ریزش پل جمهوری در قم ۱۵ نفر را مصدوم کرد



شامگاه دو شنبه بر اثر فروریختن قسمتی از پل در حال ساخت «جمهوری اسلامی» در قم، ۱۵ نفر که به نظر می‌رسد از کارگران این پروژه باشند به علت جراحات وارده راهی بیمارستان شدند.

اوایل شامگاه دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۳، قسمتی از پل در حال ساخت جمهوری اسلامی حد فاصل بلوار امام رضا (کنار پمپ بنزین خیابان جاده اراک) تا میانه‌های بلوار زائر (رودخانه قم) ریزش کرد و بر اساس گزارش‌های اولیه ۱۵ نفر از جمله برخی از کارگران این پروژه مربوط به شهرداری قم، راهی بیمارستان شدند.

نعمت الله عواطف رستمی، عضو شورای شهر قم که شاهد این حادثه بوده، درباره مشاهداتش گفته است: من با ماشین در پل نیروگاه در حال حرکت به طرف مصلی بودم که یک لحظه دیدم گرد و خاکی ایجاد شد؛ پیچیدم دیدم بله قسمتی از پل جمهوری ریخته است. تا جایی که من اطلاع دارم هنوز خبر قطعی از جزئیات این حادثه نیست ولی به نظر می‌رسد کسی هم اکنون زیر آوار بتون‌ها نیست؛ مسئول کارگاه را نیز ندیدم و می‌گویند کسی خبر دقیقی از جزئیات این حادثه ندارد ولی به نظر می‌رسد که انشاالله به خیر گذشته است.

«مهدی فراهانی» معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم: حادثه در ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه به اورژانس اعلام و اولین آمبولانس نیز‌‌ همان لحظه به صحنه اعزام شد؛ به ترتیب در مجموع ۱۱ آمبولانس به محل آمدند و ۱۵ مجروح را به مراکز درمانی منتقل کردند؛ ۴ نفر به بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) و ۱۱ نفر به بیمارستان نکوئی و شهید بهشتی که اکنون همه بستری هستند.

شهرداری قم در پیامکی که در ساعت ۳۸ دقیقه بامداد امروز برای برخی از شهروندان و خبرنگاران قمی ارسال کرد، نوشت: بخشی از داربست‌های نصب شده جهت اجرای فاز ۲ پل جمهوری اسلامی ریزش کرد – این حادثه خوشبختانه تلفاتی نداشت.

«عباس شیری مهوار» عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم: باید نمایندگان مردم در شورای شهر، نظارت بیشتری بر عملکرد شهرداری قم داشته باشند؛ انتظار نداریم در محل‌های کار مربوط به شهرداری قم چنین اتفاقاتی بیافتد.

وی با بیان اینکه در حق کارگرانی که اکنون بر اثر این حادثه در بیمارستان هستند، صد در صد ظلم شده است، گفت: باید مباحث مربوط به ایمنی کار کارگران رعایت شود، به خصوص وقتی شب کار هستند؛ ما نیز اخیرا به عنوان هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه داشتیم تا مباحث مربوط به ایمنی کار کارگران تقویت شود.

با توجه به این اتفاق پیش آمده در پل جمهوری، شورای اسلامی شهر قم باید شهردار قم را احضار کند و شهردار نیز جوابگو باشد که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=222057
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.