نَمَد درمان تامین اجتماعی برای وزارت بهداشت کلاه نمی‌شود/ قرار گرفتن طرح تحول سلامت در مسیر بی‌بازگشت

عضو کارگروه درمان هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

عضو کارگروه درمان هیات امنای سازمان تامین اجتماعی می گوید درمان وظیفه حاکمیتی دولت است و سازمان تامین اجتماعی در این میان به کمک دولت آمده است اما از قرار معلوم جای طلبکار و بدهکار عوض شده است.

«اکبر قربانی» عضو کارگروه های درمان هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: درمان وظیفه حاکمیتی دولت است و سازمان تامین اجتماعی ۳۰ درصد از کل درمان کشور را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به ادعاهای وزارت بهداشت در خصوص نحوه هزینه کرد ۹ بیست و هفتم ار حق درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: وزارت خام خیالی نکند زیرا در اصل سهم هزینه درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ۷ بیست و هفتم  است و ۲ درصد دیگر باید بابت درمان بازنشستگی پس‌انداز شود و ثانیا سازمان تامین اجتماعی همین مبلغ آن را به صورت کامل در بخش درمان هزینه کرده است.

 عضو کارگروه درمان هیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: از این رو این ادعا که سازمان تامین اجتماعی منابع درمان را در جای دیگری هزینه کرده است واهی است و کاربرد آن صرفا در جهت انحراف افکار عمومی است.

عضو کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری افزود: وزارت بهداشت می خواهد از این نَمَد برای خود کلاهی بدوزد  اما حالا وقت آن است که پاسخگوی این باشد که پس از اجرای طرح تحول سلامت چرا عدالت در درمان محقق نشد و یا چرا بسته خدمات سلامت تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت؟

وی افزود: طرح تحول سلامت که می توانست انقلابی در حوزه درمان ایجاد کند حالا به مسیری افتاده که بازگشتی از آن در کار نیست و باید آرزو کنیم که بیش از این با طناب وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت و درمان کشور در چاه نرویم.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران ادامه داد: طرح تحول سلامت قرار بود نظام ارجاع و الکترونیکی شدن پرونده های درمان را محقق کند اما هیچ کدام از آنها به جایی نرسید و موجب شد که تنها ویزیت پزشکان افزایش یابد و تعرفه های درمان به صورت سر سمآوری افزایش یابد.

وی در پایان افزود: حال به جای اینکه وزارت بهداشت اشتباهات خود را بپذیر و تشریح کند که انحرافات طرح تحول سلامت چه خساراتی را به مردم زده است در پی این است که منابع جدیدی را برای جبران کسری منابع خود بیابد و چه جایی بهتر از بخش درمان تامین اجتماعی، سازمانی که ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.