خبر

خبر

 سرمایه‌داران که نان نمی‌خورند ...

 

نماینده مردم ارومیه :نان یکی از مواد غذایی مورد مصرف کارگران، کشاورزان و مستمری‌بگیران است. سرمایه‌داران که نان نمی‌خورند، آن‌ها با غذایشان سالاد، میوه و دسر می‌خورند.نان از 500 تومان به 1000 تومان رسیده، افزایش 30درصدی مخصوص کارخانه‌های آرد است، دولت به فکر فقرا، مستضعفان و کارگران باشد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/456002

 

بازنشستگان باحقوق خودفقط می‌توانند نان بخرند!

 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از تشکیل کمیته های بررسی افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: 65 درصد بازنشستگان فقط نان می خورند.در حال حاضر 65 درصد بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند. بر همین اساس برای تامین نیازهای اولیه خود در مضیقه هستند.این افراد فقط می‌توانند با حقوقی که دریافت می‌کنند، نان بخرند و با افزایش قیمت نان، این نیاز آنها نیز برطرف نمی‌شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/455940

 

تجمع کارگران شیشه آبگینه در مقابل استانداری قزوین

 

شماری از کارگران کارخانه «شیشه آبگینه» قزوین که حدود ۴ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ کارفرما به پرداخت مطالبات صنفیشان، صبح امروز در مقابل ساختمان‌های فرمانداری شهرستان البرز و استانداری قزوین تجمع کردند.

 

کارگران شیشه آبگینه که نگران آینده شغلی خود هستند می گویند در این واحد صنعتی حدود ۱۰۰ کارگر رسمی و ۲۰۰ کارگر قراردادی با سابقه مشغول فعالیت هستند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231390

 

اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق به دومین روز رسید

 

یک فعال کارگری در معدن کوشک بافق درباره دلیل اعتصاب کارگران به ایلنا گفت:، بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران این معدن شامل کارخانه و عمق زمین و معدن روباز، نزدیک به ۹۰ روز است که حقوق و مزایا طلبکارند و به همین دلیل دیروز و امروز (۱۵ و ۱۶ آذر) دست از کار کشیده‌اند.

 

نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران که در عمق زمین کار می‌کنند و روزانه نزدیک به ۶۰۰ پله را پایین می‌روند و سپس همین مسیر را بر می‌گردند اما در ازای کاری که انجام می‌دهند هیچ سختی کاری به آن‌ها داده نمی‌شود و حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

 

لازم به ذکر است، معدن سرب و روی کوشک در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231242

 

تجمع نگهبانان پست‌های برق تهران مقابل وزارت نیرو

 

جمعی از کارگران نگهبانی پست‌های برق وزارت نیرو صبح امروز در اعتراض به نامشخص بودن شرایط استخدامی خود در مقابل ساختمان این وزارت خانه واقع در بزرگ‌راه نیایش تجمع کردند.

 

حدود ۱۵۰ نفر از کارگران نگهبان پست‌های برق تهران به نمایندگی از سوی ۷۰۰ کارگری که هم اکنون به عنوان نگهبان در پست‌های برق مشغول کارند در این اجتماع صنفی حضور دارند.

 

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=231167

 

وزیر بهداشت: سیب را با پوست نخورید

 

وزیر بهداشت گفت:‌ مردم با وجود آنکه از مصرف سیب غفلت نمی‌ورزند، این میوه را با پوست مصرف نکنند.

 

مصرف مواد شیمیایی روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست،‌ در واقع سال‌ها است که از مواد شیمیایی روی میوه‌ها استفاده می‌کنند، معمولا کمتر محصولی یافت می‌شود که از سم و کود در آن استفاده نشده باشد. ‌

 

البته پارافین از محصولاتی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بنابر بررسی وزارت جهاد کشاورزی، قرار است این محصول مانند سایر داروها شناسنامه دار شود. براساس مطالعات انجام شده میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است اما افراد باید از مصرف سیب غافل نشوند. وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواست میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/455832

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.