خبرهای کارگری


کارگران نی شکر هفت تپه صبح امروز تجمع کردند

 

یکی از کارگران حاضر در تجمع:

صبح امروز شنبه (۱۵ اسفند ماه)بیش از هزار کارگر مجتمع نی شکر هفت تپه در واکنش به بی‌توجه‌ای مسئولان در خصوص واگذاری مجتمع و زمین‌های آن به بخش خصوصی صبح امروز بار دیگر در محوطه مجتمع تجمع کردند.

با اعلام این خبر به ایلنا گفت: سازمان خصوصی سازی، اخیرا سهام مجتمع نی شکر هفت تپه را با همه مستغلات وزمین‌های تحت مالکیت به صورت ۹۵ درصدی به بخش خصوصی واگذار کرده است، این درحالیست علاوه بر آنکه این واگذاری بدون اطلاع کارگران صورت گرفته است در آن  وضعیت شغلی ومطالبات کارگران دیده نشده است.

کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه مطالبات مزدی زیادی از کارفرمای سابق خود دارند. اگر  موضوع خصوصی سازی مجتمع به اطلاع کارگران می‌رسید بیش از هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل می‌توانستند بجای مطالبات سنواتی خود بخشی از این مجتمع واملاک آن را با شرایطی که برای سرمایه گذار جدید در نظر گرفته شده است مطالبه کنند.

ایلنا

 

 

پرداخت بخشی از مطالبات کارگران فازهای۲۰ و ۲۱ عسلویه

 

برخی از شرکت‌های پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه، بخشی از مطالبات کارگران پیمانکاری را پرداخت کرده‌اند.

 

ایلنا

 

 

شورای شهر تهران، برخورد با دست‌فروشان را افزایش می‌دهد

 

قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

 با بفرمایید و خواهش می کنم دست‌فروشان معابر را خالی نمی کنند.

قناعتی با یادآوری اینکه

حریم‌بانان نمی توانند با افرادی که سد معبر می‌کنند با ادبیات معمول صحبت کنند و همین معضل باعث می‌شود که درگیری پیش آید.

یا ما باید در این حوزه حریم‌بان‌ها را جمع کنیم و مسئولیت برخورد را به نیروی انتظامی بدهیم تا با یونیفورم و ماموریت قانونی به این موضوع ورود کنند، یا به شرکت حریم‌بان مسئولیت و قانونی بدهیم تا با لباسی مشخص بتوانند برخوردهای لازم را انجام دهند.

برخورد با سدمعبرکنندگان و بساط گستران را موضوع مهمی است که باید از سوی شورا و شهرداری دنبال شود. پیشنهاد می‌دهم یک کارگروه تشکیل شود تا با مشارکت شهرداری امکان برخورد حریم‌بانان را افزایش دهیم تا با یونیفورم های متحدالشکل و امکان برخورد اقدام کنند.

در چند ماه گذشته برخوردهای شهرداری تهران با دست‌فروشان که در بعضی موارد، خسارات جانی و مالی هم در پی داشت، باعث ایجاد حساسیت در افکار عمومی و نیز انتشار بیانیه‌هایی در دفاع از دست‌فروشان و انتقاد از عملکرد شهرداری در برخورد با آن‌ها شد.

 

 

مرگ 36 تن بر اثر انفجار معدن در روسیه

 

مقامات داخلی روسیه از احتمال کشته شدن 36 تن بر اثر انفجار در یک معدن زغال سنگ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مقامات روسیه اعلام کردند: احتمال می‌رود در پی وقوع انفجار در یکی از معادن زغال سنگِ شمال این کشور 36 تن از جمله پنج نیروی امداد و نجات جان خود را از دست داده باشند.

نیروهای امداد و نجات روسیه در توضیح این حادثه اظهار داشتند: روز پنج‌شنبه نشت گاز متان موجب وقوع دو انفجار در معدن زغال سنگ و کشته شدن چهار کارگر شد. همچنین در حین عملیات امداد و نجاتِ 26 کارگر محبوس شده در معدن، انفجار دیگری رخ داد که به مرگ پنج تن دیگر منجر شد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، عملیات امداد و نجات متوقف شده و همچنین احتمال مرگ دیگر کارگران مفقود شده در این حادثه وجود دارد.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/454365

 

 

کارگران شهرداری میرجاوه معوقات مزدی دارند

 

کارگران شهرداری میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان چند ماه معوقات مزدی دارند.

