نرم افزارهای مورد نیاز برای برنامه نویسی به زبان اچ تی ام ال (html)


نکته ای که در ارتباط با فراگیری زبان اچ تی ام ال وجود دارد این است که برای فراگیری این زبان و بالتبع ساخت یک وب سایت استاتیک به هیچ نوع نرم افزار غیر رایگانی و یا نرم افزار خاصی نیاز نداریم که می شود گفت این یکی از محاسن فراگیری این زبان است.
به عبارت دیگر برای نوشتن کدهای اچ تی ام ال نیاز به یک نرم افزار ویرایش متن و برای نمایش کدهایی که می نویسیم نیاز به یک مرورگر وب داریم. خوشبختانه هر دو نرم افزاری که در بالا به آن ها اشاره شد در هر سیستم عاملی به صورت پیش فرض وجود دارند. اگر سیستم عامل ما ویندوز باشد نرم افزاری تحت عنوان Notepad وجود دارد که می توان برای ویرایش کدهای اچ تی ام ال از آن استفاده کرد. در این سیستم عامل مروگری تحت عنوان اینترنت اکسپلورر وجود دارد که کار نمایش صفحات وب را برای ما انجام خواهد داد. برای دسترسی به نرم افزار Notepad می توان طبق تصویر زیر عمل کنیم:

نحوه-اجرای-نوت-پد

همانطور که در تصویر فوق مشخص است، پس از ورود به بخش Start ویندوز وارد All Programs شده سپس گزینه Accessories را انتخاب می کنیم. زیر شاخه این منوی گزینه ای وجود دارد تحت عنوان Notepad که با یک بار کلیک کردن روی آن این برنامه اجرا خواهد شد:

نرم-افزار-نوت-پد

می بینیم که با نرم افزاری بسیار ساده اما در عین حال فوق العاده قدرتمند رو به رو هستیم.
چنانچه از سیستم عامل مکینتاش استفاده می کنیم، می توانیم از نرم افزار ویرایش متنی تحت عنوان TextEdit استفاده نماییم.
به منظور نمایش نتایج صفحات وبی که طراحی می کنیم می توانیم از هر مرورگری که روی سیستم عامل خود نصب داشته باشیم استفاده کنیم. به طور مثال در سیستم عامل ویندوز می توان از مرورگر اینترنت اکسپلورر و در سیستم عامل مکینتاش از مرورگر سافاری استفاده کرد. مرورگرهای دیگری هم وجود دارند که قابلیت نصب برای اکثر سیستم عامل ها را دارند که از آن جمله می توان به مرورگر های فایرفاکس، گوگل کروم و اپرا اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.