حامیان زنجانی

 حامیان زنجانی باید مشخص شوند

پرونده بابک زنجانی


جهانگیریTمعاون اول رئیس‌جمهور: در سال 90 گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد و یک مرتبه یک جوان را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند که تا به امروز ما نمی‌دانیم 2 میلیارد و 700 میلیون این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است.اگر این پول به کشور بازنگردد، برای کشور تبدیل به روسیاهی خواهد شد و با آنکه از روزهای اول دولت یازدهم وارد این ماجرا شدیم و این فرد دستگیر شد، تا الان چیزی عایدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.باید مشخص شود چه کسی در پشت پرده از این طرح حمایت کرده است.


یک زمانی گفتند پول ایران را ببریم در صرافی‌های دوبی بفروشیم و ظرف 18 ماه 22 میلیارد دلار پول این مملکت به خارج رفت، ولی الان پتروشیمی‌ها برای عرضه 5 میلیون دلار در بازار باید هماهنگ کنند، مواظب باشیم دوستان دیگر به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند، ما خودمان می‌دانیم فساد کجا اتفاق افتاده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/467458


 

بازداشت متهمان فساد در یک شرکت نفتی

 

برای دو نفر از مدیران عامل سابق شرکت تاسیسات دریایی پرونده‌های سنگینی تشکیل شده است و یکی از آنها چند بار برای بازپرسی به دادگاه احضار شده است.


به نظر می‌رسد شبکه گسترده‌ای از فساد در طول سال‌های طولانی در دوره‌های مختلف مدیریتی در این شرکت فعال بوده‌اند.

مواردی از جمله دکل گمشده مشهور به دکل 87 میلیون دلاری، عملکرد شرکت‌هایی که با پول این شرکت و به نام بخش خصوصی تشکیل شده‌ و از این شرکت پروژه دریافت کرده‌اند، دکل دیگری که سال‌ها پیش خریداری شده، اما به دلیل مشکلات متعدد سال‌هاست در بندر شارجه مانده و اساسا در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و موارد مربوط به خرید اقلام وتجهیزات مربوط به کار در پارس جنوبی از جمله مواردی است که در این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از سال 1372 با مدیریت مهدی هاشمی رفسنجانی تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از ساخت و نصب بخش دریایی پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش ارزش پروژه‌هایی که تاسیسات دریایی اجرای آنها را بر عهده دارد بالغ بر 11 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/376912

 

گردن زدن یک زن در عربستان در ملأ عام

 

یک زن که به قتل دختر هفت ساله همسرش متهم شده بود، در ملأ عام در شهر مکه مکرمه گردن زده شد.

 این زن برمه‌ای به نام لیلا بنت عبدالمطلب بصیم که اصالتا برمه‌ای بود در حالی که فریاد می‌کشید او قاتل نیست و قتلی مرتکب نشده است، به میان جمعیت آورده شد.


 دادگاه برای این زن گردن زدن به شیوه زجر آور را حکم کرده بود. بر اساس قوانین در عربستان دادگاه می‌تواند دو شیوه را برای اعدام با شمشیر در نظر بگیرد. در یک شیوه به متهم داروهای بی‌حسی بسیار قوی تزریق می‌شود و او درد شمشیر را چندان حس نمی‌کند و در شیوه دیگر از تزریق مواد بی‌حسی پرهیز می‌شود که بسیار درد‌آور است.این زن که حاضر نبود برای اعدام و به شیوه مد نظر مأمور اعدام بنشیند و پیوسته اعتراض می‌کرد، توسط دو مأمور سعوی نگاه داشته شد و سپس مأمور اجرای اعدام با ضرباتی سرش را از تنش جدا کرد، به گونه‌ای که تنها فیلم منتشر شده از صحنه اعدام به دلیل خشونت بیش از حد و غیر قابل تحمل بودن به سرعت از روی یوتیوب حذف شد.

 

 منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/467272

 

 

یائسگی مردانه چیست؟

 

تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) نقش مهمی در حفظ سلامت و کیفیت زندگی مردان ایفا می‌کند

دکتر علی حمیدی مدنی، دانشیار و عضو هیئت علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: آندروپوز یا یائسگی مردانه یک سندرم بالینی و بیوشیمیایی در مردان پا به سن گذاشته است که با کاهش تستوسترون، بیماری‌ها و ناتوانی‌های مرتبط با سن و تضعیف سلامت عمومی همراه است.

