نگرانی بازنشستگان از لایحه مدیریت خدمات کشوری

نگرانی بازنشستگان از لایحه مدیریت خدمات کشوری

زنان با ۳۰سال سابقه کار و ۵۵سال سن و مردان با ۳۵سال سابقه و ۶۰سال سن بازنشسته می‌شوند.

عبدالرضا عزیزی: اینکه کارمندان فوق‌لیسانس و بالاتر تمایل دارند با 35سال سابقه خدمت بازنشسته شوند، شاید به این دلیل باشد که حقوق و مزایای آنها در زمان کار بیشتر از زمان بازنشستگی است.

فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس ، نماینده مردم تهران: براساس این لایحه دریافت بیش از یک حقوق بازنشستگی توسط کارمندان و بازماندگان ممنوع است که مغایر قانون حمایت از خانواده است. طبق قانون فعلی، زنی که بازنشسته شده می‌تواند هم حقوق بازنشستگی خودش و هم حقوق بازنشستگی همسر فوت‌شده‌اش را دریافت کند.

متأسفانه در لایحه جدید اگر کارمند بازنشسته‌ای فوت کند چهارپنجم حقوق او بین بازماندگان تقسیم می‌شود و مشخص نشده که یک‌پنجم باقیمانده حقوق بازنشستگان متوفی صرف چه اموری خواهد شد.

 

در لایحه دائمی‌شدن قانون خدمات مدیریت کشوری شرط سنی برای بازنشستگی تعیین شده، این یعنی کارمند افزون بر داشتن حداقل30سال سابقه خدمت باید 55سال سن داشته باشد، ولی در قوانین فعلی در این مورد، شرط سن مطرح نیست و فرد با حداقل 30سال سابقه خدمت می‌تواند بازنشسته شود.

 

در برابر فاطمه آلیا، این ‌مجتبی رحماندوست عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس : افزایش سن بازنشستگی را باید به فال ‌نیک گرفت، زیرا باعث می‌شود استقبال نسبت به کارهای دولتی و اشتغال در مجموعه‌های رسمی کمتر و بخش خصوصی تقویت شود.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده : برخی ایرادات گرفته شده به لایحه دائمی شدن مدیریت خدمات کشوری مانند افزایش شرط سنی برای بازنشستگی زنان صحیح نیست.

ما در کمیسیون اجتماعی دولت نظرات خود را اعلام کرده‌ایم. البته برخی اشکالات نیز وجود دارد که ما پیشنهادهای خود را در کمیسیون اجتماعی دولت ارائه داده‌ایم و با توجه به اینکه معاونت امور زنان تنها یک رأی دارد، بیش از یک حد مشخصی نمی‌تواند اعمال نظر کند اما ما تلاش می‌کنیم تا حقوق زنان در این لایحه حفظ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.