خبر

خبر

امواج مزاحم همچنان مانع هواشناسی

 

در گزارش رییس سازمان هواشناسی و کارشناسان در مورد طوفان خرداد ماه تهران عنوان شد که در سالهای اخیر، میدان دید رادار تهران و برخی دیگر از شهرها به دلیل نویزهای الکترومغناطیسی ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و غالبا تصاویر تولیدشده توسط رادارهای هواشناسی با نویز همراه است.

 با گذشت بیش از پنج ماه از این حادثه، داوود پرهیزکار- رئیس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو باایسنا درخصوص امواج الکترومغناطیسی و تاثیر آن در اختلالات داده‌های هواشناسی عنوان کرد: آنچه مشخص و غیرقابل انکار است، این است که برخی از رادارهای ما امواج مزاحم دارد که ممکن است منابع مختلفی باعث بروز آنها شده باشد که نیاز به شناسایی این عوامل وجود دارد.

وی ادامه داد: شناسایی امواج مزاحم باید توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی انجام شود که هنوز در این حوزه اتفاقی نیفتاده و هنوز جوابی برای آن نگرفته‌ایم. تنها به صورت غیرمستقیم گفته‌اند که به دلیل سیستم‌های بی‌سیم در سطح شهر است.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/369471

 

مرگ سارق جوان، حین سرقت!

 

سارق 27 ساله در شهریار قبل از سرقت جان خود را از دست داد.

محبوس شدن مردی حدودا 27 ساله در لای درب واقع در شهریار.

جوانی قصد سرقت از اتاق کارگری در باغ را داشت و با توجه به قفل بودن درب با فشار از قسمت پائین درب قصد عبور از درب را داشت که از ناحیه گردن محبوس و دچار خفگی شد.

ماموران ضمن خارج نمودن شخص از قسمت مذکور جسد سارق برای تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی در محل حادثه شد.

 

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/369625

 

قیمت تریاک به پایین‌ترین حد خود رسید

 

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان و اشتغال بیش از ۴۱۱ هزار افغانی در این بخش، از کاهش قیمت تریاک به پایین‌ترین حد خود و ادامه داشتن افزایش کشت در افغانستان خبر داد.

 

    منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/455661

 

وزیر اقتصاد: فساد ۱۲هزارمیلیاردی در نظام بانکی

 

این عضو کابینه دولت یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی براینکه طی روزهای اخیر وزیر دادگستری اعلام کرده بود با این وضع نظام بانکی هر لحظه امکان تکرار یک فساد 3 هزار میلیاردی وجود دارد و اینکه چه تضمینی است که این نوع فسادها تکرار نشود؟ گفت: کسی نمی تواند تضمین دهد ولی تلاش ما این است که زمینه بروز و ظهور فساد را کم کنیم، ولی همیشه امکان بروز فساد در سیستم های اقتصادی است زیرا هرچقدر هم تجهیزات پیشرفته شود باز افرادی هستند که در این حوزه پیشرفته تر عمل کنند.شاید در یک مورد 12 هزار میلیارد تومان خلاف کرده باشد. همچنین یک شرکت کاغذی تشکیل شده بود که با همکاری ماموران برخی از دستگاه ها و افراد بازنشسته بعضا در حوزه جعل سند در مالیات و دریافت وام از بانک فعالیت می کردند. یکی از شرکت ها از فاکتور جعلی این شرکت استفاده کرده و داوطلبانه 120 میلیارد تومان به سازمان مالیاتی پرداخت کرده تا کارهایش پیش برود. در گمرک هم مواردی بوده اگر اولویت پیشگیری است ولی در نظارت و برخورد هم فعال بوده ایم.وزیر اقتصاد در ادامه از کشف فساد 12 هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی کشور خبر داد و گفت: بخش عمده منابع با اقدامات قضایی به بانک برگشت داده شده است.منبع:

 http://www.tabnak.ir/fa/news/455708

 

پدر ۶ فرزند در عمق هفت متری سیلوی ذرت جان باخت

 

صبح امروز یکی از کارگران کارخانه خوراک دام کاشمر در عمق هفت متری یک سیلوی ذرت مدفون شد و جان باخت.

 

این کارگر که در پی مسدود شدن یکی از راه‌های خروجی زیر سیلوی ذرت به داخل سیلو رفته بود، هر دو پایش در داخل لوله خروجی سیلو گیر می‌کند و ریختن ذرت‌ها بر روی وی باعث مسدود شدن محل تنفس و مرگ وی می‌شود.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=230976

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.