400 کارگر بیکار

کارخانه قند تعطیل شد و400 کارگر بیکار شدند

 

کارخانه تصفیه قند ورامین یکی از قدیمی ترین کارخانه های استان تهران و کشور است که به دلیل کمبود شکر خام به عنوان ماده اولیه از اوایل اسفندماه جاری تعطیل شده و 400 کارگر شاغل آن بیکار شده اند.

این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده و این روزها حال خوبی ندارد و بنا به اظهار کارکنان آن به دلیل مشکلات موجود در تأمین شکر خام به عنوان ماده اولیه تعطیل شده است.

این کارخانه در دولت اصلاحات به مبلغ50 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد که از این مبلغ 20 میلیارد ریال نقد و 30 میلیارد ریال با تسهیلات ارائه شده پرداخت شد که در مقابل بخش خصوصی تعهد کرد که هیچ گونه تغییر کاربری درآن بوجود نیاورده و کارخانه به تولید خود ادامه دهد.

میزان مصرف سالیانه تصفیه خانه قند ورامین 15 هزار تن است که صاحبان این کارخانه بیش از دو برابر نیاز یعنی حدود 400 هزار تن شکر خام وارد کرده اند و مازاد آن را در بازار آزاد فروخته و در شش ماهه دوم با کمبود ماده اولیه روبرو شدند.

وقتی از آنان سوال می شود که چرا این کار را کرده اید اظهار می دارند که نباید پولمان بخوابد و یا پول انبار نداریم و با این استدلال ماده اولیه مورد نیاز خود را در بازار آزاد می فروشند و در نیمه دوم سال با مشکل روبرو می شوند و آن وقت خود را پشت سر کارگران و مسوولین پنهان می کنند که اگر به ما کمک نکنید و مجوز واردات ندهید کارگران بی کار می شوند.

در اصل این تخلفات باعث تعطیلی این کارخانه و بیکارشدن 400 کارگر رسمی و قراردادی آن شده است که با احتساب خانواده های آنان بیش از یک هزار و 500 نفر در روزهای پایانی سال با مشکل جدی روبروشده اند.

تصفیه خانه قند ورامین درسال 1312 توسط نیکلای مارکف، معمار روسی طراحی و توسط مهندسان چکسلواکی تجهیز شد و کار ساخت این کارخانه در سال 1313 پایان یافت و تولید قند را آغاز کرد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/481450

 

۹۷.۵درصد بیکاران کشور باسوادند

 

مطابق گزارش‌ارائه شده از سوی مرکز آمار در سال ۱۳۹۲ از کل بیکاران ۱۰ساله و بیشتر ۹۷.۵ درصد با سواد و ۲.۵ درصد بی سواد بوده‌اند.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/481492

 

اعتصاب کارگران پایانه و مخازن عسلویه در اعتراض به تعویق حقوق

 

در منطقه ویژه عسلویه از اعتراض گروهی از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی عسلویه به دلیل پرداخت نشدن حقوق خبر می‌دهند.

 

کارگران معترض که در واحد تعمیرات و نگهداری شرکت پایا‌نه‌ها و مخازن پتروشیمی عسلویه کار می‌کنند

از تاریخ سیزدهم اسفند ماه (چهارشنبه هفته گذشته) تا‌کنون نسبت به تاخیری که در پرداخت دستمزد بهمن، عیدی و پاداش پایان سال ۹۳ و همچنین پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال ۹۳ به وجود آمده است اقدام به برپایی اعتراضات صنفی کرده‌اند.

 

منبع:http://www.ilna.ir258262

 

تجمع کارگران «تبریز کف» در اعتراض به خلف وعده کارفرما

 

شماری از کارگران کارخانه «تبریز کف» صبح امروز (۱۶ اسفند ماه) در واکنش به عملی نشدن وعده پرداخت ۶ ماه حقوق وسایر مزایای جانبی خود، در محوطه کارخانه تجمع کردند.

 

در آخرین تجمع کارگران کارخانه کف تبریز که در روز‌های ۲۸ و۲۹ بهمن ماه انجام شد کارفرما وعده پرداخت مطالبات کارگران را حداکثر تا ۱۵ روز آینده داده بود.

 

منبع:http://www.ilna.ir258425

 

ریزش سقف تونل قطار شهری مشهد جان دو کارگر را گرفت

 

در خراسان رضوی بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۶ اسفند ماه) براثر حادثه ریزش بخشی از سقف خط دو متروی شهر مشهد دست کم دو کارگر جان خود را ازدست دادند.

 

این حادثه که در قسمتی از مسیر خط دو قطار شهری مشهد که در حد فاصل تقاطع بلوار طبرسی اول و خیابان گاز قرار دارد اتفاق افتاده است، 11 کارگر دیگر مجروح شدند.

 

در زمان بروز این حادثه دست‌کم ۱۶ کارگری مشغول کار بودند که برای نجات آن‌ها چند گروه آتشنشانی به محل حادثه اعزام شده است.

 

به گفته «رضا وفایی نژاد»، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مصدومان این حادثه به بیمارستان امدادی شهید کامیاب منتقل شدند.

 

منبع:http://www.ilna.ir258461

 

در وزارت نفت «یه قل دو قل» بازی می کردم ، در اکسپو هم «یه قل دو قل» بازی می کنم

 

پس از بازگشت محبعلی، داماد نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از میلان ایتالیا؛ خبرنگار «معماری نیوز» روز شنبه 16 اسفند ماه در تماس تلفنی با وی، از وضعیت غرفه ایران در اکسپو پرسید که با انقاد و توهین های شدید وی مواجه شد.

