چگونه بفهمیم هک شده ایم؟ بعد از مطمئن شدن چه بکنیم؟

چگونه بفهمیم هک شده ایم؟ بعد از مطمئن شدن چه بکنیم؟

چگونه بفهمیم هک شده ایم؟ بعد از مطمئن شدن چه بکنیم؟

در دنیای رقابتی امروز، نرم افزارهای آنتی ویروس آرامش خاطر زیادی برای کاربران ایجاد نمی کنند. درحقیقت، اسکنرهای ضد بدافزارها به طور کلی، به صورت وحشتناکی نادرست هستند. 

با وجود تمامی این مشکلات، هکرهای مخرب و بدافزارها به سرعت در حال تعویض نمودن تاکتیک های خود هستند. تغییر دادن چند بایت در اطراف برای گمراه نمودن یک برنامه تشخیص بدافزار کافی است. برای این مبارزه، بسیاری از برنامه های ضد بدافزار، رفتارهای برنامه را نمایش می دهند که اغلب ابتکاری هستند، تا بتوانند بدافزار هایی که قبلا تشخیص نداده اند را شناسایی کنند.

دیگر برنامه ها از محیط های مجازی، سیستم نمایشی، تشخیص ترافیک شبکه  استفاده می کنند و تمام روش های بالا برای آن انجام می شوند تا این کار یعنی تشخیص بد افزارها به دقتن صورت پذیرد. اما با تمام این ها هنوز هم در بسیاری از عرصه ها با شکست مواجه می شوند.

در این قسمت برای شما نشانه های مطمئنی را نشان می دهیم که قطعا هک شده اید.

  • پیغام های غیر اصلی و قلابی آنتی ویروس

چیزی که بیشتر کاربران نمی توانند برای آن کاری انجام دهند سرعت بد افزارهاست. زمانی کاربر با پیغام قلابی آنتی ویروس خود مواجه می شود که کار از کار گذشته است و کمی دیر است. تخریب انجام شده است. کلیک نمودن بر روی پیغام و بستن آن کمی دیر است.

  • تولبارهای ناخواسته در قسمت مرورگر

این نشانه مطمئننا بیشترین اشتراک را بعد از مورد اول در سیستم های هک شده دارد. مرورگر شما تولبارهای جدیدی را نمایش می دهد. مگر اینکه مطمئن باشید تولبار جدیدی که اضافه شده است از یک سایت و کمپانی بسیار معتبر اضافه شده است. برای رفع این مشکل سریعا تولبار ایجاد شده را پاک کنید.

  • جستجو های اینترنتی غیر مستقیم

بسیاری از هکرها وجود خود را با هدایت مرورگر شما به مکانی که خودشان می خواهند انجام می دهند. آنها پول می گیرند تا شما را با کلیک کردن بر روی یک سایت به مکانی که قرار است بریود هدایت کنند. برای چک نمودن این داستان چند کلمه خاص را در اینترنت سرچ کنید و ببینید که آیا سرچ درست کار می کند یا خیر.

  • پاپ آپ های تصادفی مکرر

چنین پاپ آپ هایی که نشان می دهد شما هک شده اید بسیار آزار دهنده و اذیت کننده هستند. برای رها شدن از پاپ آپ ها باید در ابتدا از برنام ها و تولبارهای مزاحم خلاص شوید.

  • دوستانتان از شما ایمیل های تقلبی دریافت می کنند

این یکی از سناریوهای نسبتا درست است. بسیاری اوقات دوستان شما از سمت شما ایمیل های تقلبی دریافت می کنند. این روزها بسیار مشترک است که ایمیل های مخرب از سمت شما به دوستانتان فرستاده شده است.

  • نصب نرم افزار به صورت پیش بینی نشده

 

 

  • موس شما بین برنامه ها حرکت می کند و انتخاب های نادرست انجام می دهد

 

  • از حساب بانکی شما پول برداشت می شود

 

هر موقع به این موضوع پی بردید که از حساب بانکی شما پول هایی برداشت شده است که شما هیچگاه از آن خبر نداشته اید مطمئن باشید که حساب بانکی شما هک شده است. پس هر هفته حساب خود را پرینت بگیرید.

 

  • پسورد آنلاین شما به یکباره تغییر می کند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.