ترمیم مزدی باید عملیاتی شود/سبد معیشت محاسبه شده حداقلی است

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران مطرح کرد:

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران می گوید سیاست‌های ترمیم مزدی از این به بعد باید به صورت جدی پیگیری شود و این محقق نمی‌شود مگر با لحاظ کردن کامل قیمت سبد معیشت سال 96 در تعیین حداقل دستمزد.

«حسن کوهخواهی» عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: سیاست‌های ترمیم مزدی از این به بعد باید به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شود و این مسلتزم حمایت واقعی دولت از معیشت کارگران است.

وی با بیان اینکه لحاظ کردن کامل قیمت سبد معیشت سال 96 در تعیین حداقل دستمزد برای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران  امری اجتناب ناپذیر است، گفت: قیمت تعیین شده 2 میلیون 489 هزار تومانی برای سبد معیشت کف قیمت و تازه متناسب با وضعیت یک خانواده 3 و نیم نفری است .

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب افزود:  این در حالی است که مصوبه مجلس در خصوص نظام مند کردن حقوق مدیران که بالای 20 میلیون تومان حقوق می‌گیرند به خوبی گویای این است که 812 هزار تومان فعلی به هیچ کجای زندگی کارگران و خانواده‌های آنان نمی‌آید.

کوه خواهی با بیان اینکه حمایت از کارگران تنها نباید در حرف و شعار خلاصه شود، گفت: اگر قرار است کارگران به عنوان موتور محرکه شناخته شوند نباید با آنها مانند بیگانگانی که باید تا حد ممکن از شریان‌های  اقتصادی دور نگهداشته باشند، رفتار کرد.

وی با ضروری خواندن ترمیم شکاف درآمد و هزینه‌های زندگی افزود: البته باید از تولید کنندگان هم حمایت کرد و این کار نیز نه با سرکوب مزدی که تنها با رفع موانع بانکی و جلوگیری از قاچاق کالا محقق می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.