ماجرای یک میلیارد تومانی

پرونده‌رحیمی‌مثنوی ۷۰‌من‌است

پرونده رحیمی و ادعای رسیدگی سیاسی به آن

 رئیس قوه قضائیه: بنده اگر بخواهم در این مورد صحبت کنم، مثنوی ۷۰ من می‌شود اما ورود من به این قضیه مصلحت نیست و هیچ ربطی هم به ماجرای یک میلیارد تومانی که گفته شده ندارد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/476247

 

ایرانی‌ها سالی 6.8 هزار میلیارد تومان شیشه می‌کشند

 

محاسبات از آمارهای اعلام شده توسط مسئولان نشان می‌دهد که گردش مالی سالانه مواد مخدر شیشه در ایران حداقل به 6.8 هزار میلیارد تومان می‌رسد. این رقم معادل دو برابر بودجه ماهانه یارانه‌ای است که دولت به مردم می‌پردازد.

 

در ایران بیش از یک میلیون معتاد وجود دارد که سالانه 500 تن از انواع مواد را مصرف می‌کنند. برابر آمارهای اعلام شده 80 درصد معتادان کشور، علاوه بر مواد سنتی، شیشه نیز مصرف می‌کنند و این ناشی از تولید آسان این نوع ماده مخدر نسبت به خشخاش است. اکنون قیمت هر کیلوگرم شیشه به 17 میلیون تومان رسیده

 

منبع:http://www.donya-e-eqtesad.com/news/861503

 

عروس خانه را مرتب نکرد، کشته شد

 

منوچهر گفت: «چند‌سال قبل از همسرم جدا شدم و با بچه‌هایم زندگی می‌کردم. ما مستاجر بودیم و باید خانه را خالی می‌کردیم. صبح وقتی بیدار شدم، ریحانه هم بیدار شده ‌بود. چای دم کردم و خوردم. پسرم در خانه نبود. وسایل منزل به‌هم‌ریخته ‌بود. باید آنها را در کارتن می‌گذاشتیم تا برای اسباب‌کشی آماده شود. به ریحانه گفتم این کار را بکند، گوش نکرد. گفتم نمی‌شود همیشه عروس بزرگ اثاثیه را جمع کند، تو هم باید این کار را انجام بدهی عصبانی شد و گفت من کلفت تو نیستم و به من ربطی ندارد که خانه‌ات را جمع کنم، مشکلت را خودت حل کن. این حرفش عصبانی‌ام کرد و با هم درگیر شدیم. او را زدم و او نیز مرا زد بعد هم با چیزی شبیه به روسری خفه‌اش کردم، دست‌و‌پایش را بستم و جسد را به گوشه‌ای انداختم.»

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/476383

 

300 هزار معلول، نتیجه تصادفات رانندگی سالانه کشور

 

طبق تحقیقات، 30 تا 50 هزار نفر بر اثر تصادفات، دچار معلولیت ذهنی و جسمی می شوند که تا آخر عمر این معلولیت با آنها همراه است.

 

رییس چهارمین کنگره ایمنی راهها با بیان اینکه سوانح رانندگی در ایران سالانه 300 هزار معلول به جای می گذارد، گفت: 90 درصد قطع نخاعی کشور در اثر تصادفات جاده ایی پدید می آید.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/382897

 

جذب نیروی خدماتی فوق‌لیسانس در آموزش و پرورش!

 

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: در دولت قبل، مقرر شد 11 هزار نیرو با استفاده از طرح مهر آفرین برای کارهای خدماتی با مدرک سیکل جذب شود که بعداً مشخص شد 70 درصد این افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس بوده و اکنون حاضر نیستند در پست‌های خدماتی کار کنند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/382907

 

پزشکی قانونی: سالیانه 15 میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد

 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سالیانه 15 میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد که این آمار خیلی زیاد است در صورتی که در کشورهای دیگر حجم مراجعات اندک است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/382933

 

مرگ 152 تهرانی با قرص برنج در 9 ماه

 

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک جان می بازد.

