چند خبر

چند خبر


 

ازدواج زودهنگام ۵۰ دانش آموز دختر در هرمزگان

 

مسئولان شهرستان پارسیان در استان هرمزگان، از جشن سراسری ازدواج بیش از ۵۰ دانش‌آموز این شهر خبرداده‌اند. شهرستان پارسیان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع در غرب بندرعباس است.

آذر خسروانی دبیر کمیته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسیان:

این امر برای اولین‌بار در سطح شهرستان با هدف تسهیل امر ازدواج مطابق با آداب و فرهنگ ایرانی - اسلامی اجرا شد. این‌گونه اقدامات و جلسات می‌تواند آثار فراوانی در ترویج ازدواج آسان و اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و نیز پرهیز از اسراف به‌دنبال داشته باشد. او ادامه داد: تمامی ۵۰ زوجی که امروز در این جشن شرکت داشتند، از مدارس متوسطه دوم شهرستان بوده که به همراه خانواده‌های خود به این جشن دعوت شدند. همه ادارات دولتی سطح شهرستان، در اجرای این امر خداپسندانه نقش به‌سزایی داشته و در تهیه هدایا همکاری و مساعدت کردند که جا دارد از همه مسئولین ذی‌ربط صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست مجموعه مدیریتی آموزش‌وپرورش چگونه به اعطای مجوزهایی برای برگزاری رسمی این جشن‌ها اقدام می‌کنند؛ مراسم‌هایی که از تمامی ابعاد اجتماعی و روانی می‌تواند چالش‌هایی برای نوجوانان ایجاد کند.

این اتفاق در شرایطی است که تمامی کار‌شناسان حوزه اجتماعی، ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان را تقبیح می‌کنند.

منبع: وقایع اتفاقیه

 

 

8 مارس روز جهانی زن

 

هشت مارس روز نمایش قدرت زنان برای انسجام نیروها و مبارزه برای جامعه آزاد و برابر است.

این روز ساخته زنان برای مبارزه با نا برابری وجامعه ای دموکراتیک و آزاد است . جامعه دموکراتیک امکان ابراز وجود قدرت جنبش ها است .

8 مارس روز مبارزه با استثمار در ابعاد جهانی است .

 

 

بدخواهان داخلی از سر استیصال، دست به دامان انگلیسی‌ها، داعش و حتی وهابی‌های سلفی شده بودند

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

رقابت های انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت ها و در جهت ساختن ایران و تحکیم پایه های نظام باشد.

خدای بزرگ را شاکرم که آنچه به عنوان یکی از سربازان ایران اسلامی در تمام این سال‌ها در گفتار و رفتار داشته‌ام، مورد پسند شما مردم بزرگوار قرار گرفت و مطمئنم موجبات رضایت خداوند متعال را نیز فراهم می‌نماید.

نگاهی از سر تأمل به بداخلاقی‌ها و خط تخریبی که متأسفانه به ویژه در این دوره از انتخابات دنبال و تشدید می‌شد، نشان می‌داد که به خاطر ارادت و علاقه‌ی دو سویه مردم و روحانیت، بدخواهان داخلی از سر استیصال، دست به دامان انگلیسی‌ها، داعش و حتی وهابی‌های سلفی شده بودند، تا با احساسات پاک مردم عزیز بازی کنند.

باید قدر سرمایه‌ی ارزشمند اعتماد مردم را بدانیم که یکی از مهمترین عوامل حفظ امنیت در داخل است.

 

isna.ir/fa/news/94121107386

 

 

شبکه خارجی و 20 میلیون کاربر ایرانی

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در دوره ای تلاش های متعددی برای فیلترینگ شبکه‌های موبایلی در ایران صورت گرفت اما وزرای عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مقابل آن مقاومت کردند. واقعیت آن است که نباید در برابر فناوری ایستادگی کرد. اکنون یک شبکه اجتماعی خارجی که نمی‌خواهم از آن نام ببرم در ایران 20 میلیون کاربر دارد. در این انتخابات شاهد این بودیم افرادی که از فضای مجازی بهره گرفتند توانستند نتایج بهتری به دست آورند. انتخابات تهران همه را غافلگیر کرد و آنچه بسیاری باور نمی‌کردند تحقق پیدا کرد. در این میان یکی از عوامل مهم بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های دیجیتال بود.

isna.ir/fa/news/94121107688

 

 

تحلیل مطهری از رای مردم تهران به اصلاح طلبان

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

رای آوری لیست اصلاح طلبان در تهران به این شکل قابل پیش بینی نبود. فکر می کنم تخریب هایی که علیه لیست اصلاح طلبان و معتدلین صورت گرفت و آنها را متهم به انگلیسی بودن کردند در نوع رای دادن مردم موثر بود و باعث شد مردم عکس العمل نشان دهند. برخی مواضع اصولگرایان در چند ماه اخیر مثل نوع برخوردشان با توافق برجام، اجرای برجام یا اظهارنظرها درباره خرید هواپیما نیز در رفتار انتخاباتی مردم تهران موثر بود و مردم را تشویق کرد که به سمت اصلاح طلبان بروند. این رای مردم پیام روشنی برای مسئولان و مدیران کشور و فعالان سیاسی دارد. مدیران کشور هم باید به این پیام ترتیب اثر بدهند و هم بدانند با سختگیری های بیجا و تخریب ها نمی توانند شخصیت ها را منزوی کنند. شاید 10 سال است آقایان علیه آقای هاشمی صحبت می کنند یا اینکه آقای خاتمی را محدود و ممنوع التصویر کردند اما وقتی اینها می گویند به فلان لیست رای دهید عده قابل توجهی از مردم به همان لیست رای می دهند. این نشان می دهد که سیاست های قبلی کارساز نیست و باید روش خود را تغییر دهند و قدری به حقوق شهروندی مردم توجه بیشتری داشته باشند. اصولگرایان نباید اجازه دهند تندروها ابتکار عمل را در میان آنها به دست بگیرند.

 

isna.ir/fa/news/94121207707

 

 

خودکشی همزمان سه خواهر در تهران

 

بررسی‌های اولیه نشان داد که سه خواهر با باز گذاشتن شیر گاز شهری خودکشی کرده و به زندگی‌شان پایان داده‌اند.

با دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات بیشتر در این‌باره آغاز شد.

 

isna.ir/fa/news/94121208000

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.