آخوندی: تردد روزانه ۲/۱ میلیون خودرو شخصی در شهر تهران، وحشتناک است


آخوندی: تردد روزانه ۲/۱ میلیون خودرو شخصی در شهر تهران، وحشتناک است
در شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۷ر۱۵ میلیون نفر جمعیت، سهم ما از ایجاد آسایش و رفاه در حمل‌ونقل حومه‌ای و شهری بسیار مهم است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه باید رفتار حمل‌ونقلی مردم را تغییر داد، گفت: یکپارچگی حمل‌ونقل ریلی با سایر شقوق، حمل‌ونقل حومه‌ای، قطار سریع‌السیر و شهرسازی ریل پایه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در سومین جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی گفت: در شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۷ر۱۵ میلیون نفر، سهم ما از ایجاد آسایش و رفاه در حمل‌ونقل حومه‌ای و شهری بسیار مهم است. به طور مثال بایدروشن شود ساز و کار حمل‌ونقل ریلی ما با مترو و حمل‌ونقل شهری تهران، کرج و سایر شهرهای بین آنها چگونه با یکدیگر تعریف می‌شود و چقدر به مفهوم حمل‌ونقل یکپارچه و درب به درب فکر شده است. وی تاکید کرد: در شرکت راه‌آهن باید به نحوی عمل شود که بر رفتار حمل‌ونقلی شهروندان اثر بگذارد و باعث تغییر رفتار جاری حمل‌ونقلی آن‌ها شود اگر این پروژه‌ها موفق به تغییر رفتار حمل‌ونقلی شهروندان نشود جای تردید جدی در موفقیت ما دارد. آخوندی خاطرنشان کرد: تمایل اولیه انسان‌ها استفاده از خودرو شخصی برای جابجایی است،اما اکنون تعداد وسایل نقلیه در کشور به ۱۹ میلیون دستگاه رسیده است که در صورت افزودن تعداد موتورسیکلت‌ها این رقم به ۲۹ میلیون دستگاه خواهد رسید و با احتساب افزایش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه به این تعداد به طور مرتب رو به فزونی است.
این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: علی رغم اعمال تمام محدودیت‌ها مانند طرح زوج و فرد، محدوده طرح ترافیک و سایر طرح‌ها، دست آخر روند استفاده از اتومبیل شخصی رو به تزاید و بیانگر ناتوانی در جلوگیری از این روند است. وزیر راه و شهرسازی تنها راهکار توقف این روند را یک مطالعه روان‌شناسانه از رفتار حمل‌ونقلی مردم و چگونگی متقاعد کردن آنها برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای خودروشخصی خواند و گفت:‌ اگرچه این تغییر رفتار نیازمند تعریف پروژه‌های عمرانی و تعریف شبکه است و ما نیز مخالف ایجاد آن نیستیم، اما نکته اصلی اطمینان از موفقیت پروژه ما در تغییر رفتار شهروندان است.
آخوندی تردد روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو شخصی به شهر تهران را وحشتناک بیان کرد و گفت: بخشی از این تغییرات به قیمت سوخت و حامل‌های انرژی باز می‌گردد، اما علاوه بر تمام آنها باید خود را جای فردی که در اسلامشهر، شهر قدس، شهریار، هشتگرد، کرج یا ورامین زندگی می‌کند گذاشت و دید باید چه اتفاقی در صنعت حمل‌ونقل ریلی رخ دهد که آنها علاقمند به استفاده از خودروی شخصی نباشند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: من مساله حمل‌ونقل ایران را بیش از گذشته و با رگ و پوست خود حس می‌کنم. مدت‌هاست در صنعت حمل‌ونقل ایران در بخش دولتی و خصوصی برای تربیت مدیرانی در سطح جهانی و رقابت با مدیران سایر کشورها سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و باید از هیات مدیره راه‌آهن برای پیگیری موضوع تعالی سازمانی برای سومین سال پیاپی تشکر کرد. وزیر راه و شهرسازی آینده حمل‌ونقل ریلی ایران را روشن پیش بینی کرد و در تشریح دلایل این پیش‌بینی گفت: جامعیت در برنامه‌ریزی، توجه به فیزیک و کالبد، تعریف شبکه، یکپارچگی حمل‌ونقل ریلی با سایر شقوق، حمل‌ونقل حومه‌ای، قطار سریع‌السیر، شهرسازی ریل پایه و آموزش مدیران و کارشناسان آینده راه‌آهن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن قرار گرفته است.
نظرات 1 + ارسال نظر
علی رضا چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت 07:37 http://socialbook.ir

وحشتناک نیست، عادیه.
چیزیکه وحشتناکه فرسوده بودن خودروهای صفر هست!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.