 

152 نفر در استان تهران از فروردین تا آذر سال جاری(1393) بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/382873

 

تجمع کارگران تبریز کف در محوطه کارخانه

 

شماری از کارگران کارخانه «تبریز کف» صبح دیروز و امروز (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه) در واکنش به تعویق ۶ ماه حقوق وسایرمزایای جانبی خود، در محوطه کارخانه تجمع کردند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=253479

 

قتل خواهر بعد از ازدواج اجباری

 

سودابه چندسال قبل به پسری علاقه‌مند شده بود و قصد داشت با او ازدواج کند، ولی خانواده‌اش با این وصلت مخالفت کردند و دختر جوان را به‌اجبار به عقد پسری دیگر درآوردند. سودابه بعد از ازدواج همچنان با پسر موردعلاقه‌اش در ارتباط بود تا اینکه خانواده او از این ماجرا مطلع شدند.متهم در جریان اعترافاتش این وقایع را تایید کرد و گفت: «ارتباط پنهانی خواهرم آبروی ما را برده بود به همین دلیل با چندنفر از بستگان صحبت کردم و در نهایت قرار شد سودابه را با کمک پسرعمه‌ام بکشم. روز حادثه خواهرم را به محلی متروکه بردم، دست‌وپایش را بستم و او را به قتل رساندم بعد هم جسدش را در بیابان رها کردم.» پسر موردعلاقه سودابه بعد از اطلاع از این قتل دست به خودکشی زده است به همین دلیل پلیس درباره مرگ آن جوان نیز تحقیقاتی را انجام داد و مسجل شد علت مرگ او چیزی غیر از خودکشی نیست.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/476101

÷         

مدیرعامل تبرک بازداشت شد

 

اوایل آذر ماه گذشته پیرو دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، ماموران انتظامی دفاتر فروش سهام شرکتهای سرمایه گذاری پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان را پلمپ کردند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: 'علیرضا بوستانی' مدیرعامل مجموعه تبرک در این شهر بازداشت شده است.

دیروز 26 بهمن ماه در پی هجوم سهامداران به دفتر شرکت تبرک در بلوار سجاد مشهد که منجر به شکستن شیشه های این مکان شد، با ورود نیروی انتظامی مدیرعامل شرکت تبرک بازداشت شد.

بوستانی نیز در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به بلوکه شدن حسابهای شرکت توسط دادستانی تنها قادر به پرداخت اصل پول سهامداران پس از بازگشایی حسابها است.

'شرکت تبرک' مجموعه ای صنعتی در زمینه تولید مواد غذایی است که سال 1377 با ظرفیت جذب روزانه ۱۲۰ تن گوجه فرنگی در شهرک صنعتی چارطاقی مشهد آغاز بکار کرد.

این شرکت با حدود 1400 کارمند و کارگر علاوه بر اینکه هم اینک اداره کننده شرکت شهداب ناب خراسان، شرکا اهدا، واحد دامداری، روغن کشی در مشهد و تصفیهٔ پنبه در تربت حیدریه می باشد در زمینه تولید و بسته بندی رب و سس گوجه فرنگی، چای، سس مایونز، دستمال کاغذی، مربا، کشک، کمپوت، کنسرو، تن ماهی، برنج، آبمیوه پاکتی و قوطی و سویا نیز فعال است.

بر اساس بیانیه رییس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی تبرک که بر روی تارنمای این شرکت منتشر شده است '13 هزار سهامدار حدود 16 میلیارد سهم به مبلغ 324 میلیارد تومان(معادل قیمت هر سهم 202/5 ریال) از این شرکت خریده اند.'

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/382711

 

تجمع ۸۰ کارگر «سها سرام» در اعتراض به تعویق ۶ ماه حقوق

 

 ۸۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک «سها سرام»، صبح امروز (27 بهمن) در مقابل فرمانداری اردکان تجمع کردند.

 

منابع کارگری ایلنا در یزد دلیل تجمع صنفی امروز کارگران سها سرام را پرداخت نشدن حقوق ۱۵۰ نفر از کارگران این کارخانه طی ۶ ماه گذشته اعلام کرده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=252666

 

کارگران «کاشی سمند» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

 

حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه «کاشی سمند» در استان سمنان ظرف ۳ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

 

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولید کاشی گزارش داده‌اند معوقات حقوقی کارگران مربوط به آبان، آذر و دی ماه سال جاری است. علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران مربوط به ۶ ماه از سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=252927

 

سقوط آسانسور در اصفهان جان ۸ کارگر ساختمانی را گرفت

 

بر اثر سقوط یک آسانسور حمل بار ساختمانی در بلوار کشاورز اصفهان، ۸ کارگر کشته شدند و یک نفر به شدت آسیب دید.

 

ظهر امروز (۲۸ بهمن) به دلیل سقوط آسانسور حمل بار ساختمانی از ارتفاع ۳۰ متری در یک مجتمع مسکونی نیمه ساز مقابل خیابان قائمیه در بلوار کشاورز اصفهان، ۸ کارگر ایرانی بین سنین ۳۰ تا ۴۰ ساله، در دم جان باختند و یک کارگر ۳۰ ساله نیز به شدت مصدوم شد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=253013

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.