استغفای وزیر کار ترامپ به علت استفاده از کارگر خارجی در کارهای خانه

با فشار اتحادیه‌های کارگری و رسانه‌ها؛

وزیر کار دونالد ترامپ که از یک کارگر خارجی در کارهای مربوط به منزل شخصی اش استفاده می‌کرد و مالیات کار وی را پرداخت نمی‌کرد با فشار اتحادیه‌های کارگری و رسانه‌ها استعفا کرد. این کارگر خارجی 5 سال است که در خانه «اندور پازدر» کار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ به نقل از ای.بی.سی نیوز، «اندرو پازدر»  وزیر کار دونالد ترامپ  که از کارگران خارجی در کارهای مربوط به منزل شخصی اش استفاده کرده با فشار اتحادیه‌های کارگری و رسانه‌ها استعفا کرد.

اکثریت کارگران خارجی در آمریکا، مکزیکی و یا کوبایی هستند و به علت پایین بودن دستمزدهایشان در کارهای ساختمانی و یا رستوران‌ها زنجیره ای به کار گرفته می‌شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکار نیز از کارگران خارجی در ساخت ویلای شخصی‌اش در ایالت فلوریدا آمریکا بهره برده است.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پیش از روی کار آمدن و پس از آن وعده داده بود که تمامی کارگران خارجی را از این کشور اخراج کند و حتی دیواری در مرز مکزیک و آمریکا بسازد تا مکزیکی‌‌ها نتوانند به صورت قاچاقی برای کار به آمریکا بروند.

وزیر کار دونالد ترامپ که  خود صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای است با افزایش دستمزد کارگران رستوران های زنجیره‌ای مخالفت کرده است. این در حالی است که کارگران رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکا خواهان افزایش سطح دستمزدهای خود هستند و انتصاب یک کارفرمای رستوران‌های زنجیره‌ای به عنوان وزیر کار اساسا پرسش برانگیز است.

پازدر علاوه بر مخالفت با افزایش سطح دستمزدها با قوانین مربوط به پرداخت اضافه کاری نیز مخالفت کرده بود که موجب خشم اتحادیه‌های کارگری شده بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.