خبر

 

اعتصاب کارگران کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد

 

اعتصاب بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد.

 

بیش از ۲۵۰ کارگر معدن کوشک بافق که طی سه روز گذشته نسبت به محقق نشدن مطالبات صنفی‌شان معترض بودند، به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به دلایل اعتراض‌شان طی سه روز گذشته» می‌خوانند، برای چهارمین روز پیاپی دست از کار کشیدند.

 

یکی از فعالین کارگری این معدن درباره اعتراض امروز گفت: با وجود واریز ۱ ماه از ۹۰ روز حقوق معوقه، به دلیل عدم رسیدگی به مابقی خواسته‌های کارگران آن‌ها حاضر نیستند سرکارشان بازگردند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231971

 

تجمع سه روزه کارگران یاس خرمشهر در اعتراض به دو سال بلاتکلیفی

 

کارگران کارخانه «صنایع بهداشتی یاس خرمشهر» زیرمجموعه شرکت داروگر از بلاتکلیفی دو ساله ۸۵ کارگر بعد از تعطیلی این واحد تولیدی خبر می‌دهند.

 

این منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند: ۵۰ کارگر رسمی و ۳۵ کارگر قراردادی صنایع بهداشتی یاس که دوسال پیش به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند همچنان وضعیت شغلی‌شان نامشخص است و هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگران بیکار شده‌ای که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد. به همین دلیل حدود نیمی از کارگران بیکار این کارخانه طی سه روز گذشته (شنبه تا دوشنبه ۱۷ آذر) در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان به بیکاری‌شان ظرف دو سال گذشته، مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان خرمشهر تجمع کرده‌اند.

 

گفتنی است کارخانه صنایع بهداشتی یاس تولید کننده گلیسرین. انواع صابون‌های جامد و سایر مواد شوینده، زیر مجموعه صنایع بهداشتی داروگر (کف) است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231957

 

اعتصاب در بلژیک علیه سیاست‌های ضدکارگری دولت

 

اعتصاب کارگران در بلژیک، چهل و چهار درصد پرواز‌های فرودگاه بروکسل را لغو کرد.

 

سفرهای هوایی و ریلی روز دوشنبه در بلژیک به علت اعتصاب ملی اتحادیه‌های کارگری این کشور علیه سیاست‌های دولت که منجر به افزایش سن بازنشستگی، محدود شدن دستمزد‌ها و کاهش خدمات عمومی می‌شود، مختل شد.

 

اعتصاب کنندگان، راه‌های ورود به فرودگاه بروکسل را بستند و بر اثر آن چهل و چهار درصد پرواز‌ها لغو شد.

 

بر اثر این اعتصاب، تردد ریلی به بروکسل و بالعکس آن کاملا متوقف شد. شرکت یورواستار و تالیس تلاش کردند به جای خدمات ریلی، جایگزین جاده‌ای ارائه کنند اما این تلاش نیز با اقدام اعتصاب کنندگان، ناکام ماند.

 

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند سیاست‌های دولت فقط کارگران را هدف قرار می‌دهد.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231932

 

اعتصاب کارگران آلمانی شرکت «آمازون» ادامه یافت

 

اعتصاب کارگران آلمانی شرکت آمریکایی «آمازون» که از روز گذشته-دوشنبه- آغاز شده است، امروز نیز ادامه می‌یابد.

 

اعتصاب ۵۰۰ کارگر آلمانی شرکت آمازون به‌دنبال فشرده شدن خط تولید به‌دلیل نزدیک شدن ایام تعطیلات سال نو میلادی و نیز تغییر نکردن حقوق و شرایط بد کار که روز گذشته آغاز شد، امروز-سه شنبه-نیز ادامه می‌‌یابد.

 

مسئولان اتحادیه کارگری آلمان اعلام کردند که سفارش‌های ویژه قبل از تعطیلات سال نو میلادی، باعث افزایش یافتن ساعات کاری و فشار کار بر کارگران شرکت آمازون شده است و مدیران شرکت حاضر به برآورده کردن درخواست‌های کارگران نیستند.

 

مدیران شرکت آمازون اخیرا اعلام کردند که کارگران بیش از میزان تعیین شده توسط وزارت کار، از این شرکت حقوق دریافت می‌کنند.

 

شرکت آمازون بیش از ۱۰ هزار کارگر در ۹ شعبه اصلی دارد و هر ساله حدود ۱۰ هزار کارگر فصلی نیز در این شرکت مشغول به کار می‌شوند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231878

 

هزینه‌های آب، برق و گاز اماکن مذهبی رایگان شد

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معافیت‌هایی را برای مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، امامزاده‌ها و معابد اقلیت‌های دینی به تصویب رساندند.به موجب آن همچنین فضای اصلی مساجد، حسینیه ها، موسسات قرآنی، حوزه های علمیه، گلزار های شهدا، امامزاده ها و خانه های عالم روستاها، معابد اقلیت های دینی مطرح در قانون اساسی علاوه بر معافیت فوق از هزینه مصارف ماهانه معاف هستند و شامل موارد تجاری وابسته به آنها خواهد شد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/456679

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.