 کاهش مرتبط با سن در سطوح سرمی تستوسترون ناشی از نقص در عملکرد بیضه ها و همچنین محور هیپوتالاموس - هیپوفیز است. البته گوناگونی قابل ملاحظه‌ای بین افراد، در سن آغاز و سرعت و شدت این کاهش وجود دارد. در حال حاضر تشخیص آندروپوز نیازمند وجود علائم و نشانه‌های بالینی موید کمبود تستوسترون است.

 

 علائم و نشانه‌ها

- شامل کاهش انرژی، بی‌انگیزگی و عدم اعتماد به نفس، احساس غم و اندوه، کاهش تمرکز و اختلال حافظه، اختلالات خواب، آنمی (کم خونی) خفیف و کاهش توانایی انجام کارها بیان کرد و گفت: فاکتورهای خطر برای رویداد آندروپوز در مردان مسن شامل بیماری‌های مزمن، دیابت قندی نوع 2، اختلال عملکرد تیروئید، هیپرپرولاکتینمی، COPD، آرتریت روماتوئید، چاقی، سندرم متابولیک، استرس و هموکروماتوزیس هستند، کمبود ویتامین Dنیز ممکن است نقشی اساسی در پاتوژنز این بیماری ایجاد کند.

- اگرچه غربالگری برای این بیماری در جمعیت عمومی توصیه نمی‌شود، اما بیماریابی در مردان با اختلالات بالینی کاهش لیبیدو، اختلال عملکرد جنسی، کاهش خلق و خستگی و ضعف، اختلال شناختی، مقاومت به انسولین، چاقی، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، کاهش توده و قدرت عضلانی بدن، کاهش دانسیته استخوانی و اوستئوپروز، کاهش سر زندگی، کمبود ویتامین D و موارد مصرف گلوکوکورتیکوئیدها و اوپیوئیدها توصیه می‌شود.

- پذیرفته شده‌ترین پارامتر برای اثبات وجود آندروپوز اندازه گیری سطح تستوسترون تام سرم است.

تستوسترون تراپی برای مردان دارای نشانه‌های بیماری که مستعد درمانند و علائم و نشانه‌های کلاسیک کمبود تستوسترون را دارند توصیه می‌شود.

- ترکیبات مختلف تستوسترون باید برای درمان جایگزینی تستوسترون بکار روند. در حال حاضر اشکال داخل عضلانی، زیر جلدی، روی جلدی، خوراکی و بوکال وجود دارند که بی‌خطر و موثرند. به دلیل احتمال ایجاد عوارض ناخواسته در حین درمان بویژه افزایش هماتوکریت که نیازمند قطع سریع درمان جایگزینی تستوسترون است، ترکیبات تستوسترونی کوتاه اثر بر انواع طولانی اثر در شروع درمان بیماران مبتلا ارجحند.

این دانشیار و عضو هیات علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بهبود در تظاهرات بیماری را به دنبال درمان باید رصد نمود. عدم رویداد بهبودی در یک دوره زمانی معقول منجر به قطع درمان و جستجو برای سایر علل نشانه‌های بیمار می شود. ارزیابی بیمار 3 ، 6 و 12 ماه بعد از آغاز درمان و سپس سالیانه توصیه می‌شود تا مشخص شود که آیا نشانه‌های بیماری به درمان پاسخ داده‌اند و آیا بیمار دچار عارضه درمان نشده و مایل به ادامه درمان می باشد یا خیر.

- بهبودی در علائم و نشانه‌های آندروپوز یا هیپوگنادیزم برای ارگان‌های مختلف در زمان‌های مختلفی روی می‌دهد، مثلا بهبودی در لیبیدو ظرف سه هفته از شروع درمان جایگزینی با تستوسترون آغاز می‌شود، اما تا 6 هفته از شروع درمان برای بروز بهبودی قابل ملاحظه در عملکرد جنسی، زمان لازم است. بهبودی در وضعیت استخوانی نیز بعد از 6 ماه از شروع درمان آغاز می‌شود و در 14 تا 36 ماه به حداکثر می‌رسد.

 

در حال حاضر هیچ شاهد قطعی مبنی بر اینکه درمان جایگزینی تستوسترون باعث افزایش ریسک ایجاد بزرگی خوش خیم پروستات یا بدتر شدن علائم ادراری گردد، وجود ندارد

-از طرفی شواهدی وجود دارد که درمان جایگزینی با تستوسترون باعث بهبودی علائم ادراری در مردان هیپوگنادال مبتلا به BPHخفیف می‌شود.

