حقوق پرداخت نشده

کارگران فولاد و چدن دورود ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند

 

پرداخت معوقات حقوقی کارگران فولاد و چدن دورود از مرز چهار ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران علی رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع در ماه‌های منتهی به پایان سال هنوز هیچ اقدامی جهت پرداخت معوقات حقوقی کارگران صورت نگرفته است.

 

منابع خبری ایلنا در این کارخانه گزارش داده‌اند ۱۵۰ کارگر قراردادی و رسمی این شرکت به دلیل آنچه «رکود بازار فروش قطعات فولاد و چدن» عنوان می‌‌شود بیش از ۴ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند. یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت: علی رغم وعده‌های داده شده در خصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی از سوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و حقوق شهریور ماه هم به صورت نیمه به حساب کارگران واریز شده است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=244554

 

بیکاری بیش از ۱۰۰ کارگر بدون دریافت ۷ ماه حقوق/ کارگران اعتراض کردند

 

نزدیک به ۱۱۰ نفر از کارگران قراردادی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر از تیرماه سال ۹۳ تا کنون حقوق وسنوات دریافت نکرده‌اند. مطالبات کارگران تنها محدود به هفت ماههٔ اخیر نمی‌شود و علاوه بر معوقات امسال، حقوق و معوقات ماههای خرداد و مهر و آذر ۹۲ باقی مانده است. کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر از ۳۰ آبانماه به طور کامل تعطیل و نزدیک به ۱۱۰ کارگر از آن زمان تاکنون بیکار شده‌اند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=244654

 

زمان کشته‌ شدن ۳ کارگر در بندرعباس رسانه‌ها را گیج کرده است

 

روز دوشنبه (29 دی) حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه کشتی سازی در بندرعباس باعث مرگ سه کارگر بر اثر خفگی ناشی از تنفس دود سمی شد.

 

دو نفر از کشته شدگان از اهالی ایرانشهر بودند و نفر سوم اهل بندرعباس بوده است.

 

حادثه زمانی اتفاق افتاد که سه کارگر تعمیرات برای عملیات برش و جوشکاری در مخزن سوخت کشتی که در قسمت پایینی بدنه قرار دارد داخل شده بودند.

 

ممکن است پیش از آغاز عملیات تعمیرات، مخزن سوخت گازوئیل کشتی بطور کامل شستشو نشده باشد و در نتیجه موقع کار کارگران با دستگاه برش و جوشکاری جرقه‌ای عامل حادثه بوده باشد.

 

بصورت اصولی می‌بایست پیش از آغاز عملیات تعمیراتی برش و جوشکاری در مخازن سوخت، محتوی آن تخلیه و سپس جداره‌های مخزن بطور کامل با موادشوینده «چربی بر» شستشو می‌شد تا هنگام جوشکاری اثری از ماده سوختنی باقی نمانده باشد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=244538

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.