این کارگران که در بخش های مختلف خدماتی و فضای سبز مشغول به کار هستند بین یک تا سه ماه معوقات مزدی دارند و عیدی آنها  در روزهای پایانی سال پرداخت نشده است.

ایلنا

 

 

ایران چوب قزوین با ۸۰ کارگر تعطیل شد

وضعیت نامشخص کارگران در کارگاه جدید

 

کارخانه ایران چوب که در زمینه ساخت انواع تخته‌های چوب در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، از اول بهمن ماه تعطیل شده و تمامی ۸۰ کارگر آن هم اکنون بیکارند.

این کارگران که بصورت میانگین بین یک ماه تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، می‌گویند: تا پیش از تعطیلی این واحد تولیدی حدود ۱۸ کارگر دیگر این واحد تولیدی اخراج شده بودند

ایلنا

 

 

 

کارگران پیمانی اتوبوس رانی آبادان بدنبال تبدیل قرارداد کار

 

حدود ۱۰۰نفر از کارگران اتوبوس رانی آبادان به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل وضعیت خود از پیمانی به قرارداد مستقیم هستند.

کارگران اتوبوس رانی آبادان:

حدود ۱۰۰ کارگری که در بخشهای مختلف شرکت «اتوبوس رانی آبادان» تحت عناوین شغلی راننده، تعمیرات، موتوری و ستادی توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی (پیمانکاری) مشغول به کارند به دلیل نداشتن ثبات شغلی و هم‌چنین ضعف حقوق و دستمزد، ابراز نارضایتی می‌کنند. از مجموع ۱۴۰ کارگر شاغل درشرکت اتوبوس رانی آبادان، نزدیک به ۱۰۰ نفر را کارگران پیمانکاری ومابقی را کارگران رسمی تشکیل می‌دهند. کارگران پیمانکاری علاوه بر آنکه هر ماه دستمزد ماهیانه خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، از شرایط کار با این شرکت پیمانکاری رضایت ندارند و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود هستند.

ایلنا

 

 

مرگ کارگر سنندجی در اثر حادثه ناشی از کار

 

روز 11/12/94 کارگری به نام ناصح در حین کار در پارکینگ احداثی شهرداری سنندج از آسانسور سقوط کرده و متاسفانه جان باخت. لازم به توضیح است نامبرده 30 ساله سن داشته و متآهل و دارای یک فرزند می باشد.

بروز چنین حوادثی در محیط های کار را ناشی از سودخواهی و عدم رعایت استانداردهای ایمنی در محیط های کار توسط کارفرمایان دانسته و رعایت استانداردهای ایمنی و فراهم نمودن شرایط برقراری این الزامات  در محیط های کار را مانع از بروز چنین حوادث ناگواری می داند.

 

 

گزارشی از وضعیت بیمه کارگران ساختمانی شهرستان سقز

 

در شهرستان سقز انجمن صنفی کارگران ساختمانی تشکیل شده است.   این انجمن از کارگران عضو در این تشکل مبلغ پنجاه هزار تومان بابت حق عضویت دریافت اماهیچ گونه خدماتی به آن ها ارائه نمی دهد.

بر اساس این گزارش بازرسان این انجمن به جای اقدام در جهت حل مشکلات کارگران ساختمانی و بیمه کردن آن ها، بیمه کارگران قدیمی تر را نیز حذف کرده اند. و این در حالی است که  این کارگران در سالهای گذشته در سازمان فنی و حرفه ای امتحان داده و کارت مهارت برای آنان صادر شده است. انجمنی که به نام دفاع از کارگران ساختمانی تشکیل شده است، به جای این که در جهت منافع کارگران حرکت نماید، علیه منافع آنان حرکت می کند.

تنها از طریق نظارت دقیق تر و فعال تر یکایک اعضای این تشکل ها و دخالتگری مؤثر آن ها در جهت بهبود وضعیت کارگران می توان مانع از اتخاذ برخی تصمیمات نادرست و پاره ای برخوردهای غلط و ضدکارگری شد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.