پیش نیازهای برنامه نویسی اچ تی ام ال (html)


تایپ ده انگشتی به عنوان پیش نیاز شروع برنامه نویسی است

به طور کلی در این سری از آموزش ها مبنا را بر آن خواهیم گذاشت که مخاطبین دوره هیچ گونه زمینه ای در برنامه نویسی نداشته و صرفاً با نحوه کار با سیستم عاملی همچون ویندوز، نصب نرم افزار، اجرای نرم افزار و ... آشنایی دارند.

به هر حال از دید بنده، برنامه نویسی اچ تی ام ال دو پیش نیاز دارد که از اهمیت بسزایی برخوردارند:

1. تایپ ده انگشتی لاتین: در برنامه نویسی بیش از آنکه با موس سر و کار داشته باشیم، به استفاده از صفحه کلید سیستم خود خواهیم پرداخت و همانگونه که از نام آن پیدا است با کلیدهای صفحه کلید سر و کار داریم. به عبارت دیگر بایستی کدهای خود را «تایپ» کنیم. اگر بخواهیم به صورت دو انگشتی و به عبارت دیگر غیر حرفه ای کدهای خود را وارد نماییم، فرایند برنامه نویسی برای ما کار دشواری خواهد بود و به هیچ وجه از کاری که انجام می دهیم لذت نخواهیم برد و شاید هم انگیزه خود را تا حدی از دست بدهیم و دوره طراحی سایت را در نیمه راه رها کنیم. بنابراین توصیه می شود از ابتدای راه، تایپ ده انگشتی را یا با استفاده از نرم افزارهای موجود در بازار و یا به صورت تمرین آزمون و خطا فرا بگیریم.

2. فراگیری زبان انگلیسی: در واقع از آنجا که کلیه اسناد زبان های برنامه نویسی دنیا از جمله زبان اچ تی ام ال و همچنین واژگان مورد استفاده در زبان های برنامه نویسی به زبان انگلیسی است، توصیه می شود با این زبان بین المللی نه در حد خیلی زیاد بلکه در حدی که بتوانیم متون انگلیسی تخصصی را بخوانیم و متوجه شویم و همچنین به زبان انگلیسی مکاتبه نماییم کفایت می کند. در اینترنت Forum های زیادی هستند که به سادگی می توانیم سوالات خود را در آن ها مطرح کرده و پاسخ مناسب را دریافت کنیم که از مهم ترین آنها می توان به سایت www.stackoverflow.com اشاره کرد. بنابراین برخورداری از دانشی نسبی در زمینه زبان انگلیسی به طرز قابل توجهی می تواند فرایند یادگیری یک زبان برنامه نویسی را تسهیل نماید. از سوی دیگر هر آموزشی مباحث خاصی را پوشش می دهد و بالتبع فراگیری جنبه های مختلف یک زبان برنامه نویسی نیازمند استفاده از کتب و مقالات مرجع است که غالباً به زبان انگلیسی هستند. بنابراین با فراگیری زبان انگلیسی خواهیم توانست دانش برنامه نویسی خود را همواره به روز نگه داشته و مهارت های خود را گسترش دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.