نگرانی حداد عادل از "انقلابی نبودن فرزندان انقلابی‌های سابق"

غلامعلی حداد عادل، روز پنج‌شنبه (۲۴مهر/۱۶ اکتبر) گفت: «به هیچ وجه نمی‌شود مطمئن بود که به دلیل انقلابی بودن پدران، فرزاندن هم انقلابی باشند. حتی در خانواده‌های ما هم تصوری که ما از انقلاب داریم، فرزندانمان ندارند. طبیعی است چون در آن دوران زندگی نکرده‌اند. اگر رها کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که پای انقلاب بایستند. برای انتقال تجربه انقلاب، باید به اندازه تلاشی که برای خود انقلاب صورت گرفت، تلاش شود.»

سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، در خصوص صحبت‌های حداد عادل نوشته است: "او یکی از شخصیت‌های موثر در طیف اصول‌گرا به شمار می‌آید و در حالی از نگرانی برای آینده انقلاب و حفظ آن در آینده سخن می‌گوید که بسیاری از عملکردهای وی و طیف اقتدارگرا در راستای دلزدگی جوانان از انقلاب و آرمان‌های آن بوده است."

در چند سال اخیر عده زیادی از مسئولان جمهوری اسلامی هشدار دادند که چنین برخوردهایی با جوانان و همچنین عملکرد اقتدارگرایان باعث دوری جوانان از انقلاب خواهد شد.

اینک به نظر می‌رسد که حداد عادل از افراد بانفوذ در جبهه اصولگرایان و از بستگان به شخص آیت‌الله خامنه‌ای، به تازگی برخی مسائل و مشکلات موجود در کشور را نظاره می‌کند و همین مسئله باعث نگرانی این چهره محافظه‌کار شده است.

حداد عادل در ادامه افزوده است: «انقلاب کم کم ۴۰ ساله می‌شود و چند ماه دیگر جشن ۳۶ سالگی آن را برگزار خواهیم کرد. نسلی که انقلاب کرده، به تدریج جایش را به نسل‌های بعدی می‌دهد و همه ما این سوال را داریم که آیا این انقلاب، با آن اهدافی که داشته توسط نسل آینده حفظ می‌شود؟»

او تصریح می‌کند: «ارزیابی من در یک چشم‌انداز وسیع‌تری صورت می‌گیرد و آن هم نگرانی‌هایی است که همه داریم. انقلاب کم کم ۴۰ ساله می‌شود و چند ماه دیگر جشن ۳۶ سالگی آن را برگزار خواهیم کرد. همه ما این سوال را داریم که آیا این انقلاب، با آن اهدافی که داشته توسط نسل آینده حفظ می شود؟»

رئیس پیشین مجلس برای "حفظ انقلاب" نسخه‌ای قدیمی ارائه می‌دهد: «باید با تمام قوا در صحنه باشیم. دلیلش هم این است که دشمن با تمام قوا در صحنه است تا این نسل را از انقلاب دور کند. اگر بخواهیم اهمیت انقلاب را متوجه شویم، باید به نقشه‌ها و طرح دشمنان نگاه کنیم. مانند ضرب‌المثل لقمان است که ادب از بی ادبان آموخته بود. ما هم ارزش انقلاب را از که بیاموزیم؟ از دشمنان. ببینید برای جدا کردن نسل آینده از انقلاب، چه میدانی را در اختیار گرفته و چه تلاشی می‌کنند. هرجا و بر هر حوزه‌ای که دست بگذاریم می‌بینیم که عده‌ای از دشمنان مشغول کار در آن حوزه هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.