مسئولان برای درک زندگی کارگران فقط یک ماه با حداقل دستمزد مصوب زندگی کنند

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا خواستار شد؛

یک فعال کارگری معتقد است: دولت در سال‌های گذشته هرگز در مقام حمایت از کارگران برنیامده و شاید زمان آن رسیده که این روند معیوب خاتمه پیدا کند.

عبداللـه بلواسی (فعال کارگری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مذاکرات مزدی ۹۶ و وضع معیشتی کارگران گفت: ۸۱۲ هزار تومان پول توجیبی فرزندان آقازاده‌ها هم نیست، حال چطور توقع دارند کارگران با این مبلغ ناچیز یک ماه هزینه‌های خانوار را تامین کنند.

وی ادامه داد: کارگر ایرانی تا کنون از حمایت دولت بی‌نصیب مانده‌است و این روند معیوب اگر قرار باشد ادامه پیدا کند، روز به روز و سال به سال شاهد بحران‌های اجتماعی بیشتری خواهیم بود.

فعال صنفی کارگران مریوان در ادامه بحث به موضوع سبدهای حمایتی وعده داده شده پرداخت و گفت: نه تنها در دولت تدبیر و امید وعده‌ها محقق نشد و دستمزدها به تناسب رقم واقعی تورم افزایش پیدا نکرد، بلکه سبدهای حمایتی وعده داده‌شده هم از کارگران و دستمزدبگیران دریغ شد.

بلواسی در ادامه تاکید کرد: مساله اصلی دستمزد است؛ پیشنهاد من این است که مقامات دولتی و کارفرمایان یک ماه نه فقط یک هفته را به عنوان نمونه با حداقل دستمزد سر کنند تا بلکه بتوانند تا حدودی به مشکلات طبقه کارگر و محرومیت‌ طیف دستمزدبگیر پی ببرند.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: کارگران پیاده نظام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نیستند و اگر قرار باشد برای این فقر فزاینده تبدیری اندیشیده نشود، اعتماد و امید به دولت فعلی هم سلب خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.