 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/386095

 

عشق ممنوع؛ انگیزه جنایت

 

سارا گفت: «وقتی با احمد ازدواج کردم، او را دوست داشتم و زندگی خوبی را شروع کردیم اما بعد از اینکه بچه‌دار شدیم، احمد با زنان دیگر رابطه برقرار می‌کرد. خیانت‌های او خیلی آزارم می‌داد. چند‌بار به‌خاطر این مساله با هم درگیر شدیم. به او گفتم طلاقم بدهد اما نداد. نمی‌توانستم تحقیرهای شوهرم را تحمل کنم، تصمیم گرفتم من هم رفتار شوهرم را تکرار کنم. دیگر به او وفادار نبودم. در خیابان با مردی آشنا شدم که عباس نام‌ داشت، بعد از مدتی ارتباط ما با هم بیشتر شد و رابطه‌ای صمیمی برقرار کردیم. چندماه که از این ارتباط گذشت، به عباس علاقه‌مند شدم. او کارهایی را برایم می‌کرد که شوهرم هیچ‌‌وقت حاضر نبود انجام دهد. متهم گفت: فکر می‌کردم زندگی با عباس خوشحالی را به من بازمی‌گرداند به‌همین‌خاطر هم تصمیم گرفتم طلاق بگیرم و با او ازدواج کنم. بازهم احمد مخالفت کرد. عباس گفت حالا که مخالفت می‌کند، او را می‌کشیم. شب حادثه به خانه مادرم رفتیم و شب را آنجا بودیم. احمد به من گفت برای انجام کاری باید به خانه برگردد، من هم گفتم همراهش می‌روم. با هم به خانه برگشتیم، وقتی به منزل رسیدیم، شوهرم گفت می‌خواهد بخوابد. با عباس کاملا هماهنگ بودم. قبل از اینکه شوهرم بخوابد، داروی خواب‌آور در آبمیوه ریختم و به او دادم تا خواب عمیقی داشته‌ باشد. بعد عباس وارد خانه شد، او را خفه کرد و جسدش را در صندوق عقب ماشین شوهرم گذاشت و به بیابان منتقل کرد.»سارا انگیزه خود از برقراری رابطه با مردی غریبه را اینطور برای ماموران توضیح داد: «اول می‌خواستم شوهرم بفهمد وقتی به یکی خیانت می‌شود چه حس بدی دارد، وقتی با عباس دوست شدم، می‌خواستم کاری کنم شوهرم موضوع را بفهمد اما بعد به عباس علاقه‌مند شدم و دیگر شوهرم را دوست نداشتم.» عباس بعد از اعترافات سارا بازداشت شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «اول که با سارا آشنا شدم، نمی‌دانستم شوهر دارد و وقتی فهمیدم متاهل است که دیگر دیر شده‌ بود چون به‌شدت نسبت به او دل‌بسته ‌بودم. رابطه ما خیلی صمیمی بود. حتی فرزندش هم مرا دوست داشت و وقتی به خانه سارا می‌رفتم بچه‌اش ساعت‌ها با من بازی می‌کرد. وقتی تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم، سارا گفت شوهرش حاضر نیست طلاقش بدهد. اینطور بود که نقشه قتل را کشیدیم البته نقشه را سارا طراحی کرد و من آن را اجرا کردم. روز حادثه وقتی داشت از خانه مادرش برمی‌گشت، گفت فرصت مناسب است و می‌توانیم نقشه را اجرا کنیم، من هم قبول کردم، بعد از اینکه وارد خانه سارا شدم دیدم سارا به او قرص خواب‌آور داده و احمد کاملا بیهوش است. او را خفه کردم و بعد هم جسد را به جایی منتقل کردیم.»

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/481430

 

این کشف تاریخ زیستی بشر را متحول کرد

 

با پیدا شدن فسیل استخوان فک دو میلیون و 800 هزار ساله یک انسان در اتیوپی‌، قدمت تاریخ زیستی بشر تا حدود 500 هزار سال افزایش پیدا کرد.فسیل استخوان فکی با پنج دندان سالم که قدمت آن به دو میلیون و 800 هزار سال قبل می‌رسد‌، طول عمر نسل بشر را نزدیک به 500 هزار سال گسترش داد.تا پیش از این کشف تصور می‌شد اولین انسان‌های مانند ما، دو میلیون و 300 یا 400 هزار سال پیش می‌زیسته‌اند.دانشمندان از سال 2013 که این فسیل در شمال‌شرقی اتیوپی پیدا شد، در حال مطالعه روی آن هستند. این استخوان فک در نزدیکی باقی‌مانده جسد «لوسی» یکی از معروفترین فسیل‌های اجداد بشر کشف شد.این فسیل جدید‌، قسمت چپی فک پایین یک انسان است. این‌گونه از بشر مغز بزرگتری نسبت به هم‌سانان «لوسی» داشته‌ و دندان‌هایش نشان می‌دهد او جزو نسل از انسان‌هایی بوده که شروع به خوردن گوشت کرده‌اند.منطقه محل سکونت این انسان اتیوپیایی، زیستگاه حیوانات علفخوار‌، کروکودیل‌ها و کرگردن‌ها بوده است.بنابر گفته پژوهشگران این پروژه‌، گربه‌سانان تیزدندان و کفتارها هم احتمالا در آن زمان می‌زیسته‌اند که این، منطقه محل سکونت صاحب این فک و دندان را به جای خطرناکی بدل می‌کرده است.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/481532

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.