرمرد که اسلحه کلت را در دستش گرفته بود و کارمندان را تهدید می کرد، از آنها خواست تمام پولهای نقد شعبه را در اختیارش قرار دهند و در غیر اینصورت همه را با شلیک گلوله خواهد کشت.

کارمندان که متوجه نشده بودند پیرمرد مسلح بعد از تعطیلی بانک، وارد آنجا شده است سرانجام تسلیم تهدیدهای او شده و سارق پیر با سرقت 14 میلیون تومان پول نقد موفق شد از بانک خارج شود.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574833

***

 تولید نازکترین لنز جهان

 

 تیمی از محققان استرالیایی موفق به تولید نازکترین لنز جهان شده‌اند که به ادعای آنها، 2000 برابر نازکتر از موی انسان است.

محققان به رهبری یوری لو از دانشگاه ملی استرالیا مدعی هستند که اندازه لنز آن‌ها 6.3 نانومتر است که در مقایسه، کوچکترین لنز قبلی دارای ضخامت 50 نانومتری بوده است.

به گفته دانشمندان، این لنز می‌تواند کاربردهای متحول‌کننده‌ای در حوزه‌های علمی، فناوری و بهداشتی داشته باشد و همچنین می‌توان از آن برای ساخت نمایشگرهای رایانه‌ای قابل خم شدن بهره برد اگرچه لنزهای جدید در حال حاضر توسط شرکت‌های فناورانه آزمایش و پیش‌ساخت نمایشگرهای تلویزیون و رایانه قابل لوله کردن یا تا کردن ساخته شده اما تولید انبوه آن‌ها با قیمت پائین هنوز محقق نشده است.

لو اظهار کرد: این نوع ماده بهترین کاندید برای نمایشگرهای منعطف آینده به شمار می‌رود. کاربرد دیگر این لنز می‌تواند آکایه‌های میکرولنز باشد که از چشم مرکب حشرات تقلید می‌کند.

به گفته لو، یک بلور موسوم به "دی‌سولفید مولیبدن" عنصر اصلی این ماده است. محققان با استفاده از یک پرتو یونی، لایه‌های بلور را بصورت اتم به اتم تراشیده تا جسمی با ظاهر گنبدی شکل لنز تولید کنند. آن‌ها در مرحله اول این فرآیند از نوار چسب برای برداشتن تکه‌ای از بلور استفاده کردند که از آن، محصول نهایی را ساختند.

به گفته دانشمندان، دستکاری جریان نور در مقیاس اتمی می‌تواند به کوچک‌سازی بی‌سابقه‌ای در ساخت دوربین‌ها منجر شود.

جزئیات این تحقیق در مجله Light: Science and Applications منتشر شده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574790

***

 افشای اختلاس ۸ میلیاردی در فروشگاه رفاه

 

گلزاده،مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از اختلاس ۸ میلیارد تومانی و فروش ۵ میلیارد تومان بن خرید به ۱۱ شرکت صوری در دولت قبل خبر داد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه :

 در دولت قبل ۱۰۰ نفر به صورت غیرقانونی به استخدام رسمی شرکت رفاه درآمدند که امروز برای این اقدامات غیرقانونی در دولت احمدی‌نژاد پرونده‌های حقوقی تشکیل دادیم و به مراجع قانونی شکایت کردیم.



 اختلاس ۱۳ میلیارد تومانی از فروشگاه‌های رفاه در دولت قبل

 در سال ۹۲ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۵ میلیارد تومان از این فروشگاه‌ها خارج شد همچنین در سال ۹۱ هم همچنین مدیران وقت ۸ میلیارد تومان اختلاس کردند.

 به دلیل ضعف سیستم مالی در سال‌های گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان از این سیستم اختلاس شد که با سود آن به ۸ میلیارد تومان رسید،  پرونده‌های حقوقی تشکیل شده و به مراجع قضایی شکایت کردیم تا مبالغ اختلاس شده به سیستم برگردد.

 ۵ میلیارد تومان دیگر که از سیستم خارج شده است بن خرید بوده که به ۱۱ شرکت صوری یک شبه فروخته شد که نیمی از آن را به شرکت برگرداندیم.

 معتقدم این اقدامات از اراده مدیران خارج بوده و عده‌ای در این اقدامات غیرقانونی دخیل بوده‌اند اما از مدیران وقت دولت گذشته بابت این دو پرونده شکایت کرده‌ایم.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574712

***

اعتصاب بیش از 600 کارگر شرکت هپکو

 

کارگران شرکت هپکو که سه ماه است حقوق و عیدی پایان سال خویش را دریافت نکرده اند، می گویند: برخی از مدیران شرکت هپکو حقوقی بیش از سه میلیون تومان را دریافت می کنند و ما که حقوقمان بیش از یک میلیون تومان هم نیست الان سه ماه است حقوقی از شرکت دریافت نکرده ایم.این کارگران می افزایند: مدیر و رئیس کارخانه از پرداخت اضافه حقوق کارگران نیز خودداری می کنند و آن را به سال جاری موکول کرده اند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574604

***

 روسری

 

نقویان با توسری نمی توان روسری به سر افراد کرد، بلکه باید توی سر درست شود تا روسری، سر شود! نقویان درباره وضعیت اجتماعی یزد هم گفت که وضعیت طلاق در یزد رو به افزایش است و "یزد در حال آلوده شدن است."

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574604

***

 خودکشی جوان 30 ساله در پاساژ پایتخت

 

جوان 30 ساله ای با پریدن از ساختمان پاساژ پایتخت در خیابان میرداماد به زندگی اش پایان داد.

ساعت 16 عصر امروز جوان 30 ساله ای پس رفتن به طبقات بالایی پاساژ پایتخت در خیابان میرداماد اقدام به پریدن به خیابان کرد.

 با حضور نیروهای اورژانس در محل مشخص شد جوان 30 ساله به علت شدت جراحات جانش را از دست داده است.

 

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/574659

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.