اختلاس

اختلاس ۴۸۰ میلیاردی در گمرک بوشهر

 

 

تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال اختلاس در گمرک بوشهر تایید شده است.در مجموع پیش بینی می شود مبلغ کل اختلاس از گمرک بوشهر670 میلیارد ریال باشد.شورای نظارتی همچنان در حال پیگیری است و مبلغ190میلیارد ریال دیگر از این اختلاس هنوز تایید نشده است.افراد مختلفی در این پرونده نقش داشتند از جمله 4 نفر از کارکنان گمرک بوشهر که متهم ردیف اول سال گذشته در شیراز دستگیر شد و سه نفر دیگر نیز با قید وثیقه آزاد شدند. 15 نفر حق العمل کار و ترخیص کار نیز در این پرونده درگیر هستند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/472944

 

وزارت بهداشت: سالانه 85 هزار نفر به جمعیت سرطانی کشور اضافه می‌شود

 

 

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت گفت: سالانه 85 تا 90 هزار نفر در سال به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/380611

 

آقای زنگنه! چرا باید خوشحال شوید؟

 

وزیر نفت :«از تیرماه به بعد تصمیم گرفتیم بنزین یورو چهار وارد کنیم و هر چند سخت بود - چون درتحریم بودیم و باید در بیرون از منطقه بنزین مورد نیاز را تامین می کردیم - اما این کار را انجام دادیم. زیرا آنچه در پتروشیمی ها به اسم بنزین تولید می شود از نظر کارشناسان بنزین نیست و در واقع ریفورمیت با بنزن بالا است.»

-«وزارت نفت مشکلی با مصرف این ماده به جای بنزین ندارد و اگر مجلس حکم کند همین ماده را به جای بنزین مصرف کنیم، خوشحال هم می شویم چرا که به سختی و با زحمت فراوان بنزین یورو چهار را از خارج تامین می کنیم.»

-«محیط زیست اجازه مصرف این ماده را نخواهد داد چون آن را خلاف ضوابط محیط زیستی می داند اما اگر مجلسیون بخواهند آن را مصرف کنیم، این کار را خواهیم کرد.»

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/380576

 

تحصن ۵۰۰ راننده کامیون در کارخانه «سیمان ارومیه» به سومین روز رسید

 

صبح امروز بیش از ۵۰۰ نفر از راننده‌های پایانه‌های کارخانه سیمان ارومیه برای سومین روز پیاپی در واکنش به آنچه توزیع ناعادلانه بار از سوی شرکتهای حمل و نقل می‌خوانند در «سالن ایلان» پایانه سیمان ارومیه تحصن کردند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=249348

 

شمار کشته‌شدگان تصادف اتوبوس کارگران در عسلویه به ۶ نفر رسید

 

 

در حالی که ایلنا ساعتی قبل از کشته شدن دست کم پنج کارگر در حادثه تصادف اتوبوس حامل کارگران فاز 12 عسلویه در بندر سیراف (طاهری) خبر داده بود، آخرین گزارش‌‌ها از کشته شدن 6 نفر و مصدومیت جدی 6 کارگر دیگر حکایت دارند که احتمال مرگ یکی از این مصدومان می‌رود.

 

منابع خبری ایلنا اسامی کشته‌شدگان حادثه صبح امروز را «ابوالقاسم جعفرپور»، «رحیم‌الله کاکاوند»، «حسین قطامی‌پناه»، «اکبر آرامش»، «مهدی باقری» و «تیمور حسین پور» گزارش کرده‌اند.

 

بنا بر گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه صبح امروز یک دستگاه اتوبوس فرسوده «بنز ۳۰۷» حامل ۳۵ تن از کارگران شرکت پیمانکاری درریز (پیمانکار ساخت پالایشگاه) در محور بندر سیراف (طاهری) با یک دستگاه کامیون متوقف شده در کنار جاده برخورد کرد.

 

بر اساس این گزارش، در این حادثه ۵ کارگر در دم کشته شدند و ۲۲ نفر دیگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان امام خمینی کنگان شدند که گزارش های تکمیلی از کشته شدن ششمین کارگر در جریان عملیات نجات حکایت دارد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=249271

 

نامه مرتضوی علیه احمدی‌نژاد، واقعی یا جنگ روانی

 

یک سایت خبری که نسخه پیشین آن با ادعای حمایت از احمدی‌نژاد شروع به کار کرد و بعدا ارتباط آن با طرفداران رئیس دولت قبل تکذیب شد، این بار مدعی شده که س – م در جمع تعدادی از همکاران سابق خود در منزل شخصی‌اش گفته که:

 

- «پیش نویس نامه (م-ر) را من تهیه کردم و آقای (م-ر )فقط چند جمله ای را حذف و اضافه کرد.»

 

- « بنده خودم ۱۱ سال در اوج بحران اصلاح طلبان با آنان درگیر بودم اما فشار سیاسی و رسانه ای که سال ۹۱ و ۹۲ بر من وارد شد در طول زندگیم بی سابقه بود.»

 

- بارها به آقای احمدی نژاد گفتم شما در تقابل با قوه قضائیه بازنده محض هستید و از این رویه دست بردارید و با قوه قضائیه به طور منطقی و قانونی تعامل داشته باشید.

 

- بنده به زودی در یک نامه سرگشاده ، اقدامات ضدسیستمی احمدی نژاد علیه مسئولان نظام را با استفاده از مبانی حقوقی و قانونی موجود نقد می کنم .

 

برخی معتقدند صرف نظر از این که نامه رحیمی را چه کسی نوشته، رفتار رقبای سیاسی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که قصد دارند از نمونه رحیمی به عنوان الگویی برای جدایی از احمدی‌نژاد استفاده شود. از سوی دیگر برخی رقبای احمدی‌نژاد معتقدند که جدایی نیروهای پرهزینه‌ای مانند رحیمی و مرتضوی راه برای برگشت احمدی‌نژاد به عرصه رقابت سیاسی هموارتر خواهد کرد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/472882

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.