اعتراض صنفی

دلایل اعتراض صنفی برخی از معلمان کشور

 

شمار زیادی از معلمان در نقاط مختلف کشور طی دو روز گذشته در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.شماری از معلمان شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، شهر قدس، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان در دو روز گذشته (سه شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه ۱ بهمن) از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.همچنین صد‌ها معلم روز سه شنبه ۳۰ دی مقابل اداره آموزش و پرورش شاهرود و روز چهارشنبه ۱ بهمن مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان تجمع کردند.معلمان متحصن به وضع معیشتی خود، بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و خدمات ضعیف بیمه طلایی معترض‌اند.در همین رابطه، یک فعال حقوق صنفی معلمان که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگران‌اند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.او در عین حال گفت: در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/468983

 

مرگ کارگر ۱۸ ساله در استخر ذخیره آب بسطام

 

ریزش دیوار هفت متری استخر ذخیره آب در بسطام از توابع شهرستان شاهرود جان کارگر ۱۸ ساله‌ای را گرفت.

 

در این حادثه‌ دو نفر کارگر ۵۰ و ۱۸ ساله تبعه افغانستان در حال کار در محوطه داخلی استخر احداث شده از سوی شهرداری بسطام بودند که بر اثر ریزش دیواره استخر کارگر ۱۸ ساله جان باخت.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=244895

 

افزایش تصاعدی تعداد زنان کارتن‌خواب

 

در تهران 500 زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آنها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب 200 نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است و ما باید تلاش کنیم که مشکلات این افراد را سامان دهیم.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/468925

 

یک نماینده: خط فقر بالای 2 میلیون است

 

سید سعید زمانیان : بر اساس واقعیت های جامعه، زندگی برای یک خانواده ۵ نفره با ۲ میلیون تومان درآمد ماهانه هم ممکن نیست، پس بر چه اساسی اعلام می شود که خط فقر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/468900

 

تخت ویژه نوزادان نارس؛ شبی 2 میلیون!

 

نوزادانی با وزنی معمولا کمتر از دو کیلوگرم، نوزادان نارسی که قبل از تمام شدن دوره بارداری مادر به دنیا می آیند و ابتلا به بیماری های ژنتیکی و بروز برخی ناهنجاری های حاد جسمی و ذهنی در حین تولد، از جمله عوامل مهمی است که موجب می شود نوزاد تازه متولد شده به بخش مراقبت های ویژه نوزادان یا همان «NICU» منتقل شود.

این نوزادان نارس برای این که شانس زنده ماندن داشته باشند، باید به محض تولد در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند تا با کمک دستگاه های مخصوصی که شبیه رحم مادر عمل می کند، فرآیند اکسیژن رسانی، گرما و رطوبت بخشی و محافظت از نوزاد در برابر عوامل عفونی اعمال شود.

سعید معنوی، رییس اداره تعرفه های وزارت بهداشت: هزینه یک شبانه روز بستری نوزاد در بخش «NICU» به شرطی که در بخش خصوصی درجه یک بستری شود، 972 هزار تومان و در بخش دولتی حدود 417 هزار تومان است.

- این تعرفه ها برای مراکز درجه 2 کمتر است؛ طوری که این تعرفه ها در بخش خصوصی 770 هزار تومان و در بخش دولتی 334 هزار تومان است.

همچنین این هزینه ها جدای از هزینه دارو و لوازم ضروری است که باید پرداخت شود و اگر این هزینه ها را هم اضافه کنیم، در آن صورت برخی خانواده ها برای یک شب بستری نوزادشان در NICU بخش خصوصی، هر شبانه روز دو میلیون تومان پرداخت کنند.از آنجا هم که یک نوزاد نارس تا زمانی که به رشد طبیعی برسد، احتمال دارد حتی بیش از یک ماه هم در بخش مراقبت های ویژه بستری باشد، بنابراین می بینیم که تا زمان مرخص شدن نوزاد از بیمارستان، والدین نوزاد باید پول هنگفتی را به پای درمان نوزاد تازه متولد شده بریزند که پرداخت این رقم های میلیونی برای بسیاری از والدین، جز با قرض گرفتن از دیگران یا فروختن سرمایه های اولیه زندگی، امکان پذیر نیست.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/377984

 

از نشان خدمت تا محکومیت به زندان 

 


 


 

5 سال و 91 روز زندان قطعی ، بازگرداندن 2 میلیارد و 850 میلیون تومان به بیت المال و یک میلیارد تومان جزای نقدی، حکمی است که دیوان عالی کشور تأیید کرده است و باید اجرا شود.

احمدی نژاد ، بارها و بارها دولت خود را پاکدست ترین دولت تاریخ نامید و کسانی که اتهامی متوجه اطرافیانش می کردند را توطئه گرانی می خواند که قصد تضعیف دولت را دارند. این حمایت های عجیب و غریب وی ، آن هم در شرایطی که معاون اول خودش در یک قدمی اش، درگیر فساد اقتصادی بود، می تواند بسیار معنی دار باشد و لذا جا دارد پرونده خود احمدی نژاد از دوران استانداری اش در اردبیل تا شهرداری اش در تهران و نهایتاً ریاست جمهوری اش ، به طور جدی و بدون اغماض بررسی شود.

به هر حال عقل سلیم ایجاب می کند پرونده کسی که در آخرین روز ریاست جمهوری اش، 16 میلیارد تومان از بیت المال برای دانشگاه غیرقانونی اش برداشت کرد، دقیقاً بررسی شود تا مشخص گردد در روزها و سال های قبل، چه ها گذشته است؟!

محمدرضا رحیمی در حالی به جرم فساد اقتصادی محکوم به زندان شده است که سال ها ریاست "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی" را بر عهده داشت و این، از طنزهای روزگاری احمدی نژاد است و البته چه طنز تلخی!

 

طنز تلخ دیگر این است که احمدی نژاد در اواخر دوران ریاست جمهوری اش، به محمدرضا رحیمی و تعدادی از دوستانش در دولت، نشان  دولتی درجه یک "خدمت" اعطا کرد و به همراه هر نشان، یکصد سکه نیز به آنها داد. اینک که ثابت شده رحیمی نه در حال خدمت که در حال سوء استفاده از موقعیت خود بوده است ، قاعدتاً آن نشان و آن سکه ها نیز باید مسترد شود چرا که معنی ندارد نشان ارزشمند "خدمت" در کارنامه و دست کسی باشد که ثابت شده فساد اقتصادی داشته است.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/377887

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.