- در عین حال شواهدی وجود ندارد که درمان جایگزینی با تستوسترون سبب تبدیل ضایعات ساب کلینیکال پروستات به سرطان پروستات آشکار بالینی شود. لذا شواهدی وجود دارد که تستوسترون می‌تواند سبب تحریک رشد و تشدید سمپتوم‌ها در مردان مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته و متاستاتیک شود. پس قبل از شروع درمان جایگزینی با تستوسترون، باید ریسک سرطان پروستات در بیمار را با استفاده از معاینه پروستات و اندازه‌گیری PSA سرم ارزیابی کرد. پس از شروع درمان جایگزینی تستوسترون، باید بیمار را در ماه های 3 ، 6 ،12 و پس از آن حداقل سالیانه بررسی کرد و اگر به هر دلیل ریسک سرطان پروستات در بیمار بالا باشد، بیوپسی پروستات تحت هدایت سونوگرافی توصیه می‌شود.

- پیشگیری از چاقی و سندرم متابولیک و حفظ شیوه زندگی سالم، شامل فعالیت فیزیکی و مغزی کافی و مصرف غذای سالم ممکن است رویداد بیماری را به تاخیر انداخته یا از بروز آن پیشگیری کند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/376882

 

جزئیات مرگ 2 دختر دانشجو در دریاچه یخ زده شورابیل

 

داستان از این قرار بود 24 نفر از دانشجوهای ادبیات فارسی دانشگاه بعد از امتحانات برای رفع خستگی به سمت دریاچه می روند و تصمیم به گرفتن عکس های یادگاری می کنند.

غافل از اینکه آرام آرام یخ دریاچه در حال ترک خوردن و از هم شکسته شدن است. ساعت 4 و 20 دقیقه بعد از ظهر ناگهان یخ ها در هم می شکند و 10 نفر دانشجوهایی که روی یخ بودند به زیر آب صفر درجه می روند. همگی به کمک مردم و امدادرسان ها نجات پیدا می کنند اما متاسفانه دو نفر نمی توانند در این حادثه جان سالم به در ببرند و غرق می شوند و امدادرسان ها تنها جنازه هایشان را می توانند از آب بیرون بکشند.

 الهامه سلیمانزاده و لیلا یونسی از اهالی مراغه و پارس آباد مغان دو قربانی این حادثه بودند.

 

بعد از رخ دادن حادثه و شکسته شدن یخ های دریاچه 10 نفر از دانشجوها در آب می افتند. پسرها می توانند خودشان را نجات دهند اما دو دختر توان نجات خود را نداشتند.

 

«این حادثه در حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز چهارشنبه اتفاق افتاد و الهامه 23 ساله همراه با دوستانش آخرین امتحان خود را در دانشگاه داده بودند.

سلیمانزاده با گلایه از وضعیت امنیتی دریاچه گفت: «شما اگر به دریاچه و محل غرق شدگی آنها بروید متوجه خواهید شد که هیچ گونه تابلو و علائم هشداردهنده جهت ورود نکردن به دریاچه وجود نداشت.

 دریاچه جهت امنیت حال گردشگران فنس کشی هم نشده و حتی نجات غریق هم ندارد.»

 

«دریاچه شورابیل تا به حال تلفات زیادی به جای گذاشته و هر از چند گاهی اتفاقات ناگواری در آن رخ می دهند. گاهی افراد غرق می شوند، گاهی قایق های تفریحی سوراخ می شوند و... این دریاچه مانند تله انسانی شده و تا جایی که می دانم تا به حال جان حدود 20 نفر را گرفته است.

 

در این حادثه هم مدت زمان زیادی طول کشید تا نیروهای نجات برسند که کار از کار گذشته بود.»

 عموی سلیمانزاده در پایان از وضعیت خانواده برادرزاده می گوید: «فعلا شکایتی را علیه شهرداری، سازمان گردشگری و شبکه امور آب تنظیم کرده ایم. پدر و مادرش به هیچ عنوان حال مساعدی ندارند و تمام مدت در حال گریه و زاری هستند. نامزد او هم کاملا شوک زده است و نمی تواند این حادثه را هضم کند.

 

دریاچه شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در استان اردبیل است که در مسیر سه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نورقراردارد.

 دریاچه طبیعی که حتی قدمت تاریخی اش از دریاچه ارومیه بیشتر است و جزو جاذبه های طبیعی این استان به حساب می آید.

 

دریاچه شورابیل از نظر طبیعی دارای شوری بسیار بالایی بود اما برای اینکه بتوانند از این دریاچه استفاده کنند آب شیرین به آن اضافه کردند تا درآن به پرورش نوع ماهی قزل آلا بپردازند.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/376966

نظرات 1 + ارسال نظر

به مناسبت افتتاح رسمی فروشگاه سنت سرا تابلو "وان یکاد همراه با نقاشی "با تخفیف قابل توجه به فروش می رسد همراه ارسال رایگان

وایبر مسئول فروش :
09364505582

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.