هورالعظیم

وزارت نفت آب هورالعظیم را باز کرد

 

 

سید عماد حسینی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان اینکه تاکنون سه دریچه این تالاب باز و آب در این دریاچه جاری شده است، گفت: بر اساس تعاملی که وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست دارد بزودی دو دریچه دیگر تالاب هورالعظیم باز می شود .

حسینی قسمت عمده این تالاب را در کشور عراق و تنها 30 درصد آن را در ایران دانست و افزود: برای جلوگیری از خشکسالی باید کشور عراق نیز همکاری های خود را در این حوزه افزایش دهد.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حذف گوگرد از ترکیبات گازوئیل و بنزین و حذف کامل بنزین پتروشیمی را از برنامه های وزارت نفت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روزانه 700 تن گوگرد در پالایشگاهها از بنزین و گازوئیل جدا می شود و برنامه ریزی شده تا سال آینده این میزان به 1500 تن افزایش یابد.

 حسینی از تهیه دستورالعمل ها و آئین نامه هایی در زمینه اثرات پروژه ها بر محیط زیست در وزارت نفت خبر داد و افزود: طرح جامع مدیریت محیط زیست برای تمام تاسیسات نفتی تعریف شده و تمام شرکت های زیرمجموعه موظف به اجرای آن هستند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال تدوین برخی قوانین و به روز کردن برخی استانداردهای زیست محیطی هستیم گفت: طرح کدگذاری پسماندها یکی دیگر از اقدامات وزرارت نفت است.

 حسینی افزود: ملزم کردن شرکت ها به رعایت کردن استانداردهای زیست محیطی یکی دیگر از این اقدامات است که امیدواریم 90 درصد از اهداف زیست محیطی این وزارتخانه تا سال 1404 عملیاتی شود.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/384128

 

واژگونی تریلر حامل اسیدسولفوریک در رودخانه

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: یک دستگاه تریلر تانکر حامل محموله اسید سولفوریک رقیق در محور پلدختر- خرم آباد واژگون و رودخانه کشکان را آلوده کرد.

 

یک دستگاه تریلر به شماره 577ع 32 ایران 78 به رانندگی عباس نادری با محموله 20 هزار لیتری اسید سولفوریک رقیق که از پلدختر به سمت خرم آباد در حرکت بود در 35 کیلومتری شمال پلدختر در نزدیکی روستای 'دمرود' افرینه به علت نقص فنی واژگون شد.

 

در اثر این واژگونی دو هزار لیتر اسید سولفوریک رقیق وارد رودخانه کشکان شد و آن را آلوده کرده و این گونه حوادث رانندگی به محیط زیست ،آب ،خاک و جاده خسارت وارد می کند.

 

این مقام محیط زیست گفت: این گونه حوادث جاده ای که در محورهای ارتباطی شهرستان پلدختر به وقوع می پیوندد به معضلی برای شهرستان تبدیل شده زیرا خساراتی به زیر ساخت های ارتباطی ، زیست محیطی، کشاورزی و محورهای مواصلاتی شهرستان وارد می کند.

 

محمدی نژاد افزود: نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با کمک اهالی روستا عملیات خنثی سازی اسید سولفوریک را به وسیله آهک آغاز کردند.

 

آهک ماده قلیایی است که اثرات اسید سولفوریک را خنثی می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: شدت این واژگونی به حدی بود که راننده تریلر بشدت مجروح که توسط اورژانس 115 و پلیس راه به بیمارستان شهدای خرم آباد انتقال یافت.

 

وی از اعزام اکیپی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهت برآورد خسارت وارده به محیط زیست به منطقه آسیب دیده خبر داد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: پرونده به مرجع قضایی شهرستان جهت سیر مراحل قانونی احاله شده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/478488

 

اعتراض کارگران «شیشه آبگینه» به تعویق ۴ ماه حقوق

 

حدود ۱۲۰ کارگر کارخانه شیشه آبگینه واقع در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین، صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق مقابل ساختمان اداره کار این شهرستان تجمع کردند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=255330

 

بیکاری ۱۰۰ کارگر با تعطیلی موقت «قند کرج»

 

با تعطیلی موقت کارخانه «قند کرج» حدود ۱۰۰ کارگر بدون دریافت حقوق دو ماه آخر کارشان بیکار شدند.

