3 قاچاق بزرگ طلا

جزئیات 3 قاچاق بزرگ طلا در کشور

 

یک محموله سکه های طلا بود که در قالب صادرات سیب زمینی در ابهای خلیج فارس در حال قاجاق به امارات بود کشف و ضبط شده  و رای قطعی زندان، جریمه نقدی و ضبط اموال برای قاچاقچیان صادر شده و اموال مکشوفه  214 کیلو گرم طلا شامل 1911 سکه تمام بهار آزادی، 50 سکه نیم بهار و 149 ربع سکه بهار آزادی به ارزش تقریبی 323 میلیارد ریال بوده است که دستگیر شدگان به 647 میلیارد ریال جریمه نقدی علاوه بر توقیف اموال مکشوفه محکوم شدند.

 

محموله دیگر نیز ١٩ کیلو گرم طلا به ارزش تقریبی 29 میلیارد ریال بوده که در مخزن سی ان جی یک سمند جاسازی شده و در مرزهای شمال غربی کشور کشف و ضبط شد، قاچاقچیان علاوه بر ضبط محموله و خودروی سمند به نفع دولت، به دوبرابر میزان قاچاق جریمه نقدی، یک مجرم به یک سال حبس و دو مجرم دیگر به 5 سال حبس محکوم شدند.

 

محموله دیگر نیز ٢٤ کیلو گرم طلا به ارزش تقریبی 17 میلیارد ریال بوده که به صورت چمدانی در فرودگاه بوشهر کشف و توقیف شده است.

 

پرونده های دیگری نیز مفتوح و در حال رسیدگی است و این سه پرونده مربوط به امسال منتج به صدور حکم نهایی شده است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/386847

 

  کشف یک تن گوشت فاسد از رستوران‌های آستارا

 

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا از کشف یک تن فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی از رستوران‌های سطح شهرستان خبر داد.

در این کشف، مقادیر قابل توجهی گوشت ماهی سفید، ماهی قزل آلا و انواع ماهیان گرمابی از قبیل کپور، مرغ‌های گوشتی تاریخ مصرف گذشته، مرغ‌های تخم گذار صنعتی که به صورت غیربهداشتی پرکنی شده‌اند و به جای مرغ محلی در رستوران‌های داخل شهر و بین راهی عرضه می‌شد، جمع‌آوری شده‌اند.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/482965

 

«داماد وزیر»: یک کارشناس ساده یا نماینده کمیسر ژنرال ایران؟!

 

در حالی که پیش از این اعلام شده بود داماد وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ سمتی در نمایشگاه اکسپو ندارد و فقط یک کارشناس معمولی است ،سایت معماری نیوز در مطلبی به قلم  یاشار سلطانی ، سردبیر این رسانه تخصصی معماری، با انتشار سندی اعلام کرد که برخلاف ادعاهای قبلی و تلاش های صورت گرفته برای کتمان واقعیت، "محمد محبعلی" داماد محمدرضا نعمت زاده، نه یک کارمند و کارشناس معمولی که به عنوان نماینده کمیسر ژنرال دولت ایران به اکسپوی میلان معرفی شده است!

اکسپو مهم ترین رویداد نمایشگاهی جهان است که هر 5 سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می شود و 6 ماه به طول می انجامد و کشورها با استفاده از آن، به معرفی خود می پردازند. اکسپوی 2015 در میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

هرچند معماری نیوز بارها اعلام کرده است که قصد ورود به بازیهای سیاسی و انتشار سند ندارد، اما با توجه به اظهارات اسفهبدی، اگر نگوییم که وی حقیقت را از افکار عمومی پنهان کرده است، حداقل می تواند امیدوار بود که وی بخشی از حقیقت را فراموش کرده است و برای یاری به حافظه ایشان، سند مسئولیت محبعلی که از قضا اسفهبدی آن را امضا کرده است را منتشر می کنیم.

بر اساس این سند که رونوشت آن به صفامنش، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور صفامنش و همکاران نیز ارسال شده است، «اسفهبدی» بعنوان مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها در تاریخ 31 فروردین 93 در نامه ای «اسفان گاتی» مدیر کل بخش شرکت‌کنندگان اکسپو میلان 2015 محبعلی را بعنوان نماینده کمیسر ژنرال ایران و مدیر اجرایی غرفه ایران در اکسپو میلان 2015 ، به عنوان نماینده رسمی اینجانب»  معرفی می کند. (اسفهبدی پیشتر گفته بود: کمیسرژنرال دولت هم من هستم)

ترجمه متن نام:

به نام خدا

جناب آقای استفانو گاتی

مدیر کل بخش شرکت‌کنندگان اکسپو میلان 2015آقای عزیز

با احترام، با توجه به شرکت داشتن جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی جهانی میلان 2015، بدینوسیله، به اطلاع می‌رساند آقای محمد محب علی، نماینده کمیسر ژنرال ایران و مدیر اجرایی غرفه ایران در اکسپو میلان 2015 ، به عنوان نماینده رسمی اینجانب در همکاری و تضمین فعالیت‌های مربوط به غرفه ایران  در این رویداد ارزشمند  مجوز دارد .متعاقباً از همکاری صمیمانه شما با ایشان قدردانی می‌نمایم.

 

ارادتمند شما

حسین اسفهبدی

مسؤول ارشد ایران

اکسپوی میلان 2015

 

در ضمن یک کارشناس ساده معماری که به قول اسفهبدی هیچگونه مسئولیتی نیز ندارد، بر چه اساسی حدود 44 روز در میلان حضور داشته است که در صورت لزوم کلیه اطلاعات پروازی محبعلی به میلان، برای افکار عمومی منتشر می شود.

چگونه  تنخواه 50000 یورویی میلان با امضای شخصی و در حساب شخصی کارشناس ساده معماری حواله شده است؟ و این امکان برای همه کارشناسان ساده معماری در تیم طراحی نیز فراهم است؟

همچنین مشخص شود هزینه تجهیر اتاق محبعلی و بازسازی سالن به چه میزان بوده و دلیل ساخت حوض تمام سنگ با فواره سنگی به سبک فین کاشان در محل کار ایشان چیست؟ و فاکتور هزینه های چند ده میلیونی تجهیز اتاق از چه طریقی پرداخت می شود؟

معماری نیوز امیدوار است واقعیت های موجود و اتفاقات صورت گرفته بصورت واقعی به افکار عمومی گزارش داده شود و در گزارشات بعدی به وضعیت دکوراسیون داخلی سالن ایران و همچنین نحوه انتخاب پیمانکاران برای حضور در غرفه ایران خواهد پرداخت.

همچین در صورت لزوم بخش دوم مکالمه تلفنی آقای محبعلی با اینجانب که در آن مفصل کلیه روند موجود و نحوه ورود ایشان به اکسپو و ماموریت های داده شده به وی که همگی با ادعاهای اسفهبدی مغایرت دارد، منتشر می شود.

گفتنی است محبعلی در گفت و گو با معماری در پاسخ به این که در اکسپو چه کار می کند گفته بود: "یه قل دو قل بازی می کنم."

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/386834

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.