چند خبر

 

مراقب آجیل های کهنه باشید

 

دکتر حسین رستگار:


 در برخی فروشگاه ها آجیل های سنواتی که از سال های قبل در انبارهای خود نگهداری کرده اند را با زدن رنگ های غیر مجاز که مضر هستند به صورت شکل های درخشنده ارائه می کنند که مردم هنگام خرید باید دقت کافی را داشته باشند.

آجیل هایی که تاریخ گذشته و مانده باشند احتمال رشد قارچ و افزایش آفلاتوکسین(سرطان‌زا) دارند به ویژه اگر در مکان مرطوب نگهداری شوند یکی از سم های مضر یا همان آفلاتوکسین است افزایش و رشد پیدا کند که برای سلامتی بسیار مضر هستند که به کبد صدمه می زند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/574142

***

مرد جوان همسرش را کشت و خودکشی کرد

 

روز دوشنبه اهالی خیابان صدرای شیراز متوجه صدای شلیک گلوله از داخل خیابان شدند آنها پس حضور در خیابان با جسد غرق خون زن همسایه به نام ناهید رو به رو شدند با اعلام موضوع به بازپرس ویژه قتل بلافاصله ماموران پلیس برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند

بررسی اولیه نشان می داد زن جوان بر اثر اصابت یک گلوله جانش را از دست داده است یکی از همسایه ها در بازجویی ها مدعی شد ناهید و همسرش به نام رضا از چند سال قبل در این محله زندگی می کردند در این مدت همیشه صدای دعوای آنها را می شنیدم و این دو با هم اختلاف شدیدی داشتند به احتمال زیاد همسر ناهید او را به قتل رسانده است

با مشخص شدن این موضوع تحقیقات برای شناسایی و دستگیری رضا آغاز شد. در حالیکه تحقیقات برای شناسایی متهم ادامه داشت ساعتی بعد ماموران با جسد مرد جوانی که با شلیک گلوله به سرش جانش را از دست داده است رو برو شدند.

با بررسی اولیه مشخص شد مرد جوان با شلیک به سرش جانش را از دست داده و اسلحه ای در دستانش است.

با شناسایی هویت مرد جوان مشخص شد او همان رضا است که ساعتی قبل به زندگی همسرش یایان داده است. برررسی ها نشان می داد رضا به خاطر اختلافات خانوادگی ابتدای همسرش را به قتل رسانده و دقایقی بعد نیز با شلیک گلوله به سرش به زندگی اش پایان داده است.

 

منبع:http://tabnakbato.ir/fa/news/30387

***

خودکشی یک دانشجو در خوابگاه پردیس کرج

 

 یکی از دانشجویان پسر دانشگاه خوارزمی صبح امروز پنجشنبه (20 اسفند) در خوابگاه پردیس کرج این دانشگاه خودکشی کرد.

 

دکتر عزیزالله حبیبی، معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی : 


هنوز هویت، دلیل و زمان دقیق اقدام به خودکشی این دانشجو مشخص نیست.

 این حادثه یک بار دیگر ضرورت ایجاد مرکز پیشگیری از خودکشی بخصوص در کلانشهرها و همچنین اختصاص یک خط تلفن ویژه (Hot Line) برای امداد خودکشی با حضور مددکار، روانشناس بالینی و روانپزشک و حتی ایجاد یک NGO پیشگیری از خودکشی را در کشور یادآوری می‌کند؛ چرا که این اتفاق تاسف‌بار نه برای اولین بار است که در کشور رخ داده و نه آخرین مورد آن خواهد بود.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/456459

***

احضار 23 کارمند از 30 کارمند اداره به دادگاه

 

تعطیلی یک اداره به دلیل احضار کارکنان به دادگستری، اتفاق بی سابقه ای که روز گذشته در نهاوند روی داد.

پرونده‌ای با عنوان «‌زمین‌خواری» که پس از یک سال پیگیری موجب احضار کارمندان اداره ثبت نهاوند به محکمه شده است.

زمستان پارسال بود که زمزمه‌هایی در سطح شهرستان نهاوند مبنی بر زمین‌خواری چند هکتاری توسط رئیس و پرسنل اداره ثبت به گوش رسید.

آنگونه که عنوان شده چندین هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این شهرستان بدون مجوز به زمین مسکونی تغییر کاربری داده‌اند که با برملا شدن این موضوع، پرسنل برای بررسی به محکمه احضار شده اند.

اداره ثبت اسناد نهاوند در مجموع 30 نفر پرسنل دارد که امروز(سه شنبه) 23 نفر از آنها برای حضور در دادگاه به همدان عزیمت کردند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/456224

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.