 

کارگران قند کرج به ایلنا گفته‌اند این واحد تولیدی بیش از ۲۵۰ کارگر دارد که حدود ۱۰۰ کارگر قرارداد موقت با تعطیلی کارخانه بیکار شده و برای دریافت مستمری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=255588

 

صدها کارگر عسلویه به شیوه‌ای متفاوت نسبت به پرداخت نشدن مزد معترض شدند

 

جمعی از کارگران پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه ویژه عسلویه در اعتراض به طولانی شدن مطالبات مزدی خود از چهار روز پیش تاکنون از انجام کار خودداری کرده‌اند.

 

پنج شرکت پیمانکاری «آذران گس‌تر»، «ارشک مکانیک»، «توانمند»، «ونوسان» و «ژرفا» از جمله کارفرمایانی هستند که کارگران آن‌ها در چهار روز گذشته در اعتراض به دریافت نکردن سه تا پنج ماه معوقات مزدی از انجام کار خودداری کرده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=255783

 

شلیک 27 گلوله در تعقیب و گریز مرگبار پلیس/ استاد دانشگاه کشته شد

 

مدرس دانشگاه وقتی به سر قرار رفت تا با دوستانش سوار بر خودرو به گردش برود هدف تعقیب و گریز مرگبار پلیس قرار گرفت.

دوستان این جوان که پس از بزم مستانه با شنیدن دستور ایست پلیس به حرکات خطرناک دست زده بودند با شلیک ۲۷ گلوله از سوی مأموران به خود آمدند اما کار از کار گذشته و استاد جوان هدف دو گلوله مرگ قرار گرفته بود. قاضی «شهریاری» دادستان جنایی تهران به بازپرس «درودگر» از شعبه ۴ دادسرای ناحیه ۲۷ دستور داده است از این شلیک مرگبار در شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه سال‌جاری رازگشایی کند.

در روند قضایی این پرونده همزمان با بازداشت مأمور پلیس که در محدوده باغ‌فیض تهران وظیفه گشتزنی داشته است بازپرس درودگر به تیمی از کارشناسان رسمی و اسلحه‌شناس‌های تشخیص هویت مأموریت داده با بررسی صحنه تیراندازی، تعداد گلوله‌های شلیک شده و چگونگی اصابت گلوله‌ها به استاد دانشگاه، نظریه علمی‌شان را برای تصمیم‌گیری قضایی در اختیارش قرار دهند. بنابر این گزارش، ساعت ۱۱ شب ۲۲ بهمن‌ماه استاد دانشگاهی به نام «علیرضا» در سناریوی دردناکی کشته شد.

بررسی‌ها نشان داده است علیرضا با دو دوستش نزدیکی پارک شاهد در ابتدای سردار جنگل قرار داشت و وقتی سوار خودروی آنها شده در صندلی عقب نشست غافل از اینکه به ایستگاه پایان زندگی‌اش رسیده است.

چند دقیقه از حرکت خودروی آنها نگذشته بود که مأموران پلیس دستور ایست دادند و دوستان استاد دانشگاه در برابر حیرت او به جای توقف پا روی پدال گاز گذاشتند تا اینکه صدای شلیک مأموران پلیس بلند شد و عجیب اینکه راننده باز اعتنایی به این تیراندازی‌ها نداشت تا اینکه پلیس سد راه حرکت آنها شد و در زمان دستگیری همه از دیدن جسد خون‌آلود علیرضا شوکه شدند.

وقتی متخصصان اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و دیدند استاد جوان با اصابت گلوله کشته شده است سریع ماجرای این تیراندازی مرگبار به بازپرس درودگر مخابره شد. این در حالی بود که دوستان علیرضا که به خاطر مصرف الکل در شرایط عادی نبودند بازداشت شدند و بازپرس جنایی تهران تحقیقات تخصصی ویژه‌ای را برای بازجویی از عامل تیراندازی و دو دوست استاد دانشگاه آغاز کرد.

چهار روز همه نگران شده بودیم تا اینکه دوستانش اطلاع دادند علیرضا وقتی پلیس به خودروی دوستانش ۲۷ گلوله شلیک کرده هدف دو گلوله قرار گرفته و کشته شده است و وقتی به پزشکی قانونی مراجعه کردیم آنها علت دقیق مرگ را خونریزی داخلی و پارگی ریه اعلام کردند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/384192

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.