علمی و پزشکی


ویروس ایبولا چیست و چگونه عمل می کند؟

 
16-ebola

بیماری کشنده ی نوظهور

ایبولا یا ابولا یک ویروس نادر اما بسیار کشنده است که باعث خونریزی های داخلی و خارجی در بدن می شود.
هنگامی که ویروس در بدن منتشر می گردد، به سیستم ایمنی و اندامها آسیب جدی وارد می کند و در نهایت باعث کاهش سلول های انعقاد خون شده و در نتیجه به خونریزی شدید و غیر قابل کنترل منتهی می شود.
این بیماری که به تب هموراژیک ایبولا نیز معروف است تقریبا جان ۹۰% مبتلایان خود را می گیرد و تا کنون درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.
زمانی که بیماری شدت می یابد باعث ایجاد خونریزی داخل بدن، چشمها، گوش ها و بینی می شود. برخی از مبتلایان دچار سرفه و تهوع همراه با خون و اسهال خونی می شوند. خارش یکی دیگر از علائم این بیماری است..
نشانه ها و علائم بروز بیماری ایبولا
در اوایل ابتلا به بیماری نشانه های ایبولا تقریبا مانند آنفولانزا است. سایر علائم که بین ۲ تا ۲۱ روز ظهور می کنند عبارتند از:
• تب شدید
• سردرد
• دردهای عضلانی و مفصلی
• گلودرد
• احساس ضعف
• دل درد
• بی اشتهایی
زمانی که بیماری شدت می یابد باعث ایجاد خونریزی داخل بدن، چشمها، گوش ها و بینی می شود. برخی از مبتلایان دچار سرفه و تهوع همراه با خون و اسهال خونی می شوند. خارش یکی دیگر از علائم این بیماری است.
روش تشخیص بیماری
در مراحل اولیه بیماری تشخیص دادن آن از روی علائم و نشانه ها دشوار است و ممکن است پزشکان آن را با بیماری های دیگر از قبیل وبا و مالاریا اشتباه بگیرند.
آزمایش خون و بافت پوست هر دو می توانند باعث تشخیص بیماری شوند.
در صورت تشخیص بیماری، فرد مبتلا سریعا قرنتینه می شود تا از گسترش بیماری در سطح جامعه جلوگیری شود.است و ممکن است پزشکان آن را با بیماری های دیگر از قبیل وبا و مالاریا اشتباه بگیرند.
آزمایش خون و بافت پوست هر دو می توانند باعث تشخیص بیماری شوند.
در صورت تشخیص بیماری، فرد مبتلا سریعا قرنتینه می شود تا از گسترش بیماری در سطح جامعه جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.